Foto van een Valtra N143 met Jako 12500 DT tank. Foto is geplaatst door KlaasM op 18-01-2018 om 21:49:24, met 55 reacties.

Valtra N143

KlaasM
Foto van een Valtra N143 met Jako 12500 DT tank

Reacties

+1
arjanvw
Beste sloffen onder de Valtra! 👌
KlaasM
Tank ook 2x 650 2x710
oanejorrit12
@KlaasM denk 710?
KlaasM
@oanejorrit12 zitten 4 wielen onder
oanejorrit12
@KlaasM klopt. Hebben de zelfde tank. Op 650 staan
KlaasM
@oanejorrit12 oke ook n Jako? Bevalt hij goed?
oanejorrit12
@KlaasM jup ook 12500. Bevalt goed, de tank rolt mooi over het land heen, alleen hangt hij wel veel in de trekker, dus die maakt nu wat sporen, dus op den duur bredere banden onder de trekker.
weusjr
Dik ding!
fendt308-driver
Stoere trekker zo. Op wat voor banden staat ie?
KlaasM
@fendt308-driver 710. Volgens mij hebn we ng niet vaak een combi gehad met zoveel rubber
arjanvw
@KlaasM 710 voor en achter? Lijkt wel of er 900 onder liggen achterop.
mdoornekamp
@arjanvw voor 600/60r28. Achter 710/60r38. Denk ik😅
CaseCS130
Supermooi span
JJ
Gaaf!
+1
KlaasM
Nee op de trekker voorop 710 achter 900
Tank op 2 x 710 op 42 en 2 x 650 op 42
+2
mdoornekamp
@KlaasM ok. Echt veel rubber inderdaad. En alles Michelin zeker
KlaasM
@mdoornekamp ja klopt. Onder de tank gebruikte
mdoornekamp
Hier rijdt een boer rond met 4 stuks 710/70r38 naast elkaar onder een Jako
arjanvw
@mdoornekamp dat is voor op het land super, op de weg ben je al snel 3,5 mtr breedt....
mdoornekamp
@arjanvw ja klopt. Lekker breed
KlaasM
Deze combi blijft net binnen de 3.40
mdoornekamp
@KlaasM ok. Op 4 stuks 650 blijft dr tank binnen 3 meter toch
+1
oanejorrit12
@mdoornekamp nope, 3,10 ofzo. Weet niet wat die van ons precies is, maar die is breder dan 3m. Hebben er vergunning voor aangevraagd.
KlaasM
@mdoornekamp nee 3.15 a 3.20 dat is nou net n voordeel van Jako
arjanvw
@KlaasM wat is daar het voordeel van dan?
+1
KlaasM
@arjanvw stabieler. Een grotere uitslag van de wielen. En de wielen staan ver genoeg uit elkaar om grond door te laten. Ook loopt de trekker tussen de 2 buitenste wielen in. Dus ng minder insporing
SJB533
@KlaasM
Slijten ze door het hoogteverschil niet scheef af, Klaas?
Fendt926Driver
@SJB533 een 650/65R42 is toch even hoog als een 710/60R42?
SJB533
@Fendt926Driver
Dat maakt mekaar niet veel nee. Was uitgegaan van 2x 65%
+1
mdoornekamp
@SJB533 de xeobib 60 serie band valt in de praktijk wel wat later dan de multibib 65 serie
fendt308-driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
de xeobib 60 serie band valt in de praktijk wel wat later dan de multibib 65 serie

