Een nieuwe verschijning in het Sallandse land!- JP Diensverlening. Foto is geplaatst door fendtvario op 30-05-2018 om 21:15:47, met 126 reacties.

Same Diamond 265

fendtvario
Een nieuwe verschijning in het Sallandse land!

- JP Diensverlening

Reacties

+1
valmet6400power
Snap alleen niet waarom hij een Fendt verkoopt en dan zoiets terugkoopt? Je gaat er op comfort en versnellingsbak alleen maar op achteruit lijkt me?
+2
huub
@valmet6400power van huis uit is JP volgens mij een Same rijder, oude liefde roest niet. De Deutz TTV's hebben een erg goede naam. Fendt's zijn ook gebruikt heel duur, waarschijnlijk krijg je zo veel meer Deutz voor je geld.
+1
valmet6400power
@huub @unipower
Aah dat verklaart een hoop! Evengoed een machtige verschijning natuurlijk 😄
unipower
@valmet6400power Hij zei dat deze motorisch vergelijkbaar is met een oude 824 net als de ZF powershiftbak die erin ligt, en ze zijn natuurlijk een stuk minder prijzig als een Fendt 😉
geerts 88
@unipower kan een paar gevallen waarvan de versnellingsbak kapot gelopen is in deze serie.
+3
wim-same
@geerts 88 Dat komt bij ieder merk voor. je weet ook niet hoe er mee om gegaan is.
+5
stephan-inter
@geerts 88
Je moest eens weten hoeveel fendts er kapot lopen
+9
wim-same
@stephan-inter ja, maar van Fendt mag je dat kennelijk niet hardop zeggen. Andere merken worden er om afgebrand, o.a. door de vakbladen.
bikkertie
@geerts 88 vast kapot spoeltje gehad en doorgereden. Dat gebeurt namelijk wel eens en als men door denkt te rijden en het tweede spoeltje knapt krijg de powershift geen smering meer
CaseCS130
@bikkertie Waar merk je dat aan dat een spoeltje kapot is gegaan dan? Schakelt een trap niet meer?
InsaneNL
@CaseCS130 Ze horen een foutcode en een alarmtoon te geven als het vorkje of de spoel het begeeft.
wibe
@InsaneNL dat is niet altijd zo. Als er teveel olie lekt dan word de transmissie druk te laag en piept ie, doet ie niet altijd. Je kunt het merken dat 2 powershift pakketten tegelijk schakelen, en hij dus door 1 paket heen trekt
@wibe kennis van mij heeft dat gehad met zijn 265 en m650. personeel wat er op rijd heeft niet echt feeling met het spul.
casejxu
@InsaneNL klopt code 18. Veelal een spoel der uit van de powershift waardoor een trap wegvalt. Das duidelijk merkbaar. Sommige hebben het nooit andere springen elk jaar wel 1 of 2. Is een klein kitje voor leverbaar die dit verhelpt.
CaseCS130
@casejxu Geldt dat ook voor de kleinere T7 transmissies zoals in jullie agrotron en onze CS? Had er nog nooit van gehoord maar goed om te weten dan.
+1
@CaseCS130 je merkt het wel als een spoel stuk is, bij goed warme moter en rond de 1800 toeren begon die (at 135) te springen tussen de m en de h groep, ook lekte die olie..
casejxu
@ronald-deutz-fahr hoeft niet persee olie te lekken dan.
+1
casejxu
@CaseCS130 ja geld juist ook voor de T7200 transmissie. Daar hebben wij t wel vaker mee gehad.
@unipower dus deze lopen ook met gemak 30.000 uur? (Zoals ik laatste bij een Fendt turboshift elke Fendt gek zag reageren)..
+1
unipower
@ronald-deutz-fahr Ligt veel aan de gebruiker, als er zuinig mee om wordt gegaan zeg ik niet dat dat niet kan. Het probleem van zo’n bakken die kapot gaan zit hem vaak tussen de stoel en het stuur 😉
casejxu
@unipower voornamelijk bij zwaar transport en trekwerk in het veld (lees ploeg,cultivator) geven ze nog wel eens problemen. Inkuilen als dit moet ie jaren vol kunnen houden!
unipower
@casejxu Bij te lang door rijden zonder olie te verversen sneuvelen er ook veel mee, daar zijn ze gevoelig voor 😉
casejxu
@unipower maar das niet meteen bij 100 uur overschrijding al. Das pas als je er behoorlijk ruim over heen ga
unipower
@casejxu Klopt maar ik zie er genoeg die er meer overheen gaan ook met nieuwe vario’s 😉
+1
wim-same
Prachtige trekker.
@Jos Same dit is wat jonge
KlaasM
Wat voor type is dit in deutz? 630 ttv?
oanejorrit12
@KlaasM Geen 265? 630 is heel anders
SJB533
oanejorrit12
@SJB533 Fout. Is wel n Agrotron 265. X720 is ook anders...
SJB533
@oanejorrit12
Agrotron 265 is ouder, Oane
bikkertie
@SJB533 is wel een 265
+1
sjonnies
@SJB533 is wel een 265 hij is van 2004 zei de dealer die deze een beurt heeft gegeven. De uitlaat liep net zo langs en een x heeft het rechte uitlaat. Enkel is deze vervangen door een rvs die recht loopt
Jeroen1988
@sjonnies 2008 is die 1 vd laatsten en hij heeft 6400 uur
+1
@SJB533 niet te beter weterig gaan lopen doen 😂 dit is een 265
casejxu
@SJB533 Een X heeft ook niet meer de luchtinlaat langs de linker cabine stijl
Eenjohndeere
@SJB533

