Foto van een Fendt 611. Veel verschillende berichten gehoord over uitvoeringen en gewichten. Dus voor dat we verder bouwen eerst maar eens naar de weegbrug.Komt zonder bestuurder op 4980 kg.Mooi ruim

Fendt 611

Fendt926Driver
Foto van een Fendt 611. Veel verschillende berichten gehoord over uitvoeringen en gewichten. Dus voor dat we verder bouwen eerst maar eens naar de weegbrug.
Komt zonder bestuurder op 4980 kg.
Mooi ruim onder de 5500 kg. Maar niet ruim genoeg om er een zuidberg fronthef bijvoor te hangen.
Eerst zo maar eens opbouwen

Reacties

+1
valmet6400power
Dat is evengoed nog zwaar zat, onze Valmet, weliswaar, 4 cilinder van 100 pk weegt met cabine, 4 WD as en zuidberg fronthef nog geen 4300 kg!
Fendt926Driver
@valmet6400power maar de 600 serie van fendt is ook loodzwaar gebouwd.
Kon je ook zien ze kregen alles van de plek bij de loonwerker maar de kleinste de 600 zelf had maar 85 pk
Ritchie
@valmet6400power

M'n 13000 weegt incl. chauffeur 4700 kg, is een 6 cilinder van 130 pk 😁 Al heeft ie wel een paar pk meer.
valmet6400power
@Ritchie
Haha maar dat is nog een Spartaanse trekker met een cabine waarin je doof wordt toch? 😂
newholland6640
Weegt een fronthef 500 kilo of wil je meer gewicht kunnen verplaatsen?
newholland6640
Weegt een fronthef 500 kilo of wil je meer gewicht kunnen verplaatsen?
Fendt926Driver
@newholland6640 op de trekker moet nog een beugel 50 kg en een bestuurder 50 kg. motorkap neus en traptreden 50 kg. Dan blijft er nog 350 kg over en als een andere weegbrug afwijkt zijn we de klos.
We proberen eerst zo.
selten
@Fendt926Driver
Lichte bestuurder dan. Maar als je goed de regrls leest kun je 100den kilos winnen bij dergelijke tractor.
Fendt926Driver
@selten ok. Leg eens begrijpelijk uit wat je ongeveer bedoelt
selten
@Fendt926Driver
Het is meer hoe ver wil je gaan.
De tank bovenop de motor, erg ongunstige plek. Stiekem aardig wat kilos. Daarbij het laatste deel cabine... Rolbeugel kun je zo licht mogelijk maken... Spatborden en motorkap laten namaken uit alu/polyester... Gietijzer elimineren...
Fendt926Driver
@selten ok. Ja daar is hier en daar nog wel wat te winnen.
Bij twijffel gaan we snoeien in zware dingen
selten
@Fendt926Driver
Probeer sowieso zo licht mogelijk te bouwen. Alles wat niet nodig is, aanpakken. Tank van 120? Liter. Kun je niet met een licht 50L alu tankje vooruit? 100 x 2kg winnen of 1x 100kg 😉😉
+2
hermanjohndeere
@selten rolbeugel zou ik toch wel graag goed stevig hebben. Dat ding is er voor je eigen veiligheid. Daar mag je in mijn ogen niet op bezuinigen!
selten
@hermanjohndeere
Bezuinigen op gewicht wel. Door goed op te letten, meten, en slim kiezen kun je zo tig kilos besparen! En daarbij de constructie steviger maken...
sjonnies
Ga nu zonder dubbellucht rijden?
Fendt926Driver
@sjonnies in eerste instantie wel. Proberen wel 650×42 achterop te doen
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver
Daar ga je ook nog wel een kilo of 100 extra door krijgen.
selten
@DANOONTJE POWERR
Banden zelf zal meevallen, velgen daarentegen zijn vaak wel zwaar...
DANOONTJE POWERR
@selten
Dat bedoel ik ook.
+1
selten
@DANOONTJE POWERR
Daar zijn gatenzagen voor te krijgen 😝😝
SJB533
@selten Nee, boormachine. Driehoekige gatenboor erop.
selten
@SJB533
Plasmasnijder, minder moeite vlugger klaar
SJB533
@selten
Kan ook. Maar of Huub zo'n ding heeft?
selten
@SJB533
Uitbesteden 😉. Zo strak mogelijk houden...
SJB533
@selten
Huub doet alles zelf 😂
selten
@SJB533 tsja dat is een keuze. Ik probeer dat ook maar heb wel ong een hele fabriek aan mogelijkheden 😝
+1
Fendt926Driver
@selten inderdaad. Uitbesteden. Kameraad heeft een computer gestuurde plasma snijder. Dan wordt het netjes.
Misschien wel 15 keer FENDT 612 laten uitsnijden uit de velgplaat
selten
@Fendt926Driver
Muah dan zou ik eerder kiezen voor grote cirkels!
Fendt926Driver
@SJB533 ik heb er wel een. Maar die kan maar tot 5mm dik.
SJB533
@Fendt926Driver
Hoe dik zijn de platen in de velgen dan?
+1
Fendt926Driver
@SJB533 zijn een cm dik.
Zijn dubbellucht velgen van een 626
SJB533
@Fendt926Driver
Andere plasmasnijder dus 😂
+1
selten
@SJB533
Neeje gewoon vanuit 2 kanten snijden 😝😝😂
Fendt926Driver
@DANOONTJE POWERR daarom. Er zitten ook nog massieve velgplaten in.
