Foto van een Deutz-Fahr Interieur, mailleuxhendel in een Agrotron K 100. Foto is geplaatst door MulderDeutz1 op 14-01-2018 om 12:03:23, met 60 reacties.

Deutz-Fahr Interieur

MulderDeutz1
Foto van een Deutz-Fahr Interieur, mailleuxhendel in een Agrotron K 100

Reacties

JoranK
@MulderDeutz1 netjes, is die weg te klappen zodat je door de deur naar buiten kunt?
MulderDeutz1
@JoranK Nee is wel naar voren weg te klappen, maar dat helpt je niks voor de deur. Maar geeft dan wel ruimte. Gaan nooit rechts uit de trekker, dus die deur gaat bijna nooit open.
+1
JoranK
@MulderDeutz1 Ah oke, Heb nog in de planning staan om voorlader op de K te bouwen dus vandaar mijn vraag.
casejxu
@JoranK zal hoop plezier geven met de powershuttle👌
JoranK
@casejxu Dat denk ik ook. Op het eerste gezicht lijkt het overzetten ook vrij makkelijk te kunnen.
casejxu
@JoranK op aanbouw delen na???🤔
JoranK
@casejxu Als ik het zo meet dan lijkt het meeste wel te passen van de 100 af.
casejxu
@JoranK okee dan heb je geluk. Koppelingshuis zou sowieso t zelfde zijn
+2
@JoranK waarom geen 2e set aanbouwdelen? Dan blijf je lekker flexibel als 1 trekker stuk is, of in onderhoud, of ander werk heeft..?
+1
SJB533
@ronald-deutz-fahr
Daar dacht ik ook aan, Ronald
JoranK
@ronald-deutz-fahr dan moet je weer steunen en hydroliek bijkopen. En zo erg is het niet als trekker x dag niet kan draaien. Was een optie geweest als de huidige steunen in de verste verte niet paste.

Bedoeling is ook om de 100 dan niet heel lang meer te houden.
casejxu
@JoranK weg voor wat anders? Of eentje minder?
JoranK
@casejxu Eerst even kijken hoe het werk rondkomt. Als ik de 100 motorisch wat beter kan krijgen mag die misschien nog wel even blijven.
casejxu
@JoranK blijf sukkelen met t motortje??
JoranK
@casejxu @ronald-deutz-fahr ja blijft maar matig werken. Altijd al sloom geweest. Ploegen ofzo wil prima. Maar ff op half gas voor het schuddertje trekt ie naar slecht.

Sochtends zet je het erf onder de zwarte rook en moet je volgas draaien om te voorkomen dat ie uitvalt.
@JoranK en lmb kan er niks mee? Ik gok dat in onze agroplus dezelfde moter zat, en die was taaier als de K... dat was een supermoter
JoranK
@ronald-deutz-fahr @casejxu Lmb heeft in het begin wel eens membraan vervangen. Daarna hebben we er maar geen tijd meer aanbesteed. De K is hier een heel stuk feller.
casejxu
@JoranK kom maar naar Noord Holland met m. Me collega gaat 't vinden!
+2
@casejxu dat is al een hele uitdaging als ik zo lees wat die trekker niet kan 😜
+1
JoranK
@casejxu Als je collega tips heeft waar ik kan beginnen met zoeken hoor ik het graag. Noord-Holland is net wat te ver 😛
casejxu
@JoranK hoe loopt hij stationair? kan ook een probleem met de regelateur zijn. Komt niet vaak voor bij de 4cyl trekkers maar kan wel
JoranK
@casejxu stationair hoor ik niks geks. Start in 1x en loopt dan op 600 toeren.

De k90 draait stationair 850 toeren. Wel iets meer dus.
casejxu
@JoranK hoe hoog loopt ie als ie warm is?
@casejxu @JoranK simpel gedacht, werkt de turbo wel goed? Half gas niet sterk, volgas wel, (variabele turbo?) en sochtens bij koude moter heelveel zwarte rook..
casejxu
@ronald-deutz-fahr zou heel goed kunnen. En de motor regeling werkt ook met turbo druk. Die zou je eens kunnen meten @JoranK
JoranK
@casejxu @ronald-deutz-fahr daar zat ik ook al aan te denken. Hoe meet je de turbo door?
+1
casejxu
@JoranK rechts achter bij de motor zit de regelaar. Voor op (aan die kant vlak bij je retour slang van de brandstof galerij komt een leidingkje vanaf de ander kant aan (daar zit ie op t inlaatspruitstuk als ik het goed heb.) Die leiding zit met een banjo op de regelaar. Banjo der uit. Langere derop met een tule der aan en daar een drukmeter aan maken met een slang. Kan je morgen wel wat fotoos sturen denk ik
JoranK
@casejxu oké, zal es kijken. Hoeveel druk moet ie geven?
+1
casejxu
@JoranK goeie vraag. Probeer m eens goed te belasten en lees Dan maar eens af wat ie zegt
JoranK
@casejxu precies die int midden van de foto?

