Challenger 1050 op demo. Foto is geplaatst door catfan55 op 03-03-2018 om 19:11:50, met 8 reacties.

Challenger 1050

1.598 foto's van @catfan55

catfan55
Challenger 1050 op demo

Reacties

Ruben-Wind
Is het wat?
+3
catfan55
@Ruben-Wind Voldoende power, maar dat was ook de verwachting. Verder is het zicht rondom best beroerd doordat alles zo hutje mutje volgebouwd zit. De cabine voelt klein met weinig beenruimte

Het probleem waar de 1050 (Fendt of Challenger...) tegen aan loopt in Noord America is dat hij wordt vergeleken met een 500pk knik trekker. En eigenlijk is dat appels met peren vergelijken.
Ten eerste verliest een vario altijd meer vermogen in de bak als een powershift. Dus in trek kracht loopt hij wat achter vergeleken met een kniktrekker. Ook qua eigen gewicht is hij aanzienlijk lichter als een 500pk knik trekker. En dan hebben we het nog niet eens over de aanschaf prijs in vergelijking met een 500pk knik trekker. Ik denk dat ze een hele kluif gaan hebben om deze trekker aan de man te krijgen. Ik denk dat de markt voor deze trekker ligt in het zware aftakaswerk. Chippers. stobbenfrezen, stabilisatie frezen enz, enz.

Het was leuk om hem voor 2 dagen te proberen, dit prestige project van Fendt, maar wij zien geen enkele manier waarop je zo'n trekker zinvol kunt inzetten op ons bedrijf. 500pk voor een silage kieper is absurt en een volledige verspilling, en op de kuil, en in het veld kan hij niet doen wat onze 500pk Deeres doen...
+1
pascal1985
Wat een beul
KlaasM
Altijd op dubbellucht?
catfan55
@KlaasM Dubbellucht is optioneel, maar zat op deze demo versie wel. op de "prairies" hier zal hij veelal wel zo verkocht worden aan klanten.
deutzisthebest
Merkte je geen voordelen van de vario ten opzichte van een powershift bak? Of voordelen van de luchtdrukwissel die erop zit?
En qua comfort?
+1
catfan55
@deutzisthebest Tuurlijk is een vario bak mooi, maar waar hebben we dat in vredesnaam voor nodig met de werkzaamheden die onze 500pk trekker doen? Met zaaien met de deere zet je hem in de versnelling F6 en daar blijft hij voor de rest van het perceel in staan. Een vario zou leuk zijn voor op de kuil, maar de nadelen wegen veel zwaarder dan de voordelen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Challenger 1050 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!