Foto van een Same Trident 130, kwam ik vandaag 10/4/2018 tegen.. Foto is geplaatst door oldtimergek op 10-04-2018 om 14:56:39, met 26 reacties.

Same Trident 130

oldtimergek
Foto van een Same Trident 130, kwam ik vandaag 10/4/2018 tegen.

Reacties

+2
Gavrie Willemsen
Wat een ferme combinatie. Zelfs met bescherming om de luchtgekoelde motor op temperatuur te houden. Wat een pracht foto 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
wim-same
@Gavrie Willemsen Dit is denk ik meer gedaan om motorwarmte in de cabine te krijgen.
oldtimergek
@wim-same De eigenaar vertelde mij dat de 6 cil motor 2 brandstof pompen heeft. Deze zitten dan ook nog binnen in de motor en niet aan de buitenkant. Ik had er nog nooit van gehoord, is dan wel een bijzonder construktie.
+3
a3vandiejen
@oldtimergek Schitterende combi, en foto.
Gavrie Willemsen
@wim-same ik zou denken bij dit model dat de cabine dicht is van voor??
wim-same
@Gavrie Willemsen origineel wel ja, maar je kunt de zijkanten langs de raampjes wel weghalen.
+2
poech prut
Mooi om zo'n beer aan het werk te zien
+3
wim-same
De motoren in deze serie groter dan een 4 cilinder hadden inderdaad 2 brandstofpompen, dus de 5 en de 6 cilinder. Deze pompen zaten wel gewoon op de buiten kant van het motorblok geschroefd en werden aangedreven door de nokkenas. De regeling kwam vanuit de distributie, en regelde beide pompen.

(klik om te vergroten)

Brandstof pompen 6 cilinder SAME P motor.
poech prut
Klopt heb het weleens bij een drago gezien
wim-same
@poech prut Was dit een Drago 100, of een Drago 120. De Drago 100 had nog het oudere motortype ( L ) en had een 6 cilinder roterende brandstofpomp.
De Drago 120 had wel een P-motor met 2 brandstofpompen, maar dan had de trekker ook al dit model als van de Trident. De Drago waar jij vermoedelijk op doelt moet er toch een geweest zijn met een roterende pomp.
+1
olro 61
Zoiets kom je niet zomaar tegen...mooie foto!
oldtimergek
@olro 61 en nog wel vlak bij mijn huis. En voor 3 jaar geleden kwam ik ook al 1 tegen en dat was nog dichterbij huis. En niet dezelfde, dus er lopen hier in de buurt wel 2.
+1
wim-same
@oldtimergek maar daar in het Drentse land rijden nog wel meer SAME's.
De enige dealer die nog een beetje actief is met SAME in drenthe zit ook in Assen en Pesse.
oldtimergek
@wim-same ja hier lopen zelfs nog nieuwe types zoals de Iron.
wim-same
@oldtimergek 2e Valthermond ?
oldtimergek
SJB533
@wim-same
Denk dat Uildriks veel meer groene verkoopt, dan rode, zilveren en groenrode bij elkaar
+1
wim-same
@SJB533 Dat weet ik wel zeker, maar bij de andere Deutz-Fahr dealers kom je om SAME, en 3 tellen later lullen ze al weer over Deutz-Fahr.
+2
wim-same
@SJB533 Nu heb ik het geluk, dat bij ons in de buurt, nog geen 2 km bij mij vandaan, een Deutz-Fahr dealer ( Digo-Boer ) en een Fendt dealer (ABEMEC) op één erf en in één gebouw zitten. Dus als het gesprek bij de een niet goed gaat, kun ja altijd nog naar de buurman. ha ha
SJB533
@wim-same
En dat jij nogal technische kennis hebt qua reparatie?
wim-same
@SJB533 van de nieuwere modellen ook niet meer hoor. die worden te elektronisch om nog aan te sleutelen. laat ik wel aan de jongere generatie over. Al moet ik er wel bij zeggen, Ik rij een vrij jonge vrachtwagen met veel electronica, en ook de jonge kranen, Ze werken geweldig. Maaar is er wat mee, kun je naar de dealer.
a3vandiejen
@wim-same @olro 61 @oldtimergek De Trident zie je al helemaal niet vaak. Heb er ooit 1 gezien in belgie.
+1
wim-same
@a3vandiejen Is de opvolger van de Buffalo 130, net als dat de Tiger six de opvolger was van de Tiger 100. 2e serie rijd ietsje harder +/- 30 km per uur
joop-same
@wim-same De snelheid heeft niets met de jaargangen te maken Wim, het lag gewoon aan de bestelling bij de fabriek of een 25 of een 30 kmh bak.
En de Trident 130 is er ook maar 2 jaar geweest.
+1
SAME rijder
Het zijn geweldige tractoren!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Trident 130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!