Het is een 265
Zeemees
Flinke pluim. Die is ook niet meer standaard, of wel?
valmet6400power
@Zeemees
Standaard brandstofpomp maar helemaal open is dat standaard?
Zeemees
@valmet6400power Maar deze is wel al electronisch neem ik aan, normaal gezien zie ik die nooit zoveel roken na chippen.
mf 6150
@Zeemees
Powerbox er tussen? Dan gaan ze wel roken...
sjonnies
@Zeemees hij zal wel in hoge versnelling gas in trappen zit ook vloeistofkoppeling op. dan krijgt je wel zon pluim maar op de trekkertrek rookt hij maar iets zwart
Fendt926Driver
@sjonnies heeft deze een vloeistof koppeling?
sjonnies
@Fendt926Driver ja vloeistofkoppeling 6 bak.met.hoog en laag en dacht 6 x powershift maar.kon ook nog eens 4 zijn
casejxu
@sjonnies 4 traps. T7300 transmissie van ZF erin.
+2
walker1
Nou, als dat ding al zo moet roken om een kuilbult op te komen die niet veel groter is als een gemiddelde verkeersdrempel, dan krijgen we zeker een complete zonsverduistering als die een serieuze kuilbult op moet?
@walker1 te hoge versnelling in combinatie met vloeistofkoppeling?
+1
Fendt926Driver
Kunnen we hieruit concluderen dat jp dienstverlening er langzaam op achteruit gaat?
Of zie ik dat verkeerd.....
bikkertie
@Fendt926Driver op vooruit toch, nieuwer en minder draaiuren 😜
+1
Fendt926Driver
@bikkertie ja is maar net hoe je het bekijkt.
Van een oude mercedes ml naar een iets minder oude dacia duster......
Het zal wel een vooruitgang zijn
+8
walker1
@Fendt926Driver uiteindelijk gaat het om een goed aangereden kuil, of de loonwerker dat met de nieuwste Fendt doet of met een 3e hands Belarus zal mij aan de derrière oxideren.
+1
@Fendt926Driver neem aan dat je op zon trekker hebt gereden met zon reactie? 😂
Fendt926Driver
@Deutz 8006spezial op een vergelijkbare deutz. Met electro ventielen en schakel automatiek. Die grote grijze pook met alle knopjes en instellingen van de hydro ventielen onder de armleuning.
Ja daar heb ik op gereden.
Hij was gewend om 50 te rijden met 1400 motortoeren.
Zal er nu weer volgas voor moeten trappen.
Ook stationair vastrijden met de fendt waar deze toch 1200 motortoeren nodig is
@Fendt926Driver dus omdat je 300 toeren meer de kuilbult op moet is het een Dacia? 😂
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr jij snapt het....
Dacht eerder dat jij het probleem zou zien dat ik de fendt vergeleek met een mercedes ml.
Maar dat is dus niet het probleem....
@Fendt926Driver Haha opzich heb ik niks tegen Fendt maar de vergelijking van Mercedes naar Dacia is een beetje te gek 😜
Maar in feite rij je dus eem turboshift, dat moet jou dan weer aanspreken 😜
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr in een terrion zit ook zf bak met 4 power shift.
Maar daar wil je toch ook niet in gezien worden.
Vergelijk hem dan met een skoda yeti.
Een lada zul je het ook wel niet mee eens zijn
@Fendt926Driver ik vergelijk liever met een vw touareg of Audi q7 😎 lada heb ik eerst even voor moeten googlen, maar nee, Dankje 😜
@Fendt926Driver en deze hoeven geen volgas voor 50, hoeveel wel weet ik niet precies, maar geen 2300
valmet6400power
@ronald-deutz-fahr
Dat is aardig vol gas, onze valmet draait 2200 toeren standaard, zo kwam ie ook uit de fabriek 😛
@valmet6400power Geen 2300 he, zal iets onder de 2000 liggen, hoeveel precies heb ik niet kunnen waarnemen en zal ik ook niet kunnen
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr Rijden 40 bij 1800/1850 toeren dus 50 nog wel bij 2200 ofzoiets.
@casejxu oh ik dacht minder maargoed, of heeft de X wel een andere bak?
casejxu
@ronald-deutz-fahr ook een t7300 6bak met 4 trappen maar kan zijn dat die verhoudingen anders zijn. Dat weer ik niet
@casejxu oh Oke, was laatst een dag met een x720 weg, ook wel leuk 👌🏻
valmet6400power
@ronald-deutz-fahr
Ja precies, valt goed mee dus gezien de reactie van @casejxu !
Jeroen1988
@Fendt926Driver ja die hoge toeren kan ik slecht aan wennen ben en blijf fendt rijder maar dit is ook wel wat aparts
Fendt926Driver
@Jeroen1988 het is zeker wat apparts.
En je hebt wel bekijks.
Mijn xylon kan ik ook niet met plezier naar vol gas trappen. Bij 1800 toeren houdt het gewoon op. Ik ben het stationair wegrijden met de varios zo gewend
jonathan12
@Fendt926Driver dat ga je al snel als je van fendt af gaat💪
hobbyboer
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Kunnen we hieruit concluderen dat jp dienstverlening er langzaam op achteruit gaat?Of zie ik dat verkeerd.....

