Foto van een Ford 7600. Foto is geplaatst door Geertvandeven op 09-10-2017 om 22:24:52, met 21 reacties.

Ford 7600

Geertvandeven
Foto van een Ford 7600

Reacties

Geertvandeven
Ik heb deze ford 7600 6 cilinder iemand een idiee hoeveel pks deze heeft? iedereen heeft er een andere mening over gr geert
Welten
@Geertvandeven even aan de waterrem zetten. Dan weet je het pas echt
oldtimergek
@Geertvandeven wat voor type motor zit er in. Dorset motor?
Geertvandeven
@oldtimergek als ik type plaatje opzoek kom ik bij een newholland TR70 combine moter met 145 pk en ze zeggen al dat heeft die nooit
mauser
Zijn die voorbanden altijd zo groot t.o.v. de achterwielen? 't lijkt wel een county
Geertvandeven
@mauser zo gekocht dus ik weet het ook niet
jeet
@Geertvandeven mooie trekker maar ik ben ook benieuwd wat er allemaal nog meer in de schuur staat
Geertvandeven
@jeet stond van alles maar dee niet zo veel weg deze toevallig wel
jeet
@Geertvandeven heb je ook foto's ? Of dat niet
Geertvandeven
@jeet heb ik niks van helaas
+1
DualPower
Gave trekker! 👍🏼 Gezien het feit dat je stuurpomp rechts zit moet het bijna wel een 7095 zijn; je hebt ook de grille van een 7000 en niet van een 7600 dus die sticker klopt niet denk ik.

De EVA conversies Ford 5095 en 7095 waren in België omgebouwde 5000's en 7000's met een 6-cilinder Ford motor van 95pk. Deze werd ook in Ford vrachtwagens en/of combines gebruikt. Zit er een gietijzeren chassis onder de motor, met al of niet een EVA logo aan de zijkant? Wat extra foto's zouden helpen.
Geertvandeven
@DualPower inderdaat het EVA brevete staad op de gietijzeren bak
+1
Geertvandeven

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+2
DualPower
@Geertvandeven Dan kan het niet missen, dit is een EVA conversie van 95 pk dus! Ook het uitlaatspruitstuk en de plaats van de accu kloppen hiermee. Mooi hoor, zo zijn er niet zo veel! Waar heb je deze gevonden?

Quote van @ford5000 met wat extra tekst en uitleg:

EVA is de merknaam die de Belgische Ford dealer Willy Everhardt uit de Ardennen gebruikte voor de door hem gebouwde conversies op Ford basis.
Omdat er, met name uit Frankrijk, veel vraag kwam naar een tractor met meer vermogen en langere wielbasis voor transportdoeleinden zag Everhardt de mogelijkheden om deze nichemarkt op te vullen door midden jaren 60 te proberen een 6 cilinder Ford 2703C motor in een Ford 5000 te bouwen.
Daar deze 6 pitters niet zelfdragend zijn ontwikkelde hij hiervoor een gietijzeren carterpan om het blok in te hangen en zo toch een constructie te creëren die sterk genoeg was om de zware belasting aan te kunnen.
Deze trekker werd zo goed ontvangen dat Ford Antwerpen het wel zag zitten om onder de gewone Ford naam de distributie van deze trekkers ter hand te nemen. Op die manier kwamen ze voor een grotere markt beschikbaar.
Er waren begin jaren 70 3 basistypes waaruit men kon kiezen.
De 5095, 6500, en 7095.
In basis dezelfde tractoren, maar met verschillende vermogens.
De 6500 was primair op de Duitse markt gericht, maar in de loop der jaren zijn ze in verschillende landen terecht gekomen. Ditzelfde geldt voor de andere types van EVA.
Later kwamen er nog de types 7100 en 7400 die meer op de 6600 en 7600 leken.
Geertvandeven
@DualPower een oud collega had staan en dee deze weg als er weer wat vrij komt laat ik het weten
+1
Henk 1120
Prachtige Ford!
new holland koen
Een 7095 heeft toch een andere grill ? Die van de 600's
DualPower
@new holland koen Een 7095 heeft de grille van een 7000. Maar de 7600 werd ook door EVA omgebouwd, deze heette 7400 en die heeft wel die grille.
RobinFord
De 7095 heeft een zwaardere motor. De 5095 heeft een 5,9 liter motor met 95 PK en de 7095 een 6,2 liter. Dus reken maar op een pk of 115
oldtimergek
@RobinFord Mijn 7400 heeft de 2715E motor.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!