Foto van een International 1455 XL nog steeds dagelijks aan het werk op ons grondwerkbedrijf te Kalmthout#nietaandepompgevezen

International 1455 XL

Gavrie Willemsen
Foto van een International 1455 XL nog steeds dagelijks aan het werk op ons grondwerkbedrijf te Kalmthout#nietaandepompgevezen

Reacties

1046
Zo bunt ze et mooist👌🏻👍🏻
+1
erik9831
Die foto zegt mij precies iets ... Heeft die trekker ooit te koop gestaan, waar deze foto bij stond ?
+1
Gavrie Willemsen
@erik9831 inderdaad, goed opgelet. Heeft ooit te koop gestaan maar nu gaat hij nooit meer weg.
Gavrie Willemsen
@erik9831 inderdaad, goed opgelet. Heeft ooit te koop gestaan maar nu gaat hij nooit meer weg.
+1
mf 6150
@erik9831
Idd voor 45000 meende ik 😬
+1
Gavrie Willemsen
@mf 6150 op laatst voor 40.000 maar dat bleek nog te veel te zijn 😜
+1
valmet6400power
@Gavrie Willemsen
Dat is ook wel rijkelijk veel voor een “gedateerde” trekker zonder powershift of iets als voorasvering of cabinevering haha
Gavrie Willemsen
@valmet6400power ja maar ik dacht dat er in deze uitvoering met 40 km bak maar een kleine 270 stuks van gebouwd waren of sla ik de bal helemaal mis?
valmet6400power
@Gavrie Willemsen
Ik heb geen idee! Weet een beetje af van Valmet en Valtra maar van gebouwde 1455’s met een 40 km weet ik niks haha. Dat weet @SJB533 wel, die weet altijd alles 😉
SJB533
@Gavrie Willemsen
Enige duizenden, ga ik van uit, gezien de serienummers. (4WD, 40 kmh, verder geen aparte opties)

@1046, nog op- of aanmerkingen?
1046
@SJB533 totaal 7621 van de xl versie aus neuss
+1
wotan2
@SJB533 Het getal waar @Gavrie Willemsen op doelt zal op de originele (dus rood-wit) internationals betrekking hebben.
SJB533
@wotan2
Ohja 😬

Dan zou je serieeindnummers moeten optellen.... Heb ik geen mogelijkheid toe... En dan vergeet ik nog de Franse 14's
1046
@SJB533 de franse in neuss gebouwd werden al in neuss anders genummerd
SJB533
@1046
Weet ik. Staan niet vermeld in de boeken, volgens mij
Gavrie Willemsen
@SJB533 in Frankrijk is er alleen een 30 km uitvoering gebouwd. Ik bedoel echt alleen de volledig rode Inters met 40 km bak. Meende te horen dat deze ook maar anderhalf jaar zijn gebouwd in Neuss
+1
SJB533
@Gavrie Willemsen
Er is geen enkele 1455 in een andere fabriek gebouwd, dan Neuss. Daarnaast hadden de 'Franse' klanten ook de mogelijkheid om een 40 kmh transmissie te bestellen. De D-familie kreeg die optie in 1983
wotan2
@SJB533 Misschien mochten de Franse klanten deze wel bestellen, maaaar... daar mochten ze de weg niet mee op, niet toegelaten. Die zijn er dus niet. Daarom is de 40 km/h versie zo gevraagd en duur. Als je een 1455 zoekt kun je in Frankrijk (nog) voor een redelijke prijs slagen, echter veel harder dan 30 loopt ie niet.
SJB533
@wotan2
Ah, dat wist ik niet. Gaat trouwens ook voor Denemarken op
Gavrie Willemsen
@SJB533 Idd Frankrijk heeft heel lang de snelheden op de weg op 30 gehouden.
mf 6150
@SJB533
Klopt wel ongeveer hoor! Van de oude neus met 40 bak zijn er nog geen 1000!
1046
@Gavrie Willemsen klopt wel ongeveer
300 stuks. zijn in 40 km versie van 83 tot 85 gebouwd.in de roodwitte kleuren wel te verstaan
Gavrie Willemsen
@1046 daarmee als er is eentje te koop komt het ook geen weggeef prijzen zijn
mf 6150
@Gavrie Willemsen
Nu is 40000 ook wel veel hoor! Kort geleden stonden er een paar voor 20000-28000.
Gavrie Willemsen
@mf 6150 nou hij heeft bij de vorige eigenaar 13 jaar stil en binnen gestaan. Hij is nog volledig origineel (spiegels heb ik zelf vermaakt uit veiligheidsoogpunt). Er is ook niks roest noch deuken of schade te bespeuren.
1046
@Gavrie Willemsen spiegels kijke we nie naar, maar de rest wel natuurlijk hahaha
+1
Gavrie Willemsen
@1046 ja met die originele spiegels is het niet doenbaar om een rupskraan zonder ongelukken te vervoeren
1046

(klik om te vergroten)

