Foto van een Johm deere 6155R. Brandstof verbruik is gelijk bij lager toeren. Foto is geplaatst door mdoornekamp op 10-11-2017 om 17:33:46, met 51 reacties.

John Deere 6150R

mdoornekamp
Foto van een Johm deere 6155R. Brandstof verbruik is gelijk bij lager toeren

Reacties

fendtjecis
Hier nog een john mazout 😀
john deere 7810
Mwoah een halve liter.... en dat 10.000 uur....
mdoornekamp
@john deere 7810 verbruik schommelt natuurlijk altijd wat met ploegen. Maar gemiddeld beide rond 25 liter. Ik hou zelf helemaal niet van de hele lage toeren. Weinig koeling en smerig en been druk op de lagers
casejxu
@mdoornekamp en weet niet hoe dat bij deze gaat? Maar de oudere kunnen slecht koelen bij lage toeren en hoge belasting. Andere zaken zou ik niet als probleem zien
john deere 7810
@mdoornekamp

ik deel die mening hoor 😉 Maar dat is helemaal in he,tegenwoordig.... al dat uitgeknepen werk.
mdoornekamp
@john deere 7810 ik hoor genoeg boeren, die ploegen met 1500 toeren. Maar dan mis je ook pk's.

Vroeger met de 3140 ploegde ik 2000 toeren. En als het zwaar ging 2200
fendtjecis
@mdoornekamp wij ploegen ook tegen 8 per uur 1800toeren. Is anders kwa pk's ook niet haalbaar om met 1400 toeren te ploegen. En de dieptecontrole werkt dan ook niet zoals het moet
mdoornekamp
@fendtjecis ok. Met de 309. Wat voor ploeg dan?
fendtjecis
@mdoornekamp 509 met kuhn 3 schaar. als je hem echt tot het einde laat trekken haalt ie ook meer dan 10 per uur ofzo maar 1800 toeren is dan het beste. Volgende versnelling is dan al naar 1600 toeren en dan blijft ie maar trekken als het ware. Nu heeft ie wat rust zegmaar.
mdoornekamp
@fendtjecis 10 km haal ik nooit. Max 8.5 op een mooi stukje. Maar het is ook beter voor de slijtage van je ploeg om niet harder dan 7 km te rijden.
john deere 7810
@mdoornekamp

Ik denk dat je ook beter op het gevoel af kunt gaan 😉 je weet snel genoeg wanneer de trekker het makkelijk kan doen. Bij ons thuis kan ik het stationair nog wel doen met de mf 135 haha.
JD 6430 The Best
Bij onze 6150r staat het handgas vol open en dan regelt hij zelf het toerental, wisselt tussen de 1400 en de 1800,afhankelijk van de grond en de omstandigheden. Laag toerental werkt wel heerlijk rustig, mits dat mogelijk is.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best vario toch?

Geluids niveau in de nieuwste R is echt laag.
JD 6430 The Best
@mdoornekamp klopt autopowr

Ja van de 'oude' R ook wel hoor, heerlijke werkplek. We hebben er ook wel wat mooi land bij, en dan scheelt het werken met laag toerental wel diesel. Hij trekt de 4 schaar dan toch met 2 vingers in de neus.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best vandaag buitenland geploegd. Mooie grond. 28 cm diep met 4 schaar op dik 18 inch. De rest vd getallen staat hierboven
+2
Ruben-Wind
@JD 6430 The Best ik vind het de oude R serie maar een lawaai hok anders😒
JD 6430 The Best
@Ruben-Wind Dan zat jij net in de verkeerde denk ik, die van ons is stuk stiller dan 30 serie.
Pascal
Al is overwogen om te chippen?
Sinds mijn 714 is gechipt gebruik ik 5 liter per uur minder bij landwerk
Jasperfendt
@Pascal En hoeveel scheelt het bij licht werk (50% motorbelasting ofzo)?
Pascal
@Jasperfendt
Met graslandwoelen zat ik eerder op gem. 18/uur. Nu gem. 12/uur.
Dan maak ik 1550 motortoeren, zelfde grondsoort.

Als ie vol aan de bak moet wordt dit minder...
Jasperfendt
@Pascal Hoeveel pk heb je hem bijgegeven dan?
Pascal
@Jasperfendt
Software van 716 ingezet. Alleen had hij, achteraf achter gekomen, al een chip. Dus is nu een 718
Jasperfendt
@Pascal Huh dat snap ik niet, als er exact de software van een 716 op gekomen is is het toch geen 716? Ik vindt onze 412 nu ook wel gasolie lusten, maar ik denk dat als we hem chippen naar 415 dat het niet minder wordt.
Jasperfendt
Zo idioot veel zuipt die ook weer nie thoor, maar onze 309 was wel zuiniger.
mdoornekamp
@Pascal de nieuwe jd s mag je officieel niet chippen ivm garantie.
+1
fendt-412
@mdoornekamp
heb je het adblue verbruik ook nog vergeleken?
Valt me op dat bij het omlaag gaan van de motortoeren het dieselverbruik minimaal omlaag gaat maar het adblue verbruik behoorlijk omhoog.

