Foto van een Jako tank, het ruwe werk is klaar.. Foto is geplaatst door newholland6640 op 13-07-2018 om 16:39:19, met 75 reacties.

Jako tank

newholland6640
Foto van een Jako tank, het ruwe werk is klaar.

Reacties

+1
fendt308-driver
Lange wachten word beloond 😜
dx11
Waarom de zuigpunten zo ver uit elkaar?
newholland6640
@dx11 die eerste hadden we zo besteld. Tweede kregen we erbij omdat het makkelijk was tijdens de productie om daar een gat te hebben.
dx11
@newholland6640 ah, onze loonwerker destijds had ze echt naast elkaar en laaide ook met 2 slangen. Ging best rap
Andre150
@dx11 Tako?
dx11
GROENEDEERE
Hoe breed is hij zoals ie er nu staat
newholland6640
@GROENEDEERE tank zelf 3,00 banden iets breder
GROENEDEERE
@newholland6640
Vind t een mooie onderneming wat je doet.
Je hebt weinig werk over de weg hiermee hoop ik?
dx11
Quote Reactie van @GROENEDEERE:
Je hebt weinig werk over de weg hiermee hoop ik?

Valt mee toch? 3.20 breed kun je overal prima komen toch? Mn trike is ook 3.28 breed. Gaat prima
CaseCS130
@dx11 Hangt er wat vanaf waar je woont natuurlijk. Hier gaat het ook prima, maar toen ik de tank ophaalde en door diverse kleine dorpjes moest heb ik wel gedacht dat ik niet graag met zo'n tank daar dagelijks langs wilde. Dan was iets van 2,5 meter breed een stuk makkelijker. Maar dat is weer een lastig verhaal met brede banden.
GROENEDEERE
@newholland6640
Vind t een mooie onderneming wat je doet.
Je hebt weinig werk over de weg hiermee hoop ik?
casejxu
Word n mooie tank straks!
dx11
@casejxu idd, lang niet gek zo
+1
casejxu
@dx11 had bijna een jdv constructie geweest kunnen zijn
CaseCS130
Ziet er goed uit
MF 2725
Opa aan het keuren? 😄
johndeere6230
Deftig zo! Kan je wel weer even mee vooruit dan!
Gavrie Willemsen
Is dat een nieuwe tank op een bestaand chassis?
Gavrie Willemsen
@newholland6640 moeten daar dan ook luchtremmen op want ik hoorde dat de wetgeving helemaal wordt omgegooid bij jullie?......
CaseCS130
@Gavrie Willemsen Dit zal wel een grijs gebied zijn. Het is niet een geheel nieuwe machine, as en onderstel is al jaren oud. Als je daar het typeplaatje op laat zitten moet het zo kunnen.
Maar voor nieuwe machines is inderdaad een dubbel remsysteem vereist boven een totaalgewicht van 7 of 8 ton, ben het exacte nummer vergeten. Dat mag ook hydraulisch maar er is eigenlijk geen trekkerfabrikant die dit aanbiedt dus kom je automatisch bij lucht.
Hoe het in de praktijk allemaal gaat weet ik niet, hoor er niet veel meer over na de heisa in het begin van het jaar.
fendt308-driver
@CaseCS130 ombouw naar lucht kost niet gek veel, en remmen dat dat doet 👌
CaseCS130
@fendt308-driver de tank niet. Maar de trekker wel
stannetje96
Quote Reactie van @CaseCS130:
maar er is eigenlijk geen trekkerfabrikant die dit aanbiedt

