Foto van een OM352 6cil. blok, de vervanger van de OM314 4cil. die nu in mijn Unimog. Door deze vervanging zal het een Unimog 406 worden. Iets meer pit erin.

Mercedes-Benz motor (vrachtwagen)

Foto van een OM352 6cil. blok, de vervanger van de OM314 4cil. die nu in mijn Unimog. Door deze vervanging zal het een Unimog 406 worden. Iets meer pit erin.

Reacties

schluterman
Past deze er zo in dan?
+2
Koiter
@schluterman Hij past er zo in, er moeten alleen de motorsteunen e.d. vervangen worden voor 406 onderdelen. Het grootste verschil tussen de 403 en de 406 is de motor, de rest is eigenlijk identiek, dus het zou moeten passen. Maar het houd niet over... 😅 die duitsers wisten wel van efficient ruimte benutten.
hooidonk
Ziet er nog uit als een vers blokje!
Is die gereviseerd?
Koiter
@hooidonk niet gereviseerd, wel jong gebruikt 😄 2200 uur staat erop. Valt op zich wel mee
gerben
Met of zonder turbo?
Koiter
@gerben zonder turbo, past niet onder de cabine. Met turbo word iets te veel pk voor de koppeling en versnellingsbak, deze zijjn berekend op 150 pk.
Word al een hele verbetering, oude blok was 56 pk, en deze standaard 90 pk, met de mogelijkheid om hem zonder problemen op 140 pk te zetten.
dirkao
Goeie motors,ik blijf het alleen jammer vinden dat de verstuivers onder het kleppendeksel zitten. in mijn hakselgeval zit een 355 motor, een héél ander ding, maar de verstuivers zitten ook onder de kleppendeksels. ik heb door lekkage weleens het carter vol met diesel gehad.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mercedes-Benz motor (vrachtwagen) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!