Challenger 1050 op demo. Foto is geplaatst door catfan55 op 03-03-2018 om 19:11:52, met 18 reacties.

Challenger 1050

1.598 foto's van @catfan55

catfan55
Challenger 1050 op demo

Reacties

Andre150
Hoe bevalt hij?
+6
catfan55
@Andre150 Genoeg power, maar dat was ook verwacht. Verder is hij verschrikkelijk lomp. je ziet weinig om je heen omdat alles vol gebouwd is. Cabine voelt krap met erg weinig been ruimte.

Het probleem waar de 1050 (Fendt of Challenger...) tegen aan loopt in Noord America is dat hij wordt vergeleken met een 500pk knik trekker. En eigenlijk is dat appels met peren vergelijken.
Ten eerste verliest een vario altijd meer vermogen in de bak als een powershift. Dus in trek kracht loopt hij wat achter vergeleken met een kniktrekker. Ook qua eigen gewicht is hij aanzienlijk lichter als een 500pk knik trekker. En dan hebben we het nog niet eens over de aanschaf prijs in vergelijking met een knik trekker. Ik denk dat ze een hele kluif gaan hebben om deze trekker aan de man te krijgen. Ik denk dat de markt voor deze trekker ligt in het zware aftakaswerk. Chippers. stobbenfrezen, stabilisatie frezen enz, enz.

Het was leuk om hem voor 2 dagen te proberen, dit prestige project van Fendt, maar wij zien geen enkele manier waarop je zo'n trekker zinvol kunt inzetten op ons bedrijf. 500pk voor een silage kieper is absurt en een volledige verspilling, en op de kuil, en in het veld kan hij niet doen wat onze 500pk Deeres doen.
arjanvw
@catfan55 minder zicht dan een kniktrekker... komt het omdat je daar hoger zit? Want een kniktrekker komt ook aardig lomp over...
+1
catfan55
@arjanvw Het zal er misschien lomp uit zien, maar je ziet veel meer om je heen als op de 1050.
johndeere6230
Quote Reactie van @arjanvw:
minder zicht dan een kniktrekker... komt het omdat je daar hoger zit? Want een kniktrekker komt ook aardig lomp over...

Kniktrekker zit je er alsware veel meer "op". Bij een normale wieltrekker zit je meer tussen de achterbanden in waardoor je minder zicht hebt...
gerben
Worden die in canada ook met 65kmhp geleverd? En wil die beetje starten met de kou?
930triplemaaier
@gerben nee 55 km/h max fendt is in Amerika en Canada nooit geleverd met 65km/h
catfan55
@930triplemaaier als Fendt leverbaar in 65, als challenger enkel in 55km. Fendt wordt hier al sinds een jaar of 2 geleverd in 65km/uur in de prof plus

Ook is de challenger niet leverbaar met fronthef. En is een full opties challenger aanzienlijk kaler als een full options Fendt.
930triplemaaier
@catfan55 dat wist ik niet
dat de challenger in de full options kaler is dan de fendt wist ik wel.
als je echt een fronthef wil op de challenger is dat wel te regelen de bevestiging zit er al op
casejxu
@930triplemaaier reed 8 jaar terug al 65 in Amerika met fendt...
930triplemaaier
@casejxu was dat niet een fendt uit europa?
casejxu
@930triplemaaier dat dan weer wel. Dus daar zat t verschil ook. Volgens mij koopt die man alle trekkers in Europa.
arjanvw
@catfan55 toch heeft die demo van jullie wel een fronthef..
+1
930triplemaaier
@arjanvw dat lijkt zo
het is een frame om een gewicht in te hangen
catfan55
@930triplemaaier Via parts zou je wellicht een fendt fronthef met alle componenten kunnen bestellen, maar deze is dan niet via de computer te regelen zoals bij de Fendt. En je garantie zal waarschijnlijk ook vervallen, want zo zijn ze dan ook wel weer.
gerben
Maar voor de rest is ie wel goed bevallen? Ze kunnen hem beter over 2 maanden nog eens op demo proberen voor de airseeder
catfan55
@gerben Het was leuk om even te proberen, maar goed bevallen is een groot woord. Zoals ik hierboven al noemde, slecht zicht rondom en beroerd weinig ruimte in de cabine. Hij trekt wel goed, maar dat was ook verwacht van een wieltrekker van 500pk.

Dat zal wel niet de gebeuren. De airseeders die we nu hebben krijg je niet van de plek met zo'n trekker. Een 60ft zou mooi aan gaan achter zo'n 1050. maar een 90ft ga je echt niet redden. En wat is dan nog het voordeel ? Je rijd het hele veld in de zelfde versnelling. En de airseeder assen / wiellagers zijn maar gebouwd voor 25 mph transport snelheid. Je zou hem kunnen proberen voor de 40ft Lemken. Maar dat ie die trekt geloven we ook wel. Dat doet onze 8R ook als het moet. Het blijft een trekker waar wij helemaal niks mee kunnen en/of rendabel kunnen in zetten. Al helemaal niet met de absurde aanschaf prijs.

Als je zoiets wil proberen voor de airseerder moeten die er bij doen van de dealer. Want ombouwen van trekker naar trekker duurt een halve dag met alle monitoren en electra op die nieuwe drills.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Challenger 1050 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!