Foto van een Deutz D10006 bezig met de revisie van de achterremmen, nieuwe voeringen erop gevulkaniseerd, trommels uitgedraaid, nieuwe remcilinders gemonteerd en keeringen vervangen

Deutz D10006

goeiedag eem
Foto van een Deutz D10006 bezig met de revisie van de achterremmen, nieuwe voeringen erop gevulkaniseerd, trommels uitgedraaid, nieuwe remcilinders gemonteerd en keeringen vervangen

Reacties

Gjvanlaar
Avond,
Ik ben een 10006 aan het restaureren, nu loop ik tegen het probleem dat de ene kant niet goed wil remmen ten opzichte van de andere kant. Als ik de remcilinder in de trompet wil controleren moet de gehele trompet er af als ik het goed zie toch? En moet dan de Achterbrug leeg qua olie?
MulderDeutz1
@Gjvanlaar Ja en ja, ik ben hetzelfde aan het doen met een 9006.
Gjvanlaar
@MulderDeutz1 in het remhuis zit toch geen olie? Of loopt dat uit de Achterbrug zodra je het losmaakt?
MulderDeutz1
@Gjvanlaar Als je de trompet eraf pakt, gaat de steekas mee. Daar loopt dan inderdaad olie uit.
Gjvanlaar
@MulderDeutz1 ah op die manier, dank voor je reactie. Morgenavond gaat die los 😃
+1
MulderDeutz1
@Gjvanlaar Hier ook binnenkort 👍🏻
goeiedag eem
@MulderDeutz1 als er olie uitloopt is dat wel olie die uit je eindaandrijving komt dat deed bij mij ook omdat die helemaal vol zat, maar je hoeft de olie niet van de achterbrug van de trekker te halen, komt er wel olie uit heb je hem te vol zitten en loopt het bij je remtrommels in, ik hed de keeringen kapot die in de steekas zaten en heb daar nieuwe oin gezet en er minder olie in gedaan hij zit nu zo vol dar de as met lagers net in de olie ligt en meer niet,
MulderDeutz1
@Gjvanlaar In het remhuis zit inderdaad geen olie. Tussen de naaf en remmen zit wel olie.
goeiedag eem
@Gjvanlaar nee de achterbrug hoeft niet leeg kan gewoon de olie opblijven zitten, er zit alleen olie in de eind aandrijving die achter de remmerij zit,
Gjvanlaar
@goeiedag eem die olie wel even eruit halen denk ik dan? Is die ook gelijk weer ververst.
MulderDeutz1
@Gjvanlaar zou ik wel doen ja, kan geen kwaad.
goeiedag eem
@Gjvanlaar ja als je verversen wil kan je dat doen, was bij mij al gebeurt, dus daarom heb ik hem laten zitten, maar komt wel dik 40 liter uit
goeiedag eem
@Gjvanlaar als hij aan een kant niet goed wil remmen zou ik die eens goed inspecteren op lekkage, als er olie lekt komt dat in de remtrommel en je voering en dat remt niet echt, dat probleem had ik ook, ik heb de remmen aan beide zijde kompleet gereviseerd ,nieuwe remvoeringen, remtrommel uit laten draaien, (hand rem en gewone rem) en nieuwe remcilinders gemonteerd, en een revisie setje in de rempomp gezet kwa afdichtingen en nu remt hij weer als een blok
+1
Gjvanlaar
@goeiedag eem ik neem aan voor het goed inspecteren dat alsnog de gehele trompet eraf moet?
De trompetten zijn aan beide kanten aan de onderkant droog zover ik kan zien.
Als ik olie vanuit het pomphuis naar de Achterbrug doe komt er op de aanvoer goed oliedruk. (Zonder lucht) maar zodra ik hem dan aansluiten en ik wil de rem ontluchten blijft hij luchtbelletjes en olie blazen. Dus dan lijkt het mij dat er toch een kleine lekkage zit ergens.
goeiedag eem
@Gjvanlaar inspecteren of de boel dicht is naar de cilinder kan je van buitenaf, je kan met een zaklamp op de remleidingen kijken door een van die ventilatie gaten in de trompet, daar was er bij mij ook 1 leiding van gescheurt achter de gefelsde kop maar ik zou ze er wel afhalen en alles goed controleren en als je er bij moet moet sowiezo de hele trompet eraf dan weet je alles zeker,
Gjvanlaar
@goeiedag eem dank voor je advies, ik heb er zeker wat aan👍
Gjvanlaar
@goeiedag eem inmiddels heb ik de trompet eraf liggen. Nu blijkt dat de wielremcilinder een klein beetje lekt.
Heb jij hier toen de tijd een revisie voor gedaan of een nieuwe wielremcilinder geplaatst? Zo ja waar heb je die vandaan?
goeiedag eem
@Gjvanlaar ik heb er aan beide kanten nieuwe in gezet, 1 kant zweette bij mij ook wat en de andere was al eens vernieuwd, maar heb het zekere voor het onzekere genomen, je kan ze wel laten reviseren, als ze niet te ver ingeroest zijn binnen in, dat zal zeker goedkoper zijn maar de nieuwe hebben mij rond de 110 eur stuk ex btw gekost bij granit, maar op ebay.de (zoeken op radbremszylinder deutz) vind je ze wel voor +/- 95 eur stuk inclusief
Gjvanlaar
@goeiedag eem dank voor je reactie, ga ik daar even kijken

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D10006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!