Kijk, daar heb je Melkveebedrijf Brink (Vriezenveen ) ร— met een Mengele LaW 360 super quadro. Dubbele messenbalk erin en gaaaan ๐Ÿ˜„

Mengele LW

Herbert
Kijk, daar heb je Melkveebedrijf Brink (Vriezenveen ) ร— met een Mengele LaW 360 super quadro. Dubbele messenbalk erin en gaaaan ๐Ÿ˜„

Reacties

newholland-
En lekker doseren super wagens en geen verdeler nodig๐Ÿ‘๐Ÿ‘
+1
Herbert
@newholland- heb het met de voorlader gedaan. Ging perfect
GerbertXL
Loopt die wagen een beetje dan? Ik heb een wat oudere gehad (nouja, hij staat nog in een hoekje) en het was een rampenplan, ik heb er nog nachtmerries van. Sneed van geen kant, lagers van de stampers vlogen eruit, achterklep kon niks hebben. Enige goede punt was het nette oprapen en de fijne wegligging.
Mocht je onderdelen zoeken, ik heb nog wel wat in de aanbieding.
newholland-
@GerbertXL zijn ondertussen denk wel 25 jaar oud dus ga je kosten krijgen maar in die tijd de beste ladewagen wat mij betreft.
Herbert
@newholland- de wagen is van 85 dacht ik ๐Ÿ˜…
Herbert
@GerbertXL haha we zullen zien. Tijdens de aanschaf wel rond zitten neuzen en kwam ik al zo'n verhaal van je tegen ๐Ÿ˜‚ of de invoer precies dezelfde is weet ik niet. Achterklep heb ik iig geen last van, de walsen houden het wel tegen๐Ÿ˜„
Herbert
@GerbertXL ik heb het idee dat de tandarmen te veel speling hebben in de curvebaan van de pickup. Heb weinig ervaring met sleutelen maar lijkt mij wel een leuk klusje voor komend winter. Kan jij of iemand anders die meeleest mij in een grote lijnen uitleggen hoe ik daar bij kom? Moet de hele pickup er onder weg of kun je er zo bij b.v.
GerbertXL
@Herbert Verstandig om ernaar te kijken. Bij mijne was het zover dat tandarmen soms omklapten in de pick up, niet fijn. Bleek dat de curvebaan zover versleten was dat er af en toe een curvearm bleek haken. Toen een nieuwe curvebaan erin gezet en dat was wel een heel verschil met de oude qua dikte. Ik kan met niet meer voor de geest halen hoe het precies ging maar het stelde niet veel voor, heel rechttoe rechtaan. Pickup hoeft er zover ik me kan herinneren niet onder vandaan, gewoon aan de gestuurde kant beginnen met strippen.
Onder de mijne zit dus een bijna nieuwe curvebaan...
Fendt926Driver
Quote Reactie van @GerbertXL:
Onder de mijne zit dus een bijna nieuwe curvebaan...

Dus @Herbert doe een bod en @GerbertXL is vlot.
Dan heb je een bijna nieuwe pick up met heel veel andere onderdelen
+2
GerbertXL
@Fendt926Driver En met de betrouwbaarheid van onze wagen in het achterhoofd zou ik met een snijbrander komen en de hele invoer meenemen.
+1
Herbert
@Fendt926Driver mn pickup is verder nog heel netjes. Zal eerst eens kijken hoe het er vanbinnen uit ziet voordat ik een bult oudijzer aanhaal ๐Ÿ˜
Herbert
@GerbertXL
Quote:
tandarmen soms omklapten in de pick up

Over het algemeen doet de wagen prima zn werk, maar af en toe krijg ik een herinnering aan je klaagzang destijds over de Mengele๐Ÿคฃ. Vandaag had een omgeklapte tandarm de eer. Wel zelf schuldig aan dit mankement, te strak langs een greppel rapen waardoor de pickup flink de grond in ging met alleen een geknapte ketting als gevolg op het eerste oog, maar er was dus wel meer loos.
J asper
@Herbert Spanstift geknapt zeker?
+1
Herbert
@J asper nee dacht ik eerst ook. Die loopwieltjes in de curvebaan hebben wel wat speling. Kon verder niet echt een oorzaak vinden. Al die plastic busjes etc zijn wel aardig ver heen dus dat samen met die speling en een bult geweld zal hem er wel langs gedrukt hebben. Komend winter hem maar eens volledig nalopen.
+1
GerbertXL
@Herbert ik rij nu voor het 4e jaar met de pottinger, wat een genot. Welgeteld 1 keer stil gestaan.
Maar ach toen wist ik niet beter.
Herbert
@GerbertXL Ik denk dat ik er ook snel klaar mee zou zijn als ik er mee zou kuilen. Voor het stalvoeren lukt het nog wel en heb er eerlijk gezegd ook geen zin in om een "dure" moderne wagen elke dag in dat verse gras te laten draaien.
J asper
@Herbert Laatste 10 jaar hebben stalvoerwagens maar weinig te lijden๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜…
erickl
Prima hele beste wagen, van 85-92 gehad, zonder noemenswaardige problemen. Daarvoor een LAW 360 spezial gehad , vond dat een nare wagen met spezial veel ellende, ongeveer zoals GerbertXL aangaf, denk dat ie die bedoelde.

(klik om te vergroten)

Law 360 1981
Herbert
@erickl wat voor trekker had je ervoor dan? En ook met messen?
erickl
@Herbert 78 pk 4wiel met stalvoedering, ook wel eens 60 pk met inkuilen. ging prima. met standaard aantal messen,17 ofzo, er kunnen er max 33 messen in geloof ik , weet niet precies meer. elektrisch en hydrolisch geen probleem. wel een keer vergeten de bedieningskast uit de invoer te halen , betekende een nieuwe kast regelen..
Baltus_steyr
@erickl mhh dat heb ik al een keer gehad. En ja dat op het eind vd morgen en jawel op maandag๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜ฅ
erickl
Zo'n oude law 360 van voor 85 die niet zo beviel (geen reihe 33 , en 6 balksinvoer).
technikboerse.com/nl/view/…

(klik om te vergroten)

LAW 360 1981

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mengele LW ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!