Hij gaat idd achteruit, ik denk zelfs hard achteruit.
SJB533
@hobbyboer
50 kmh?
Jos Same
Mooi spul
stephan-inter
Met al deze aandacht heeft hij nu wel de eerste plaats gok ik in de foto categorie
walker1
@stephan-inter Wel als "meest besproken" denk ik, maar zo'n roet kanon ga ik geen duimpje geven 😬
stephan-inter
@walker1
Gaat niet om de duimpje maar om hoe vaak bekeken
@stephan-inter klopt, en dat zorgt dat minder fotos, met veel discussie eronder hoog eindigen.
+1
stephan-inter
+3
@stephan-inter terechte eerste dan toch? Heb mindere fotos op 1 zien staan
+2
a3vandiejen
Mooie Same, weer eens wat anders....
+4
walker1
@a3vandiejen Dat zeker, is weer eens wat anders dan de 114943e foto van een JD bijvoorbeeld.
a3vandiejen
@walker1 hahaha zo is het voor iedereen leuk.
645tt
Schitterend!
Open pijp toch?
+1
@valmet6400power 300 pk, wat een beer!💪🏻💪🏻
valmet6400power
@ronald-deutz-fahr
En de rest denk ik? Neem aan dat er wel meer uit kan!
@valmet6400power in de advertentie 302, is vast meer uit te halen, maarja, tis maar wat je Zelf wil..😉
valmet6400power
@ronald-deutz-fahr
Haha klopt. Gechipt en “ruim boven de 300 pk” dat is in mijn opinie geen 302 pk 🔥
+2
Fendt926Driver
@valmet6400power in de advertentie wordt de trekker zo aangeprezen dat je niet snapt waarom.ze hem weg willen doen....
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver hij heeft ondertussen een fendt 900 generatie 3 gekocht
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan ok. Dat zijn verzachtende omstandigheden...
walker1
Of je daar zo blij mee moet zijn dat die gechipt is weet ik zo net nog niet. De 265 was al de zwaarste uit de serie. Als je die dan ook nog eens flink gaat chippen, dan is het maar de vraag of alle onderdelen zoals versnellingsbak, koppeling, achterbrug, wel bestand zijn tegen zoveel extra vermogen. Bovendien, als er uit zo'n moderne trekker zo'n grote zwarte pluim komt als die alleen maar tegen een klein bultje gras op moet rijden, dan vraag ik me af of die door een professional of door een beunhaas gechipt is. En waarom doet iemand zijn trekker al naar 4 maanden weer weg?
unipower
@walker1 Is allemaal natuurlijk wel overberekend, en als het echt te gek wordt zit er altijd nog de vloeistofkoppeling tussen 😉
walker1
@unipower snap ik, maar uiteindelijk heeft het toch allemaal wel wat meer te lijden met zoveel vermogen. Zeker bij de zwaarste uit de serie. Als ik echt 300 pk nodig heb, koop ik toch liever een trekker die origineel 300 pk levert.
valmet6400power
@walker1
Volgens mij als je eenmaal Fendt gewend ben dan valt dit gewoon tegen om mee te werken. Bezit van de zaak is eind van het vermaak toch?
newholland6640
@valmet6400power

