deutz met mestkar krone, beide 1977, geen drup verf bijgelakt. Foto is geplaatst door weurding op 27-01-2018 om 10:16:29, met 34 reacties.

Deutz D4006

weurding
Deutz met mestkar krone, beide 1977, geen drup verf bijgelakt

Reacties

SJB533
Deutz voor jouw collectie? 😂
+1
weurding
@SJB533 zal de eerste zijn 😉
@weurding en ik maar denken dat wij een nette 6206 met 9800 uur hadden... 😜 bij ons zijn de velgen alleen niet mooi meer. Maar spuiten is zonde
+3
weurding
@Deutz 8006spezial patina is na die uren niet erg, vind het zelf leuk om er bij stil te staan dat ik 13 jaar was toen deze van de band rolde, en dan is het echt ongelofelijk zo men er op gepast heeft
+2
Quote Reactie van @weurding:
nog niet veel gewerkt dan maar dat zou ook sonde zijn om ze nu te gaan gebruiken hoeveel uur heeft de deutz?

zeker, de verfspuit doen wij er niet op. Krijgen dat advies wel eens van anderen, maar ik vind het zonde. Prachtig is de orginele staat, en elke krasje of deukje heeft zijn verhaal bij die trekker.
fendt farmer309c
Die hebben beide nog niet veel gewerkt dan maar dat zou ook sonde zijn om ze nu te gaan gebruiken hoeveel uur heeft de deutz?
+1
weurding
+1
a3vandiejen
Prachtige combi, en geen drup bijgelakt is dan toch bijzonder.
+1
weurding
@a3vandiejen net even het embleem vervangen, die hoorde er niet op
105ls78
@weurding prachtig spul
+1
bob de bouwer
De trekker heeft natuurlijk altijd binnen gestaan en er is nooit kunstmest mee gestrooid. Ziet er zeker perfect uit na 40 jaar. Zo zie je ze bijna nooit.
Keurig! Hobby of handel?
+1
weurding
@ronald-deutz-fahr geloof dat ik deze maar bewaar. Ooit een keer een hele mooie deutz-fahr mestwagen gehad die had er mooier bij gepast
@weurding wie weet dat je ooit nog een vind...
Zet je nog veel mestwagens om?
+1
weurding
@ronald-deutz-fahr in dld wordt de vraag ook groter en zelfs de prijzen overstijgen wat men hier in nl geven wil, al sta je soms versteld wat mensen neerleggen voor iets wat compleet opnieuw in de verf gezet is 😉
Mdbm
Die mestkar is toch herspoten? Er is nergens verf van de molen.
SJB533
Mdbm
@SJB533 Mijn gerief ziet er na 1 jaar slechter uit dan deze na 40 jaar.
weurding
@Mdbm heeft nooit geen mest geladen. Alleen beetje afval van hop voor bierbrouwerij
bob de bouwer
@weurding Heeft de Deutz voor de mestwagen gestaan?
weurding
@bob de bouwer nee, zit zeker 250 km verschil tussen laadplaats
erik9831
@weurding Hebben wij hier ook nog liggen, een splinternieuwe molen. Nooit één spatje mest op geweest, geen enkele keer gedraaid. Ik weet hem al zeker 30 jaar liggen, maar weet helemaal niet of het een enkele of een dubbele is. Ik wandel er bijna wekelijks voorbij en zie hem staan ... 😄
bob de bouwer
De klem om de motorkap vast te houden is toch niet origineel, dat waren toch de bekende zwarte ronde bussen met veer er in?
+1
weurding
@bob de bouwer overgangstype, zie ook de kunststof beplating langs stuurhuis
trean
Bij de lichtgroene en blauwe kleur horen toch grijze velgen?
+1
@trean moeilijk te zien, maar is het niet legergroen ipv blauw? Dan is het wel orgineel😉
+2
weurding
@ronald-deutz-fahr b.j. en afgifte kenteken 1977, groen blok, in 78 met komst DX serie werden ze blauw/grijs
Van welke dealer is die sticker die op de trekker zit, de sticker lijkt een beetje op de oude sticker style van Bayens mechanisatie. Klopt dat ook?
weurding
@Deutz-Fahr-Rijder nee komt uit Duitsland. Zoiets vindt je niet hier
@weurding oke, duidelijk. Mooie trekker trouwens
Tony1960
Onze Deutz D4006 had toen hij nieuw werd geleverd een licht grijs chassis, de plaatdelen waren in een donkerder groen dan hierboven gespoten en hij had knalrode velgen.
+1
weurding
@Tony1960 knalrode velgen was met introductie 68 en 69. In 1970 werden ze oranje. Toen verdween ook het oliebadluchtfilter
+1
Tony1960
@weurding ja weet zen bouwjaar niet meer precies, had echter wel al een droge luchtfilter vooraan onder de motorkap in de neus zitten, boven de batterij.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D4006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!