Onderstel bij thm trader gekocht, verbouwd tot balenwagen. Met daarvoor een mf3050, en geladen met een case international 845xla met trima voorlader en wifo balenklem. Loonwerker had er nog 1 roze rol

Zelfbouw Zelfgemaakte constructies

assink
Onderstel bij thm trader gekocht, verbouwd tot balenwagen. Met daarvoor een mf3050, en geladen met een case international 845xla met trima voorlader en wifo balenklem. Loonwerker had er nog 1 roze rol plastic op zitten.

Reacties

Fendt926Driver
Ja ja zou ik ook zeggen van die roze rol....

we kijken nu wel met iets andere ogen naar jou. 😃
maar als we de roze bril weer afzetten is alles weer hetzelfde
assink
@Fendt926Driver
Half roze en half groen, uit de kluiten gewassen marshmallows 😬
Waarom heb je de steunpoot naar beneden?
assink
@TerraJohnDeerefan
Ik had de dissel even laten zakken, staat ie vlakker met laden, met rijden haal ik de dissel gewoon omhoog.
@assink

Ah dus je laat de poot altijd naar beneden? Dat hoef ik hier niet te proberen 😅 dan is die na de eerste paar meter al scheef in de heuvels.
+1
assink
@TerraJohnDeerefan
Gaat hier vooralsnog prima, die 30 cm speling wat ik heb op de hoogste stand is ruim voldoende voor deze toepassing.
Hoe breed is die wagen en hoeveel ton kun je laden?
assink
@ronald-deutz-fahr
2,20m breed, en 7,40 lang uit mijn hoofd. Onderstel van een taarup 1030 is 10 tons bij mijn weten.
Hier liggen er 19 pakken op, doorgaans laden we er vaak 16 op ivm de hoogte. Maar hier zoveel geladen omdat er anders 3 bleven liggen op huiskavel.
@assink Aha, zit je dan met een doorrijhoogte ofzo?
assink
@ronald-deutz-fahr
Nee, vooral met het laden/lossen is meer dan 2 hoog niet zo praktisch meer. En met 3 lagen ga je de boel aardig overbelasten met zware pakken. 16x 500kg is ook al ruim 8 ton. Laag meer betekend al 12 ton bij pakken van 500kg.
@assink Aha vandaar. Ik ben ook aan het uitkijken voor een wagen, vandaar de vraag
assink
@ronald-deutz-fahr
Dit is van onze loonwerker, is een verbouwde wipkar. Kan een stuk meer hebben.
Voorkant is verder doorgetrokken richting dissel, en zitten uiteraard andere wielen etc onder.
scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/…
@assink dat is ook mooi! Zitten daar landbouwbanden onder? Moet wel een flinke trekker voor zeker ivm oplegdruk?
+1
assink
@ronald-deutz-fahr
Nee, staat een mf 4 cilinder voor van 100pk ofzo iets. Wat voor banden weet ik niet, moet je even op de Facebook pagina kijken van loonbedrijf te Riet.
@assink

Ik dacht dat een onderstel van een 1030 maar 7.5 ton was, en vanaf de 456 pas 10 ton.
Welten
@TerraJohnDeerefan ja is ook volgens mij. Bij ons stond toen 7 ton laadvermogen
assink
@Welten
Zou heel goed kunnen, dan is zo'n wagen met 16 balen al zwaar zat beladen dan. Of is dat het laadvermogen van de wagen? Want alle zijwanden, kettingen, rotor en aandrijving etc is er allemaal af. Zal toch ook zeker meer dan een ton wegen allemaal.
basia
@assink

Ik meet wel dezelfde breedte ; maar de lengte , dan kom ik op 6,50 ; hebben jullie verlengt ,zodat ie op 7,40 m komt ?
Ben dan wel benieuwd hoe ?
assink
@basia
Hebben niet verlengd, hebben het gat van de pick up ook dicht gemaakt. Dacht uit m'n hoofd dat het dan die 7.4m was. Maar kan er ook compleet naast zitten.
basia
@assink

Misschien wilt U dat eens voor me opmeten ? ben wel nieuwsgierig ; volgens mij komt 6,40 dan toch eerder
+1
assink
@basia
Tuurlijk wil ik dat, ik gok dat ik er een metertje naast zit 😂
basia
@assink

Dank ! Heb U waar de invoer zat ook verstevigt ? Of geschoord zoals ze zeggen ?
dit omdat de invoer ook voor mede stevigheid zorgde .
Missschien is het niet nodig ; maar om omknikken bij volle vrachten en scherp draaien te voorkomen ?
assink
@basia
Nee, hebben er toen een zware hoeklijn van links naar rechts in gelast, als ondersteuning voor de platen die er overheen kwamen. Hebben de wagen bekleed met 18mm betonplex. Over de bestaande 25? mm dikke betonplex stroken die er al op zaten.
+1
Welten
Ik heb precies de zelfde wagen. Maar hou het tendemstel in de gaten. Het is toch niet zo zwaar uit gevoerd als je denkt en het scheurt gewoon uit.
CaseCS130
@Welten Klopt, eigenlijk niet boven de 8 ton laden want dan scheuren je asstompen zo af. Ze reden er hier wel mais mee bij de loonwerker maar toch regelmatig een wiel eraf. Dus nu toch maar zwaardere wagens.
Ritchie
@CaseCS130

Inderdaad ik lees hier laadvermogen van 10 ton maar ik dacht dat een Taarup 465 een laadvermogen had van 8 ton. Hoeveel meer/minder een 1030 mag laden weet ik niet maar het zal er niet ver vanaf zitten.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zelfbouw Zelfgemaakte constructies ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!