Moeten we nog kijken hoe het zal gaan
sjonnies
@Fendt926Driver je vorige fendt heb ik wel een met onze deutz tegen getrokken maar waarom kan die wel in de 5.5 ton met dubbellucht en deze niet ?
Fendt926Driver
@sjonnies die andere is een lichtere 610 achterbrug met iets lichtere versnellings bak met de zware 614 motor.
Wij hebben de zwaardere achterbrug van een 611 met een E koppeling met dezelfde zware motor.
Zit ook zo 500 kg in.
Maar we gaan het mee maken.....
Fendt926Driver
@sjonnies je had tegen mijn oude 614 gereden zeg je. Maar wie is het hoogste geeindigd?
Dat had je er niet bij vermeld....
sjonnies
@Fendt926Driver ik was verder met een deutz dx 4.51 maar kwan omdat hij buiten de baand dreigde te komen. ik was 8e maar.omdat er waterem stond ben ik 4e geeindigd😂
Fendt926Driver
@sjonnies ja dat is wel het apparte aan de trekkertrek. Maar hoeveel pk staat jou 4.51 dat die mee kon komen met de 5.5 ton trekkers
sjonnies
@Fendt926Driver origenele pks maar was op zware.kleibaan van tonden als.je grip.en versnelling.goed is kun je heel.eind komen
Fendt926Driver
@sjonnies ok. hier leren wij dan ook al vast weer van.
pk s zegt zeker niet alles. denk zo n 50% de rest is afstelling en ervaring
sjonnies
@Fendt926Driver maar ik denk dat je op enkel.niet vaak in de top zal.eindigen. is 650 38 met cultuur niet beter?
Fendt926Driver
@sjonnies gaat niet lukken met het gewicht.
we zijn nog aan het kijken voor banden. op enkel lucht met 710 70R42 zou nog kunnen is het breedst en hoogst wat we kwijt kunnen worden.
weet alleen niet of die grote lucht kamer van een 710 niet nadelig gaat werken op lage druk
RobVolvo
@Fendt926Driver Een 710/70r42 past niet onder het spatbord zonder hem op te hogen is mij verteld...
+1
Fendt926Driver
@RobVolvo dat klopt. 710-60R42 wel. maar verhogen is geen probleem nu we hem al zo ver kaal hebben
we hadden een set 850-70R42 gevonden maar dan moest de kabine 10cm omhog. dat leek ons iets teveel van het goede
sjonnies
@Fendt926Driver cultuurdubbellicht kun je licht maken dan wegen ze nog ma 250.300 kg. je bent er handig zat mee met ijzer en lasapparaat
Fendt926Driver
@sjonnies ik heb cultuur dubbellucht staan van de 916 dus dat zou er zo naast kunnen op gs ring
selten
@Fendt926Driver
Dan kun je de even hoge, maar bredere, 800/70R38 of de iets lagere 900/50R42 monteren.
Fendt926Driver
@selten ja dat is ook een optie. maar het geld is ook niet zo maar voorhanden om steeds te wisselen.
we gaan eerst maar eens een jaar proberen op wat ons goed lijkt. als ze er dan nog steeds schik aan hebben kunnen we volgend winter er nog wel weer iets in investeren
goeiedag eem
Is dat gewicht niet loeizwaar voor zon trekker? ik heb een deutz 10006 met 4wd waar nagenoeg dezelfde achterbrug in zit en die weegt met volle tank en cultuur dubbellucht op 600x65x38 rond de 4550kg.
Ik heb onze 6006 ooit eens gewogen voor trekkertrek en met voorlader en dubbelucht woog die rond de 4500 kg, dat klopte naar mijn eigen inzicht al niet, de voorlader (die je met 2 man beuren kan) eraf gehaald en woog die ineens 3100 kg, bleek de eerste weegbrug niet te kloppen, dus misschien een verstandig om hen nog eens te wegen misschien
Fendt926Driver
@goeiedag eem gewicht klopt wel. Origineel weegt de trekker 6200 kg. Nu veel gewicht eraf gehaald. En de weegbrug wordt heel veel gebruikt. En elk jaar geijkt
goeiedag eem
@Fendt926Driver oke ik vind het zwaar voor zon trekker, maar goed, die weegbrug waar ik toen mee te maken had werd ook geijkt zeiden ze maar achteraf beleken er al meer klachten over te zijn gekomen dat er wat niet klopte, en in vergelijking met mijn 10006 die zinder dubbelucht 4100 kg weegt met lege tank vind ik dat verschil gewicht heel groot vandaar mijn reactie, dit is toch dat oude type of niet?
Fendt926Driver
@goeiedag eem een fendt van deze serie heeft ook een zwaardere achterbrug. En frame balken langs de motor en de massieve voor fronten.
Een deutz is ook wel heel licht in de kop.
Weet ik nog van mijn deutz 06 07c en Dx modellen.
goeiedag eem
@Fendt926Driver Ja dat een deutz licht in de kop is is waar, en als er zulke balken bij langs zitten en zwaardere achterbrug lopen de kilos snel op, heb je helemaal gelijk in
dx11
Quote Reactie van @goeiedag eem:
4550kg

