Foto van een New Holland T 6.180 met een Jako 7000L DT tank met ZBM 6.40 bemester. Zeer Unieke tank! De oplossing voor de lage landen!

New Holland T 6.180

KlaasM
Foto van een New Holland T 6.180 met een Jako 7000L DT tank met ZBM 6.40 bemester. Zeer Unieke tank! De oplossing voor de lage landen!

Reacties

+2
poech prut
Wow 7 kuub met zukke banden moet wel gaan jah
a3vandiejen
En zie je op een km afstand rijden.
Wel heel mooi.
KlaasM
@a3vandiejen hoe bdoel je?
SJB533
38 of 42?
KlaasM
42
+1
SJB533
@KlaasM
Kuj zeegras bemesten 🤔
+1
KlaasM
Haha en je land is ook direct gewalst
KlaasM
4 x 710 naast mekaar 😃
poech prut
Kvraag me dan wel af hoe het land is.. 10kuub zou 'k eerder nemen voor inruilwaarde etc. En dan zachte stukken simpelweg minder laden.
KlaasM
@poech prut aan de ene kant wel. Maar dat minder laden kent iedereen wel. Dat gaat geheid n x mis. Deze man heeft al het land rond huis. Allemaal veen grond. Tanken van 6 tot 8 kuub zijn daar standaard.. en deze man hoeft in princiepe niet weer te ruilen. Waarom zou hij 😀
+1
johndeere topper
@KlaasM ja haha wij hebben 16 kuub ook met de gedachte dachte om dan iets minder vol te doen maar het gebeurt eigenlijk nooit 🙈
+4
KlaasM
@johndeere topper Ook het bekende verhaal. en helemaal ICM turbo vuller. een 12500 tank zit dan binnen 2 minuten vol. Als je even op tractorfan zit te kijken heb je de ton al vol terwijl je misschien met de helft wou rijden.
+1
fendt308-driver
Quote Reactie van @KlaasM:
. Als je even op tractorfan zit te kijken heb je de ton al vol terwijl je misschien met de helft wou rijden

Zou niet de eerste keer zijn dat dat hier gebeurd😂
+2
Fendt926Driver
@fendt308-driver mijn ton pompt het er over als ik te lang op tf zit te kijken tijdens het vullen.
fendt308-driver
@Fendt926Driver onze ouwe ook, dan ging ik bij het spatbord staan en als ik gesis hoorde had ik 2 seconde om de aftakas uit te gooien. Maar vaker met laatste tank vullen dat je het half bij houd en dan gauw veel te veel laait
+1
Fendt926Driver
@fendt308-driver heel herkenbaar. Mijne siste eerst ook altijd uit het verroeste mangat bovenop. Nu niet meer. Het is zover doorgerot dat de mest eerst over de tank stroomt en dan pas door de overloop
flupke 1
Mooi hoor 😉
T6040
Mooi plaatje. Ik zou alleen nog een groter frontgewicht er aan hangen. Sporen de voorwielen tenminste nog wat dieper in.
Maar als deze veehouder met maar 7 kuub over zijn land wil, waar heb je dan 180? Pk voor nodig? Neem aan dat de andere machines dan ook niet te lomp zijn...
renault 106-54
@ronald-deutz-fahr Staat vaak nog voor een dumper. En die 180 pk heeft ie echt niet altijd tot zn beschikking.
+2
@renault 106-54 rare combi, Dumper trekker, en met dezelfde mest uitrijden met zo laag mogelijke bodemdruk @Fendt926Driver maar jij hebt gewoon veel pk’s voor alles 😜
Als je een trekker van 120 pk pakt valt die toch nooit stil voor zo’n tank en spaar je 2 ton gewicht op dezelfde banden?
+1
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Ben het met je eens. Als de tank niet groter kan dan 7 kuub vanwege de draagkracht is het gek dat die grote trekker er wel overheen kan. Bij onze 10.7 kuuber spoort de 110pk 4 cilinder al meer in dan de tank terwijl er niet veel oplegdruk is. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier. Een unieke tank is het zeker.
+2
KlaasM
@ronald-deutz-fahr Deze Klant heeft een grondverzet bedrijf en heeft ook nog wel kleinere trekkers. Maar je moet niet vergeten dat je op de veengrond elke PK nodig kan zijn. Deze tank zal inderdaad niet meer insporen maar je moet wel alles mee slepen. Ik denk dat je met een 110 Pk 4 cilinder domweg niet op gang komt. Ik heb wel eens een trekker met ladewagen stil zien staan zonder dat hij weggezakt was. Dat was een 8 wielig tandem. De veengrond staat dan gewoon bol voor de wielen en de trekker moet de tank of ladewagen altijd tegen de bult optrekken
@KlaasM precies dit, wij rijden mest met een 8,5 kuub tandem reco tank. Deze tank werd eerder altijd getrokken door een kale 6cilinder van 103 pk. Deze had met 8km in het uur in het voorjaar meer dan de broek vol. Tegenwoordig rijden we met een 130 pk sterke turbo 6cilinder, deze trekt hem naar 12 km per uur in het voorjaar, dan is de poet op en is hij ook tam.

Hetzelfde geldt voor het persen wat wij zelf doen, bij het wegrijden met de pers (bij baal over gooien naar wikkeltafel) heef de 130 pk ook wel eerk
@KlaasM Pfoe dan heb je wel pk’s nodig op het veen, wij hebben een mestseizoen gereden met 8400 liter met 86pk, maar ik vond het best gaan, dan is zand toch wat makkelijker....
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr ik heb 0,0 ervaring op veen. Maar wat ik hoor moet je altijd door. En dan is iets pk over geen overbodige luxe.
Bemest zelf met 10m3 tank ( melkbus) met 185 of 255pk ervoor. De 185 kan hem zat aan. Maar 255 rijdt veel makkelijker. Verbruikt iets meer op een dag maar je rijdt ook 2 tanken meer uit. Dus loopt het bijna gelijk. Alleen met 255pk rij je weg met volle tank met 900 motortoeren tot 30kmh. En met 185 moet ik bijna 1100 toeten trappen en dan nog is die slomer
+1
KlaasM
@Fendt926Driver Het zal er wel nooit van komen maar het was voor jou dan wel een hele rare ervaring om met die beide trekkers is op de veengrond te bemesten. Ik denk dat je ervan schrikt hoeveel diesel er dan door gaat. en hoe de trekker moet werken om vooruit te komen. Stoppen is inderdaad geen optie op de veen grond. Met een balenpers ed moet je wel maar je kan merken dat de pers al een stukje gezakt is als je weer wilt vertrekken
+2
930triplemaaier
@KlaasM ik heb wel gesleepslangt op echte veengrond. dan was het zaak om zo snel mogelijk de slang aan te koppelen en vol te pompen met stront als je eenmaal stil staat. want na 10 minuten stond je vierkant aan de grond gezakt.

de eerste keer dat ik op veenland kwam dacht ik dat het brandstoffilter verstopt zat.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 6.180 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!