(klik om te vergroten)

casejxu
@JoranK die in de cirkel

(klik om te vergroten)

+1
JoranK
@casejxu dan heb ik de goede. Morgen ff testen.
JoranK
@casejxu stationair draait de motor 650 toeren, als ie warm.is wordt dat 850.

De drukmeter geeft stationair in koude toestand 0 aan. Bij 1900 toeren begint de meter naar 0,5 te gaan. Tijdens het mest mixen blijft ie op ca 0,5/0,75 staan
casejxu
@JoranK das wel erg weinig naar mijn idee! heb momenteel even geen technische gegevens bij de hand maar zal eens horen. Of turbo word slecht, of membraam niet goed gemonteerd. Deze is eens vervangen volgens mij?? hebben ze toen de turbo druk gecontroleerd?
JoranK
@casejxu membraan is vervangen ja, misschien zelfs 2x maar dat weet ik niet meer zeker. Ik weet niet of de druk toen gemeten is.
casejxu
@JoranK heb je voor mij een motornummer? staat aan de zelfde kant als waar jij nu gemeten heb. 8 cijfers
+1
JoranK
@casejxu 00289651
+1
casejxu
@JoranK even contact gelegd met deutz motoren. word vervolgd !
+2
MulderDeutz1
@casejxu Goede service, doe je goed 👍🏻
+1
casejxu
@MulderDeutz1 haha doe me best. Zie graag tevreden deutz rijders. En als je bijna alle gegevens toch zo voor de hand heb
@JoranK nee als je voor voeren hem niet dagelijks nodig hebt scheelt dat indd.. bijzonder dat die moter zo drama is... lmb weet het ook niet meer?
SJB533
@JoranK
Kun je niet net zo makkelijk het hydrauliekventiel gebruiken?
+1
casejxu
@SJB533 t blok heeft ie toch al en werk wel.fijner als de standaard kruishendel
+1
JoranK
@SJB533 Nee, de kruishendel zit niet echt op een fijne plek om de voorlader te bedienen. En het blok heb ik toch al inderdaad.
+2
Gavrie Willemsen
Ik stap nooit langs rechts uit, nog nooit gedaan. Gaat met auto en vrachtwagen ook niet. Begrijp trouwens niet waarom er 2 deuren in een trekker zitten 🤔
fendt308-driver
@Gavrie Willemsen
In het grondwerk is het ook amper nodig. In het boerenwerk vlieg ik er nog wel eens rechts uit. Ook ideaal met spiegel verstellen
JoranK
@Gavrie Willemsen Die kant stap ik er vaker uit dan links. Is ook wel te zien aan de verf op de portier. Komt ook doordat het aanzuigpunt van de giertank rechts zit. Maar er zijn nog wel vaker omstandigheden dat rechts handiger is om uit te stappen.
SJB533
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
Gaat met auto en vrachtwagen ook niet.

Ik werk veel langs de rijks- en provinciale wegen, en daar word je geleerd, om zoveel mogelijk rechts uit je voertuig te stappen, als je rechts werkt.
Gavrie Willemsen
@SJB533 ja ik begrijp het omtrent de veiligheid
SJB533
+6
valmet6400power
@SJB533
Heeft je bosmaaier deuren dan? 😂
SJB533
@valmet6400power
Kijk, dat jij alleen maar wandelt, moet je zelf weten, maar doorgaans hebben wij gewoon een bestelbus mee, naar onze werklocatie.
+3
valmet6400power
@SJB533
Zo zo, dik voor elkaar hoor.
+1
newholland6640
@valmet6400power sarcastisch 😛
+1
radium45
@SJB533 Kijk, dat jij alleen maar wandelt, moet je zelf weten, maar doorgaans hebben wij gewoon een bestelbus mee, naar onze werklocatie.

Waarbij jij alleen als passagier er bij inzit, dus logisch dat je dan rechts uitstapt.. 😂
+1
newholland6640
@radium45

Of van de laadklep afloopt, kan ook nog...
new holland koen
Hoe houd je dat toch zo mooi schoon allemaal?🤪
+1
MulderDeutz1
@new holland koen Niet vies maken en regelmatig poetsen 😅

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Interieur ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!