Hm, die van mij op 800\65r32 enkellucht is 500kg zwaarder
tone29
Dacht dat je 4500 ging rije
Fendt926Driver
@tone29 dat gaat nooit lukken. Dan moete we zonder bestuurder op gps de baan over.......
selten
@Fendt926Driver
Wie niet waagt 😉😉
Fendt926Driver
@selten eerst een keer over de baan zonder wagen voor de A B lijn.
Maar wie trapt dan de koppeling in bij afvlaggen.....
hermanjohndeere
@Fendt926Driver met de vloeistofkoppeling blijft hij vanzelf staan toch?
selten
@Fendt926Driver sloop alle onzin eraf, en je komt een heeeel eind haha. Koppeling doe je gewoon een elektrisch bediend ventiel op met afstandsbediening 😜
valmet6400power
@selten
Trekker helemaal strippen om in een klasse te passen heb ik nog geen successen mee gezien. Vooral niet als er pk limieten zijn. Zou hem mooi passend voor de 5500 kg maken zoals de mannen gaan doen 😉
selten
@valmet6400power
Ligt eraan. Er moet wel eer te halen zijn. Slim strippen kun je veel kilos besparen. Het moet wel ver genoeg, dat er voldoende gewicht aan kan.
valmet6400power
@selten
Ja je moet geen trekker van 5100 kg strippen naar 4450 kg dan wordt het helemaal niks. Maar aan de andere kant win je ook niet zomaar honderden kilo’s, vooral de laatsten niet..
selten
@valmet6400power
Ik heb een tractor van 2700kg naar +-2200kg gekregen... Dan kan t bij en tractor van 5100kg makkelijker 😉😉
Fendt926Driver
@valmet6400power @selten we gaan gewoon op de ingeslagen weg verder. Maar we twijffelen nog omdat we met enkellucht gaan trekken. Moeten we 650 of 710 breed nemen?
Dacht altijd dat 710 op weinig druk te veel vervormd en we eerder canvas breuk kunnen krijgen.
Wat zou jij/ jullie doen
valmet6400power
@Fendt926Driver
Ik zou zelf voor 650 gaan, je hebt wat je zelf eerder al aangaf een trekker die vrij licht is. Je zou dan de 710’s heel laag op spanning moeten zetten om ervoor te zorgen dat de banden gaan “rupsen” en jullie grip te geven. Die 650’s kunnen met een minder lage spanning wel de grip overbrengen. Wellicht scheelt het ook nog dat de band een fractie smaller is waardoor jullie nog een versnelling harder kunnen 😁
selten
@Fendt926Driver
Ik zou kijken naar of 650/65R42 of 710/70R38 met lichte velgen. Liefste ex Sport of Supersport! Daarbij denk ik dat je in de 5,5 beter zult rijden op de 650.
Nu zie ik ook mensen die goed rijden op de 710/60R42 Xeobib.. Ik zou de banden zorgvuldig kiezen... Dit bepaald veel!
sjonnies
@selten dubbellucht doet meer tsta rijd top 10 dubbellucht 650 38 met.cultuur dr aan
selten
@sjonnies
Als je qua kilos niet uitkomt...
sjonnies
@selten cultuurtjes kun je samen 300 laten wegen en dan nog wat met de inhoud van de tank spelen zou het kunnen
selten
@sjonnies
Maar het is wel weer 300kg, terwijl een dikkere band misschien 100kg weegt
DANOONTJE POWERR
@selten Als dubbellucht toegestaan is dan ga je het zonder echt niet winnen.
Fendt926Driver
@DANOONTJE POWERR klopt niet altijd. Ik heb jongens die wisten wat ze deden met 50pk minder al wel zien winnen op enkel lucht
selten
@DANOONTJE POWERR
Maar je moet het kwijt kunnen, dat is wat ik zei. Als je dan weer klasse hoger moet...
tone29
@Fendt926Driver jammer weer

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 611 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!