Het achteruit pakket...Deze is versleten(calibreren telt over 99). Nu is mijn vraag waar ik zo’n pakket kan halen... en of ik een hartverlamming krijg als ik de prijs ga horen.... tips over deze tre

Ford 8830

57 foto's van @edwin-hensbergen

edwin-hensbergen
Het achteruit pakket...
Deze is versleten(calibreren telt over 99). Nu is mijn vraag waar ik zo’n pakket kan halen... en of ik een hartverlamming krijg als ik de prijs ga horen.... tips over deze trekker zijn welkom!

Reacties

valmet6400power
New Holland dealer al geprobeerd?
valmet6400power
Of misschien weet @RPCounty wel iemand? Of een prijs indicatie..
wessel8830
Weet je zeker dat ie versleten is?
+1
Ritchie
@wessel8830

Idd. als ie naar de 99 gaat kan er toch ook een afdichting kapot zijn?

Als ie echt kapot is moet je wel rekenen op een duizend of 8 denk ik. Ik geloof dat het bij de dealer zo'n 12.000 kost
+1
wessel8830
@Ritchie zat ik ook aan te denken. makkelijkste is ff druk meten op je pakketten en desnoods keer je versnellingen op de weg testen onder belasting dan weet je toch iets meer
B - W
Tom Kamphuis is toch de 30 serie specialist? Misschien dat die je helpen kan, en anders wat al gezegd is, @RPCounty misschien wel
En @nhmonteur zal er ook wel vaker aan gesleuteld hebben
+2
nhmonteur
@B - W heb maar een paar keer aan zo’n trekker gesleuteld. Dus niet echt veel ervaring mee.
Het slimste is inderdaad om de drukken te meten en evt de kleppen van plaats veranderen om te zien of het probleem zich ook verplaatst.
Verplaats het probleem naar een andere pakket dan is je klep kapot. Is de druk goed dan zijn je plaatjes versleten. Is de druk te laag dan heb je defecte afdichtingen van je zuiger/ zuiger kapot.
edwin-hensbergen
@nhmonteur je bedoeld die kleppen die de magneetspoel open of dicht doet wisselen? Want de achteruit doet in geen enkele versnelling iets. Rijd alleen op vlak oppervlak een Bultje sneeuw kwam hij niet overheen.
RPCounty
Tom kamphuis zou ik ff proberen
wessel8830
Maar als je hem echt gekalibreerd moet hebben omdat er anders niet mee te rijden is kun je altijd nog iets aan het stuur trekken of wat anders bedienen, dan pakt hij em wel
edwin-hensbergen
@wessel8830 hoe bedoel je dat? Als ik tijdens het calibreren aan het stuur trekt calibreerd hij wel?..
valmet6400power
@edwin-hensbergen
Ik denk onder het rijden aan het stuur trekken, dan moet het stuur olie krijgen en wordt er druk gegeven. Of ie dan schakelt ofzo heb ik geen idee maar zoiets lees ik wel!
wessel8830
@valmet6400power onder het rijden kun je niet calibreren
wessel8830
@valmet6400power onder het rijden kun je niet calibreren
wessel8830
@edwin-hensbergen gewoon iets bedienen waarmee je de motor iets belast, dan hou je de computer voor de gek en denkt dat je pakket aangrijpt. maar als hij een klein bultje al niet op komt heeft calibreren ook geen nut. meet eerst maar eens druk op je pakket
edwin-hensbergen
@wessel8830 jaa dat gaan we nu eerst doen. bedankt voor je reactie!:)
wessel8830
@edwin-hensbergen laat maar weten, ben benieuwd
wessel8830
@edwin-hensbergen al verder gekomen met de ford?
edwin-hensbergen
@wessel8830 Jaa we beginnen deze week met slopen, achteruitpakket vervangen en de rest even nakijken
wessel8830
@edwin-hensbergen oke, als hij de f2 wel wou kalibreren is je pwm klep wel goed. diezelfde word ook gebruikt om r1 te kalibreren. maar verders nog druk gemeten dan?
edwin-hensbergen
@wessel8830 nee geen drukken gemeten, leek ons niet meer nodig
+1
Fendt926Driver
Kamphuis in Rossum (overijssel) weet alles van dit soort trekkers. heeft ook een eigen vrachtwagentje om trekkers op te halen. en anders rij je hem er toch vooruit naar toe?
en vanuit giethoorn ben je er ook nog wel een keer....

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8830 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!