Foto van een Åkerman EW 200 ook oude glorie deze woog 22 ton.. Foto is geplaatst door schluterman op 17-03-2018 om 21:45:42, met 21 reacties.

Åkerman EW 200

schluterman
Foto van een Åkerman EW 200 ook oude glorie deze woog 22 ton.

Reacties

wim-same
@schluterman Waren super kranen, heel stil voor toen, maar dieselolie zuipen.....
+2
schluterman
@wim-same dat doen die doosans ook hoor we hebben ook nog een doosan dx 420lc van 45 ton daar kan de Shell bij blijven staan onderhand 😉 400 liter per dag
wim-same
@schluterman maar ja, een 45 tons kraan die voluit moet werken.... wat wil je.
Hoeveel P.K. ligt hierin ????
schluterman
@wim-same weet ik eigenlijk niet ligt wel een grote v6 in
wim-same
@schluterman Een grote dikke vrachtwagen lust hem ook wel hoor. veel diesel vind hij ook lekker ha ha.
+1
GROENEDEERE
@schluterman
Mn oom zat op zo'n akerman.
Die zei als je tank leeg was kon je nog een uurtje draaien op motorolie.😂
45 ton met 400 liter bij die dingen draait t om productie dan gebeurt er ook wat.
Maar blijft alsnog een hele slok
schluterman
@GROENEDEERE ze hebben ook nog 4 ec 230 s gehad waarvan de laatste 35000 uur had
wim-same
@schluterman Ja dat bedoel ik 35000 uur. Dan mag hij toch wel met pensioen. mijn kranen halen het niet. Die gaan er ver voor die tijd al uit, nog voor ik kosten krijg, en nog een hoge inruilwaarde heb.
schluterman
@wim-same die akermanne hadde allemaal een hoge uren standen. Deze 200 ging weg met 25.000 uren met een verrotte motor. De h10 van de andere foto had 30.000 uren. H7 met 22.000 uren ec 300 bijna 40.000 uren dus
+2
GROENEDEERE
@wim-same en motorolie.
Maar wat een apparaten waren dit.
wim-same
@GROENEDEERE Vroeger kwam motorolie gebruik ook vaak voor. Tegenwoordig niets meer. althans bij mijn machines niet meer. mag ook niet van wege het milieu.
Schluterfan
Wanneer is Akerman gestopt met kranen bouwen dan?
schluterman
@Schluterfan ik denk rond het jaar 2000
Fendt926Driver
@schluterman is akkerman toen over gegaan in volvo of haal ik nu 2 verschillende dingen door elkaar
schluterman
@Fendt926Driver klopt en Samsung is er toen ook bij gekomen
+2
dennisbouter
@Schluterfan oke de vraag is oud maar het goede antwoord staat er nog niet bij, ik heb even de map gepakt in maart 1995 heeft volvo de resterende VME (volvo bm, michigan, euclid) aandelen van Clark terug gekocht. En daarmee was Volvo BM 100% eigenaar van Akerman en ook Zettelmeyer. Het vme concern heet dan VCE per 1 januari 1997 heet volvo BM gewoon volvo en de nieuwe graafmachine's hete volvo. 2 jaar later maakt men in zweden nog steeds geen winst in de opgelapte fabriek en krijgt men de kans het praktische failliete samsung te kopen
johnymf
Deze staat nu toch te koop in Nuland Joris ?
schluterman
@johnymf ja klopt als een bus
stijn-de-bock
Kwalitatief gezien een van de beste merken dat er ooit zijn geweest.
+1
schluterman
@stijn-de-bock klopt helemaal ik spreek nou nog machinisten die er bij zweren

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Åkerman EW 200 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!