Foto van een Fendt 714. Laatste beetje mest uit de put rijden. Nu wachten op regen anders zal het nog wel even duren voor we een 3e snede kunnen maaien.

Fendt 714

fendt308ls
Foto van een Fendt 714. Laatste beetje mest uit de put rijden. Nu wachten op regen anders zal het nog wel even duren voor we een 3e snede kunnen maaien.

Reacties

newholland6640
Is die trekker van jullie?
fendt308ls
@newholland6640 Nee helaas huur trekker van kooijker omdat de 600 het begeven heeft. Zijn nog op zoek naar wat anders.
newholland6640
@fendt308ls

Oh sund. Wat mankeert de 600? wat wil je terug?
fendt308ls
@newholland6640 Nou hoe en wat precies weet ik ook niet maar de as van de koppeling naar de versnellingsbak zit met mof met spiebanen aan elkaar. Deze is tanden zijn allemaal rond. Is gebeurd met land lostrekken. Verder mankeert er in de bak ook nog iets. Kosten voor onderdelen en manuren is zo de helft van de waarde dat heeft ons doen besluiten hem weg te doen.
fendt308ls
@newholland6640 Me pa wou een 300, ik wil een 400 en misschien wordt het wel een 700 😅 echt geen idee nog misschien ook maar net wat we tegen komen. Moet wel iets terugkomen om de 306 te ontlasten en het zware werk te doen zodat die ook nog langer mee kan.
Fendt926Driver
@fendt308ls wil je nieuw dan of 2e hands?
Een 300 gaat je tegenvallen als je een 600 gewend bent.
Mijn oud medewerker mocht van een 610 naar een 515 powershift.
Maar na 2 dagen heeft hij hem weer omgeruild.
Zelf heb ik na een 615E een 716 geprobeerd en een 926 gekocht om er toch op vooruit te gaan.
+1
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Mijn oud medewerker mocht van een 610 naar een 515 powershift.Maar na 2 dagen heeft hij hem weer omgeruild.