ja fendt is echt top 😃
+1
valmet6400power
@newholland6640
Nou bedoel meer van als je gewend ben om met minimale motortoeren te rijden en nooit meer schakelen dan is dit nogal spartaans.
@walker1
Ja okee het gaat mij ook niet zo zeer om het feit dat het een Fendt is maar een cvt. Of in jouw geval een automaat 😄
+1
walker1
@valmet6400power Als die eerder met een Vario reed kan ik me dat wel voorstellen, als hij nu weer moet schakelen. Ik had op mijn werk eerst een Mercedes Sprinter automaat, toen er nieuwe bussen kwamen, is men overgegaan naar Iveco Daily. Veel mensen vonden dat een achteruitgang. Maar het is een harstikke goede bus, rijd er nu 4 jaar mee en nog geen problemen mee gehad, terwijl de Mercedes regelmatig een elektronica storing had. Enige wat ik wel mis is de automaat, de Daily is hand geschakeld. Dus als je denkt dat je niks anders meer wilt als je Duitse degelijkheid gewend bent, nee is niet waar.
unipower
@walker1 Denk niet dat Jeroen de pk’s nodig heeft zijn vorige trekker was 160 pk en daar kon hij ook prima mee werken, is meer voor de mooi gok ik. Maar als je ze echt allemaal dagelijks alle 300 benut ben ik het met je eens.
walker1
@unipower Als je er eerder aan 160 genoeg had, en je neemt er dan 265, lijkt mij dat al mooi genoeg, dan zie ik echt geen enkele reden om er 40 pk bij te beunen.
unipower
@walker1 Zal voor trekkertrek gedaan zijn misschien 🤷‍♂️
+1
sjonnies
@walker1 vandaag toevallig dealer gesproken die heeft een colega dealer die heeft een deutz versie met 350 aan de stomp deze bakken zijn niet kapot te krijgen als je normaal omgaat ondaks 100 pk dr bij.
+5
walker1
@sjonnies Ik ga maar eens richting bed, als ik nog een uur blijf hangen dan komen de verhalen van 400 pk, 500 pk, met mijn buurman heeft de dealer gesproken en die heeft weer een vage kennis en daar de neef van heeft een Deutz met 600 pk. Tot morgen allemaal en droom fijn.
sjonnies
@walker1 prima maar vindt beetje onzin om te zeggen dat tie 40 pk zoveel slechter is voor de achterbrug. Int algemeen klinkt natuurijk niet fijn. Maar deze bakken zijn zwaar uitgevoerd. En met meer pk komt je pk koppel verhouding ool wel beter uit
walker1
@sjonnies kan je dat laatste wat specifieker uitleggen? Met cijfers graag. Wat is het originele koppel en vermogen, bij welke toerentallen is dat beschikbaar en in welke verhouding? En wat is het nu nadat deze gechipt is?
valmet6400power
@walker1
Dat staat in de advertentie, ruim 2500 nm koppel. Fabrieksopgave geeft ff ruim 1000 nm koppel. Dat scheelt nogal!
