Landini Legend 130 rond het jaar 2001, jammer dat hij steeds stuk ging#gebouwdopmaandagmorgen. Nadien kochten we een Legend 165 Delta six. Dat was al helemaal een ramp met een grondkar achter. Dan maa

Landini Legend 130

713 foto's van @Gavrie Willemsen

Gavrie Willemsen
Landini Legend 130 rond het jaar 2001, jammer dat hij steeds stuk ging#gebouwdopmaandagmorgen. Nadien kochten we een Legend 165 Delta six. Dat was al helemaal een ramp met een grondkar achter. Dan maar op Fendt overgeschakeld. Al 17.000 content van nu.

Reacties

boegie
Het zijn wel super mooie trekkers...
Mechanisch of elektrische voor/achteruit?
Gavrie Willemsen
@boegie mechanische hendel, hij is zelfs ooit afgebroken
+1
pascal1985
@Gavrie Willemsen 😬 mooie foto's allemaal van de oldy's
Ritchie
Die grote Landini's waren idd. een ramp. Ik geloof dat er in een 165 dezelfde versnellingsbak ligt als een 105. En hij was meer geschikt voor de 105 zegmaar... De volledig mechanische bakken zijn beter, dus niet de Deltasix.

Ee grondwerker een dorp verderop bij ons had een 165 en een 185, maar die hebben het ook maar een paar jaar volgehouden.
rommert14
Wel een hele mooie kipper dr achter, ook hagelnieuw toen. We hebben er zelf ook zo een. Is al behoorlijk versleten nu
Gavrie Willemsen
@rommert14 hij is een 13 jaar geleden verloren gegaan in onze bedrijfsbrand. Hij is toen verkocht aan een andere grondwerker en die heeft hem volledig opgemaakt. Is toen ook weer door verkocht. Je kan het nog steeds merken aan de dichtgelast schommel stel dat helemaal opgezwollen was van de hitte. Wij hebben nadien een 2 Asser Dezeure container carrier gekocht. Die loopt nog steeds bij ons.
rommert14
@Gavrie Willemsen oke, dat zijn trieste dingen. Wat mankeerde er aan de trekker dan? Wij hadden iets soortgelijks met een newholland toen, lieten ze ons een halfjaar lang met een stotterende motor rijden, daarna een mf gekocht.
Gavrie Willemsen
Eerst liep de motor vast bij 500 h door een afgebroken smeerpomp. Die is netjes onder garantie volledig gereviseerd door een revisiebedrijf. Dan viel de stuurpomp weg. Vooruit/achteruit brak de hendel af. De voorruit barstte uit het niets in 1000 stukjes en nog vele andere dingen. De dealer heeft het altijd netjes opgelost en fijn geregeld. Hij heeft de 3000 uur niet gehaald bij ons. Dealer heeft dan een correct voorstel gedaan om in te ruilen en een Deltasix te kopen. Daar liep de drie traps powershift steeds van kapot. De herstelling duurde erg lang. Dan heb ik van armoede 😂 een tweede hands Fendt 612 gekocht. Die beviel zo goed dat we na een half jaar gelijk een nieuwe 818 Vario kochten.
+1
rommert14
@Gavrie Willemsen dan kan ik me voorstellen dat je na de overstap helemaal gek van fendt bent 😬
Gavrie Willemsen
@rommert14 absoluut, al heb ik mij 3 jaar geleden toch een echte Inter 1455 aangeschaft
fendt308-driver
@Gavrie Willemsen
Met of zonder vloeistofkoppeling? Heb op een stage adres ook met een 1455 gewerkt en vind ze heerlijk rijden. Alleen de bediening van de hydroliek zit een beetje ongelukkig
Gavrie Willemsen
@fendt308-driver met vloeistof koppeling. Trekt super. Idd, hendels staan op een zeer veeemde plaats 😂
weusjr
Lijkt me dat bij die nieuwe 'tante dinie's' minder problemen zijn, bak van zf motor van fpt hydrauliek van Bosch...... ze maken niet veel zelf meer.
Gavrie Willemsen
@weusjr hier in België wordt amper meer Landini verkocht....
Gavrie Willemsen
@weusjr hier in België wordt amper meer Landini verkocht....
rommert14
@Gavrie Willemsen hier in Denemarken heb ik er ook nog maar 1 zien rijden en dat was volgens mij ook een legend.
boegie
@weusjr is niet helemaal waar, de handgeschakelde bakken komen nog steeds uit eigen fabriek, en de nieuwste cvt in de 6 serie maken ze ook zelf. De nieuwste modellen vindt ik echt wel trekkers waar ze mee concureren kunnen
Gavrie Willemsen
@boegie het gaat hem om betrouwbaarheid. Ze reden ook echt lekker, schakelden goed maar get duurde gewoon niet lang. Mijn Legend 165 reeds zelfs 55 km. Had een onafhankelijke geveerde Carraro vooras. Reed zelfs beter dan een Fendt.
boegie
@Gavrie Willemsen dat moet zich bewijzen inderdaad. Maar in mijn reactie doelde ik op de nieuwste modellen. Qua snelheid liep Landini wel eens voor inderdaad, 50 serie kon ook al vijftig.
+1
Gavrie Willemsen
@boegie ik ben wel grote fan van de 13000. Daar heb ik 3 mais seizoenen bij een loonwerker mee gereden. Super betrouwbare traktoren trouwens. Jammer dat tussen de 3de en 4de baan versnelling zo weinig verschil zat. In het veld vertrekken met volle maïskar was ook niet simpel. Je moest in de on gesynchroniseerde veldgroep vertrekken en dan naar 1ste baan schakelen.
boegie
@Gavrie Willemsen ja zijn leuke trekkers, op t werk hebben we een 10000 en een 13000. Zit weinig op dus kan ook weinig stuk. En nog redelijk simpel zelf te maken mocht er wat stuk gaan
Gavrie Willemsen
@boegie werken jullie er nu nog mee?
boegie
@Gavrie Willemsen Ja kijk maar eens tussen mijn foto's, worden nog steeds regelmatig gebruikt. Maar zijn niet de hoofdtrekkers, dat zijn nu 2 Claas Arions
Gavrie Willemsen
@boegie ik had er toen eentje met vaste poken, nadien zijn er ook geweest met een soort van "stieren" poken (stangenstelsel)
boegie
@Gavrie Willemsen De 13000 is van het laatste jaar, die heeft inderdaad wat sierlijker gevormde poken als de 10000 die ouder is.
Ritchie
@Gavrie Willemsen

Je bedoelt dat ze niet zo snel zijn? Dat klopt idd. helaas haha. Dat van het wegrijden in de veldgroep durf ik niet te zeggen, daar heb ik nog geen problemen mee gehad.

Dan had je de eerdere versie inderdaad, zelfde als wij. Toevallig geen foto van?
+2
Gavrie Willemsen
@Ritchie ik stuur hem morgen door, hij hangt aan de muur bij ons op de zaak
+3
Gavrie Willemsen
@Ritchie dit was exact 20 jaar geleden mijn mais combinatie

(klik om te vergroten)

+1
Towaberg
Prachtig die 13000, maar die foto van de legend is ook schitterend 👍

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Landini Legend 130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!