Deze 14 is verders ook nog origineel, 95% rijd ie met originele pijp
Gavrie Willemsen
@1046 een Franse?
1046
@Gavrie Willemsen nee , een duutser, de jongens doen af en toe met tt mee, vandaar de rvs pijp, maar met werk gewoon de demper erop
Gavrie Willemsen
@1046 ik zag precies een Frans luchtfilter er op staan. 30 of 40 bak?
+1
1046
@Gavrie Willemsen 40 bak, voor minder doen wij et niet , haha
+1
Gavrie Willemsen
@1046 Idd, met zo een 30 km uitvoering krijg je slaapneigingen tijdens het rijden 😂
1046
@Gavrie Willemsen das ook de reden dat mijn 1046 geen 30 meer rijd
Gavrie Willemsen
@1046 hoe kun je dat model sneller laten rijden? Heb er wel een folder van in mijn verzameling maar voor de rest ken ik van dat model niets
1046
@Gavrie Willemsen grotere wielen en meer toeren
Gavrie Willemsen
@1046 oei meer toeren? Doe je hem dan geen zeer?
1046
@Gavrie Willemsen ik hoort em nie klagen, staat op 2670, kan et blok wel hebben, met tt is max 2700 toegestaan bij ons, dat is wat volgens de organisatie nog veilig is
+1
Gavrie Willemsen
@1046 Ow ja trekkertrek, soms ga ik wel eens kijken net over de grens maar ikzelf rij bijna nooit mee.
1046
@Gavrie Willemsen wedstrijdje of 5 /6 in een jaar
+1
1046
+1
Gavrie Willemsen
@1046 lange slag motor hè? Blijft gaan....
1046
@Gavrie Willemsen 14 is nog langer😉💪🏻💪🏻
Gavrie Willemsen
@1046 de mijne draait als een zonnetje, en zeker op stationair. Dan hoor je de motor nauwelijks.
1046
@Gavrie Willemsen gewoon zoals et hoort👍🏻👍🏻
+1
Gavrie Willemsen
@1046 ik heb er geen open pijp van, ik hou enorm van het gefluit.
mf 6150
@1046
Om precies te zijn 266 van de rood witte met 40 bak en 126 van het overgangsmodel met 40 bak.
1046
@mf 6150 en totaal????
mf 6150
@1046
Geen idee, dat zou u op het Duitse forum kunnen vragen.
+1
1046
@mf 6150 hoef ik nie op et forum te vragen . 😁😁heb zelf de meeste gegevens kwa aantallen😊😊
mf 6150
@1046
Nou vertel 😃
+1
1046
@mf 6150 effe geduld . boek ligt thuis😊😊😊😊
1046
@mf 6150 totaal 4610 stuks gebouwd in neuss met 40 bak
Gavrie Willemsen
@1046 incl de rood/zwarte Cases dan he?
1046
mf 6150
@1046
Dat valt nog niks tegen eigenlijk!
+1
1046
@mf 6150 voor mij al een reden te meer om de 1046 te blijven rijden😊😊
+1
Gavrie Willemsen
@mf 6150 daarmee ik hem nooit voor een prikkie zou verkopen.
Gavrie Willemsen
@mf 6150 dank u voor de info
+1
Gavrie Willemsen
@valmet6400power nu is hij zelfs meer waard.
valmet6400power
@Gavrie Willemsen
Ja dat is een zekerheid, mocht je hem nu verkopen dan heb je niet duur gereden! En of hij straks 20000 of 30000 uur heeft maakt voor de waarde ook niet uit.
inter844-s
Mooie combi !! zo ging het bij ons eerder ook 👍 tractorfan.nl/picture/784696/…
Gavrie Willemsen
@inter844-s ook mooie combi, wanneer is die foto genomen?
inter844-s
@Gavrie Willemsen 4 jaar geleden zoon beetje ! Wel goeie oude tijd !
Gavrie Willemsen
@inter844-s in principe is er technisch totaal geen verschil hè met een Inter?
inter844-s
@Gavrie Willemsen Nee klopt , alleen andere kleur, ander neusje , en binnenbekleding is andere kleur, en op die van ons zat airco ik weet niet of dat ook op de inter modellen op zat ?
mf 6150
@inter844-s
Die mogelijkheid was er wel ja.
Gavrie Willemsen
@inter844-s airco was optie, zijplaten zijn ook iets langer dacht ik om dat de neus meer naar voren steekt
inter844-s
@Gavrie Willemsen oja ! Ja daar kun je ook nog wel is gelijk aan hebben !
Gavrie Willemsen
@inter844-s daarmee is het niet zo eenvoudig om van een Case een Inter te maken. Er klopt niets van het plaatwerk, motorkap zelf is ook langer.
RobVolvo
Met of zonder vloeistofkoppeling?
Gavrie Willemsen
@RobVolvo uiteraard met vloeistof koppeling. Indien zonder is dat amper te doen met 35 ton in de trekhaak.
RobVolvo
@Gavrie Willemsen Dat is wel even anders ja. Maar hij krijgt het zonder ook van de plek.. 😛
Gavrie Willemsen
@RobVolvo ja dat wel maar het rijdt veel soepeler met vloeistof koppeling. De aandrijflijn krijgt ook veel minder te verduren. Ik geloof dat er maar weinig rondrijden zonder vloeistofkoppeling
RobVolvo
@Gavrie Willemsen Dat is een ding wat zeker is. Heel af en toe kom je er eens 1 tegen. Veelal in de oude Inter kleuren dan nog.
Gavrie Willemsen
@RobVolvo ik zou er nooit ene kopen zonder vloeistofkoppeling
@Gavrie Willemsen als hobby boer is dat niet perse nodig hoor maar voor dat groot vervoer tja dan is dat wel wat handiger
mf 6150
@case en international 1455xl
Gaat het over een hobbyboer dan?????

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!