+1
hobbyboer
@valmet6400power
Klopt dat wel?
1000 of 2500 scheelt beetje boel.
Is het eerste misschien op de motor en de tweede op de 1000toeren pto?
Dan is het maar ongeveer 25% extra (er van uitgaande dat de 1000 pto bij 2000 motortoeren gehaald wordt)
valmet6400power
@hobbyboer
Ik weet niet of het klopt maar dat wordt vermeld in de advertentie 😄
mdoornekamp
@valmet6400power dat is natuurlijk aftakas koppel. zoals @hobbyboer zegt. Anders zou die Deutz het waarschijnlijk niet lang vol houden
+1
Fendttrisixfan
@hobbyboer als 1000 toeren op 2000 motortoeren word gehaald mag je het gemeten koppel aan de aftakas toch halveren?
CaseCS130
@Fendttrisixfan Kracht=snelheid x vermogen. Bij een meting aan de aftakas blijft vermogen ongeveer gelijk als gemeten aan de motor (alleen aandrijflijn verliezen), snelheid halveert dus zal kracht verdubbelen. Die 2500 Nm zal wel aftakas gemeten zijn dus.
Fendttrisixfan
@CaseCS130 zoals ik al zei dus
CaseCS130
@Fendttrisixfan Klopt, maar ik dacht dat je om een bevestiging vroeg.
+1
Fendttrisixfan
@CaseCS130 ja is goed 😄 dan weet ik het nu zeker
walker1
@sjonnies het gaat ook niet alleen om de achterbrug die misschien zwaar zat is, maar ook een versnellingsbak, koppeling, assen, koeling moeten die extra pk's aan kunnen.
sjonnies
@walker1 denk dat het wel kan hebben. Wij hebben een agrotron 128 standaard 120 pk nu 150 en gaat al 8000 uur goed. Dat is ook 30 pk meer en die same heeft 40 maar dat verschil is veel kleiner dan met onze trekker
mdoornekamp
@sjonnies Niet elk type heeft evenveel reserves. Ik heb jd 6820 gehad met 195 pk. 2 jr lang het volle vermogen goed benut. Maar dat kan niet bij elke trekker.
+5
Jeroen1988
Trekker is professioneel gechipt door de kroeze chiptuning. Hij heeft 302/304 pk op de aftakas. Dat roken is gewoon puur ff voor de show hoge versnelling laag in toeren . Trekker mag weg hoeft niet weg. Ben en blijf een fendt man 😁
@Jeroen1988 kan snel gaan, zag hem bij beverdam op Facebook
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr is de same ingeruild op de 930 generatie 3 die bij beverdam te koop stond?
@Fendt926Driver ik heb werkelijk geen idee, ik volg beverdam op Facebook maar ben nog nooit bij ze geweest of handel mee gedaan..
valmet6400power
@Fendt926Driver
Jij zegt het.. De rest...
+1
SAME rijder
Een prachtige trekker, die Diamond👍

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Diamond 265 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!