Het moet al heel licht werk zijn, zoals schudden of kunstmeststrooien wil het werken met eco aftakas of lager motortoerental voordeel opleveren.
trean
@fendt-412 wij hebben 6 jaar lang met de agrotron 105 op de 540 eco gemaaid met 1650 toeren met de claas disco 3050c. Hadden het idee dat het brandstof bespaarde vergeleken met 540.
mdoornekamp
@trean 1650 toeren is wel mooi. En jouw trekker kan het wss wel makkelijk doen
trean
@mdoornekamp hij kan het inderdaad goed doen.
Ik heb het wel eens geprobeerd in een zware snede op 540 met 2200 toeren. Kon dan 0,5 km/h harder rijden... snel maar weer terug gegaan dan maait hij het gedeeltelijk liggende gras er ook beter af.
Ik probeer thuis zoveel zware werkzaamheden tussen de 1500 en 1800 owm te doen, omdat de motor daar veel koppel heeft en het laagste verbruik per pk heeft.
Frontmaaier heeft meer toeren nodig dus dat lukt niet maar de rest wel.
mdoornekamp
@trean met 2200 toeren heb je ook te weinig koppel. Zoveel toeren haal ik niet eens met deze trekker met ploegen. Max 1900 als het zwaar gaat.
mdoornekamp
@fendt-412 bij zwaar trekken gaat ad blue altijd omhoog. En bij laag toeren heeft de trekker het altijd zwaarder
Fendttrisixfan
@mdoornekamp
Officieel mag je geen enkele trekker chippen... word bij ons niet naar gekeken
Favorit614
@Pascal Ook voor de vermogenstester gehad?
mijn 818 is ook gechipt , heeft nu 220 pk op de krukas.
Ik weet niet of het bij jou 714 ook kan, maar de 716 vd buurman had de software van een 818 er op staan
Pascal
@Favorit614
Ja voor de waterrem gehad nadat de software is overgezet. Toen zat hij op 190 pk motorvermogen waar we 160-170 verwacht hadden
mdoornekamp
@Pascal 5 liter? Lijkt me wel veel. Praktijk is toch vaak dat het vermogen benut wordt, dus zelfde of meer verbruik. Heb 2 keer een trekker laten tunen. Maar verbruik bleef gelijk met zelfde werk.
Pascal
@mdoornekamp
Normaal gesproken zoek je vaak wel de grens op inderdaad.
Maar met de graslandbeluchter kan ik niet harder. Rijd nog steeds dezelfde snelheid alleen smoort de trekker nu minder af dan eerder.
Het zijn waardes die ik van de terminal af lees
Jasperfendt
@Pascal die waardes kloppen ook niet 100%
hermanjohndeere
@Jasperfendt dat zal best. Maar als je eerst 18 liter afleest en later 12 liter. Zal er toch wel verschil in zitten.
Jasperfendt
@hermanjohndeere als de terminal nog denkt dat die 714 pkaas heeft
hermanjohndeere
@Jasperfendt @930triplemaaier maar hij kijkt toch naar het dieselverbruik. Dan maakt dat vast niet zoveel uit. En als het inwerkelijkheid nou 30 liter om 25 liter is. Er zit wel verschil in toch?
Jasperfendt
@hermanjohndeere Nee hij kijkt naar hoezwaar trekker belast word
hermanjohndeere
@Jasperfendt oke. Maar zoals pascal zegt rijdt hij niet harder of doet hij zwaarder werk
Jasperfendt
@hermanjohndeere Ja daarom ook, systeem denkt dat die minder belast wordt, maar het systeem weet niet dat er 718 pkaas aan brandstof wordt ingespoten.
930triplemaaier
@Jasperfendt
Klopt grofweg kun je per 5 pk een liter diesel per uur rekenen.de winst in het verbruik haal je doordat je met een wat lager toerental kunt werken. Een lager toerental betekend minder wrijving per geleverde arbeid en dat betekend minder dieselverbrujk. Waar je wel rekening mee moet houden is of dat het smerend en koelend vermogen wel voldoende is.daarom Er zijn al vetschillende loonwerkersdie met de 1000 eco voor de sleepslangpomp de motor kapit gedraaid hebben
mdoornekamp
@930triplemaaier en zo zit het! Daarom draai ik ook altijd wel 1700 als het echt zwaar gaat
+1
930triplemaaier
@mdoornekamp om die reden heeft de 1000 serie van fendt zn maximaal vermogen bij 1500 toeren en nominaal vermogen bij 1700 toeren. Bij die motor ben ik niet zo bang voor de smering en de koeling omdat deze motor specifiek voor die belasting bij dat toerental ontwikkeld is. En waarom zie je steeds mee hydraulisch aangedreven koelvinnen op trekkers? Om bij lage toerentallen voldoende koeling te hebben en bij hoge toerentallen niet te veel vermogen kwijt te zijn aan de koelvin
mdoornekamp
@930triplemaaier ja klopt. En moderne vrachtwagens kunnen ook rustig op 1200 toeren draaien.
Jasperfendt
@930triplemaaier Kwa trekken heeft die nu al vermogen zat, deden al het werk vroeger met 100 pk die kon het ook doen. Die lag alleen met maaien en kilveren er plat voor en vaste tanden enzo.
Jasperfendt
@930triplemaaier Lager toerental kunnen we niet als we hem chippen, dat heb ik nu al bijna al heel laag. Met stalvoeren enzo moet je gewoon toeren hebben. Voor maaier.
+2
930triplemaaier
@hermanjohndeere als de trekker gechipt is klopt vaak de verbruiksmeter niet meer.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6150R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!