Bijzonder, dat zal toch niet voor het vermogen geweest zijn als je van 95pk naar 150pk gaat. Bovendien ligt er in de 515 nota bene hetzelfde blok als in de 611-612-614-615 (ja, er zijn wat kleine aanpassingen zoals brandstofpomp en andere), maar in basis hetzelfde blok.
En lijkt mij dat zo'n 515 toch beter moet rijden dan een oude 600-serie, gezien de powershiftbak die overigens in vele merken geleverd is. Het zal eerder een kwestie van gewoonte zijn denk ik?
Fendt926Driver
@tractorquintentje een 610 voor de 13 tands woeler is zakken laten en gaan. De 515 bleef hij maar mee schakelen met de powershift om dezelfde snelheid te kunnen halen.
En trap erbij en hij toerde weer af.
Hij vond het niets.
En de 610 stond bij ons op 105 pk
@Fendt926Driver Dat klopt, maar dat is te verklaren door de kale motor van de Fendt 610, die houdt veel beter aan in lage toerentallen tegenover een turbomotor zoals bij de 515. Dat kan ik natuurlijk niet ontkennen. Maar je spreekt jezelf wel een beetje tegen op dat vlak.
Ik meen me te herinneren dat je ooit zelf eens gezegd hebt over een inter dat jij vond dat ze niet trokken, omdat ze bv met bemesten geneigd zijn om in lage touren aan te houden tegenover hoge touren, waardoor je je snelheid verliest. Dat is bij een Fendt 610 net zo door de kale motor en dat noem je hier weer net als voordeel.
Ik kan geen van beide stellingen ontkennen, maar valt me op dat je jezelf soms tegenspreekt om je eigen voorkeur uit te spelen. 😉 (niet slecht bedoeld overigens, viel me gewoon op 😂 )
Fendt926Driver
@tractorquintentje een 610 moet een beetje toeren hebben en trekt dan stug door. De 515 powershift die wij toen als demo hadden toerde veel eerder terug en moest je met de powershift bijschakelen
Met de 4 schaar kverneland wentelploeg trok de 610 ook met 1600 motortoeren gewoon overal door.
Er zat misschien van onze kant ook veel meer handigheid in de 600 serie ( waar we er 6 van hadden) dan een powershift trekker
fendt308ls
@Fendt926Driver Nee gebruikt nieuw kan voor ons niet uit. Klopt van een 600 naar een 300 ga je terug in trekkracht maar wel meer pk en de rest is ook nieuwer en fijner. Vindt wel dat de 300 erg aan de prijs zijn voor wat je ervoor krijgt vergeleken met een 700.
Een 615 vergelijken met een 716 is niet helemaal eerlijk zit 20 pk verschil tussen.
Fendt926Driver
@fendt308ls een oudere 300 heeft vaak wel tms. Maar een golf balletjes bedienings hendel. En geen terminal of acceleratie standen aan de pook. En instellingen in het dashbord schermpje invoeren
Een oude 400 heeft wel de terminal maar de pook op de zijconsole. De latere hadden de pook wel aan de armleuning van de stoel.
fendt308ls
@Fendt926Driver Klopt, TMS zien wij wel een voordeel in omdat er misschien dan ook een voorlader op komt om balen te transporteren, doen we nu met een hefmast en dan kun je eigenlijk geen 2 lagen laden en kunt niet alleen op pad met wagen en klem. Hebben tot nu toe alleen ervaring met 400/700/800 bediening en denk dat die van de 300 dan wel een teruggang is maar vergeleken met een 600 al een hele verbetering.
Fendt926Driver
@fendt308ls de tms van de oude 300 vario werkt prima.
Maar wij zijn opgegroeid met de pook en elke tms fendt zetten wij op pook bediening.
Behalve met voorlader werk.
fendt308ls
@Fendt926Driver Ja is maar net waar je aan gewend bent. Heb leren vario rijden op een 712 en 412 zonder tms. Later steeds vaker op nieuwere modellen met tms en ben het steeds meer gaan gebruiken.
Fendt926Driver
@fendt308ls ik ben zelf mijn 926 gewend. Die rijdt met 20 ton erachter met 850 motortoeren weg vanuit stilstand.
Dat lukt niet met tms. Die geeft zelf al een dot gas. Dat vindt ik niet nodig.
Plus afremmen met tms houdt in dat je het gas iets loslaat en dus iets afremt op de vario bak maar niet de rem aan tikt om ook de wagen te laten remmen. Want als je de tms loslaat remt de trekker vaak veel sneller af dan jij wilt op de bak.
Met de pook rijden haal je die wat achteruit en tip je ook de rem aan en voel je de wagen de trekker iets achteruit trekken.
fendt308ls
@Fendt926Driver Daarom rijd ik op de weg ook bijna alleen maar op de pook. Hooguit een paar keer met een lege trekker en dan de toerenbegrenzer op de tms instellen anders houdt die bij maximale snelheid ook teveel toeren. Licht er ook aan hoe snel je het rijpedaal intrapt en welke stand die staat hoeveel gas die geeft.
Fendt926Driver
@fendt308ls dat klopt. Je kunt wel heel veel instellen. Maar mijn 926 en 916 lopen ook nog 50 bij 1380 toeren. De nieuwere moeten al 1700 toeren draaien.
Maar meeremmen bij rijpedaal loslaten kan bij mijn weten nog niet worden ingesteld
deutz dx 470
@Fendt926Driver denk echt niet dat de vario daarmee minder lijd door op de pook en de rem af te remmen dan gwn de pedaal los te laten, zeker niet bij n loonbedrijf waar iedereen er mee weg rijd. Ik rij overigens alleen in natte omstandigheden op het veld met de pook zonder tms, net wat meer gevoel wel 😉
Fendt926Driver
@deutz dx 470 dus met een volle 30 kuubs tank erachter met grofweg 40 ton gewicht het rijpedaal loslaten denk jij niet dat de tank de trekker gaat drukken?
De trekker remt dan al wel voorzichtig af op de motor en dus de vario.
En met het verstellen van de acceleratie standen aan de pook kun je wel minder afremmen door hem op 1 te zetten. Maar met optrekken heb je 3 weer nodig dat blijft ook niemand lang volhouden.

Maar bij de vor kun je alleen training krijgen op nieuwe trekkers. En niet zoals wij de iets oudere modellen rijden. Die training willen ze niet meer geven.
Abemec wil dat wel maar is een stuk verder rijden en moet je 20 man hebben
fendt favorit 4s
Blijven mooier dan die ronde fendt modellen van nu
fendt308ls
@fendt favorit 4s Ik vind de COM3 het mooist met de andere neus en uitlaat.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 714 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!