Zaterdag 650/65R38 multibib gewisseld voor 710/60R38 Xeobib maar de 710 was hoger als de 650
mdoornekamp
@fendt308-driver ok. Was de 650 wel nieuw dan?
fendt308-driver
@mdoornekamp iets afgesleten maar niet veel. Op internet geven ze ook aan dat de 710 hoger is. Kan een uitzondering zijn
arjanvw
@Fendt926Driver maakt idd niet uit, maar zit er geen 38" onder ipv 42"?
Fendt926Driver
@arjanvw 15 reakties hierboven van klaas staat 42 inch...
arjanvw
@Fendt926Driver staat daar idd wel, maar als je op zijn andere foto kijkt van alleen de tank dan lijken het geen 42". Maar ik zal het vast verkeerd zien..🙊 Op zich zijn die 710 xeobibs wel leuk, alleen komen ze niet tot hun recht naast de 650 banden...
fendt308-driver
Quote Reactie van @arjanvw:
Op zich zijn die 710 xeobibs wel leuk, alleen komen ze niet tot hun recht naast de 650 banden...
Reageer @arjanvw


Hoe komt dat dat ze niet tot hun recht komen?
+2
arjanvw
@fendt308-driver Xeobibs kunnen met lagere spanning (officieel mag er volgens mij niet eens meer in dan 1,2 bar) dezelfde last dragen (of misschien meer) dan de 650 multibib. De Xeobibs platten veel verder af (rups effect) dan de multibib. Dus gaat de tank op de 650 banden lopen. In mijn optiek moet je gaan voor òf 4 x multibib òf 4 x xeobib..
+1
mdoornekamp
@arjanvw xeobib officieel max 1 bar. In de praktijk mag je tot 1.4 gaan. Maar dan valt het draagvermogen nog tegen.
bikkertie
@mdoornekamp 2,5 bar is de max spanning, staat op de wang van de band
mdoornekamp
@bikkertie dat is montage spanning. Om de band goed op de velg te zetten. Tabel van mixhelin gebruiks spanning gaat tot 1 bar. Ik denk dat jij met die grote wagen er achter ook wel aardig aan de max zit wat de banden aankunnen. Eigenlijk zijn ze voor trekkers tot 180 pk. Daarom heb ik toen de trelleborg xeobib genomen. Die kan wel tot 300 pk. Is ook wat stugger.
bikkertie
@mdoornekamp gaan wel over de max, spitzaaicombinatie draai je de banden anders compleet van de velg af, ze trekken wel machtig die banden maar ik denk dat de volgende weer trelleborg word...
mdoornekamp
@bikkertie trelleborg is ook wel 4 à 5 cm breder
Pascal
@bikkertie
Houd je banden maar beetje in de gaten met scheuren. Ik had Mn xeo's voor ook op 2,5 ivm voorlader werk maar kreeg scheuren in de banden door de te hoge spanning...
bikkertie
@Pascal 2,5 is wel heel gek, maar met spitten moet hij minimaal op 1,8 anders blijven ze ook niet heel 😅
KlaasM
@arjanvw is wel 42 710 is n beetje lager. We konden banden kopen met meer profiel dan de 650
mdoornekamp
@KlaasM ja precies. En die xeo zakt ook nog wat meer in met lage spanning.
arjanvw
@KlaasM Toch gezichtsbedrog dus... velgdiameter tank leek kleiner dan van de trekker..
verwijderd
selten
@jasper-santing0
Kleber valt altijd breed in mijn ogen. Ik heb hier een 460/85R38 staan deze valt op met 49,5cm breed. De 240/95R44 vallen relatief breed met 25,5cm breed. Terwijl Michelin 650/65R42 62cm breed is.
mdoornekamp
@jasper-santing0 @selten wij hebben vroeger ook wel kleber 650/65r38 gehad. Omdat die breder en iets steviger is dan de michelin xm 108.

Trelleborg 710/60 is dik 70 cm breed. Mixhelin is 66 cm. Vredestein 650 is 65 cm en kost 2000 euro minder
bikkertie
@mdoornekamp klopt, maar vredestijn komt hier het grasland niet op, dan liever een bkt of barkley
mdoornekamp
@bikkertie genoeg lucht eruit. Valt mij niet tegen met de Vredestein
bikkertie
@mdoornekamp oke, hier op het zand trek je zo de zode mee. In het afgelopen najaar maakten de banden al veel grond los voordat het echt nat werd
verwijderd
bikkertie
@jasper-santing0 barkley niet

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra N143 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!