Dit kan je zo op je trekker krijgen. Toevallig ook net een 5r demo op het werk en daar zit dit ook al op
CaseCS130
@stannetje96 afgelopen voorjaar zeiden diverse fabrikanten nog het niet aan te zullen bieden. Maar JD doet het nu wel dus, dat is goed nieuws.
john deere 7810
@CaseCS130

het wordt ze zelfs verplicht volgens mij. ze mogen nog wel een trekker aanbieden zonder remventielen maar niet meer met alleen een hydrolisch remventiel 😉 en dat is ook maar beter ook 😉
CaseCS130
@john deere 7810 Dus zonder remventiel is beter dan met? Dat is weer bijzonder haha
john deere 7810
@CaseCS130

je mag het proberen haha. maar zal duur worden aan reparatie's van de remplaten 😉
KlaasM
@stannetje96 deutz is het ook al standaard
Favorit614
Kijk.
nog ff een vracht zink er op , dan kun je bijna rijden
jammermaarhelaas
Is dit bij Jako?
CaseCS130
@jammermaarhelaas Bij Jako idd
Gavrie Willemsen
Bij ons in België rijden al heel veel boeren op lucht. In het grondwerk is standaard alles lucht hier, mag je ook meer trekken met luchtremmen.
+2
CaseCS130
@Gavrie Willemsen Lucht is qua werking ook wel een verfijnder systeem dan olie. Maar olie zit standaard op een trekker en mits goed afgesteld kan dat ook prima functioneren. Voor een gewone boer die weinig op de weg zitten zijn de meerkosten wel pittig van lucht.
+2
Gavrie Willemsen
@CaseCS130 dat begrijp ik, eenmaal met luchtremmen gereden wil je echt niets anders meer en vooral wanneer ze lastafhankelijk zijn......
CaseCS130
@Gavrie Willemsen Ik weet ook wel dat het mooier doseert, maar voor mij wegen de kosten totaal niet op tegen de baten. Ik heb 5 trekkers die samen nog geen 100 uur per jaar op de weg zitten. En dat zijn dan ook nog eens rustige landwegen waar geen hond rijdt.
fendt308-driver
@CaseCS130 aan wat voor bedragen denk je dat je zegt dat het pittig duur is?
CaseCS130
@fendt308-driver Granit luchtremset kost al 3000 per trekker. En dan heb je nog niet eens origineel. Dat x 5 is voor mij veel geld. En dan moeten de aanhangers nog omgebouwd.
fendt308-driver
@CaseCS130 dat kan goedkoper. Maar x5 is het al gauw veel idd
CaseCS130
@fendt308-driver Ik hoop dat het in ieder geval niet verplicht wordt, want in mijn situatie brengt het niks extra maar kost wel veel geld. Zou dan liever zien dat er op werking beoordeeld wordt net als bij de auto remmentest. Daar voldoe ik met gemak aan.
Fendt926Driver
@CaseCS130 met olie remmen voldoe je daar aan?
Laatst een 926 getest met een 3 asser erachter. Met 40 ton totaal gewicht. Had een dubbel zo lange remweg als een vrachtwagen met hetzelfde gewicht.
Denk dat de 3meter per seconde kwadraat je nog vies tegen gaat vallen
930triplemaaier
@Fendt926Driver 3m/s² remvertraging is nog een lachertje.

voor vrachtwagens geld het volgende:
Eisen remvertraging voertuigen met datum eerste toelating vanaf 1 januari-2012
Bedrijfsauto’s: toelatingseis 5,0 m/s² - permanente eis 5,0 m/s²
Aanhangwagens: toelatingseis 5,0 m/s² - permanente eis 5,0 m/s²
Opleggers: toelatingseis 4,5 m/s² - permanente eis 4,5 m/s²
bron: evofenedex.nl/kennis/vervoer/…

ik kan je uit ervaring vertellen dat je dan alles wel voor elkaar moet hebben om het door de keuring te krijgen.
Gavrie Willemsen
@CaseCS130met luchtremmen die niet deugen of hard lekker daar geraak je nog geen meter met vooruit dus je moet ze wel goed onderhouden
+1
Fendt926Driver
@CaseCS130 5 van mijn 7 trekkers hebben al luch op zitten. Maar die hebben ook alle 5 olie remmen. Maar als ik mag kiezen ga ik over op lucht remmen. De 2 kleine komt nooit veel vracht achter
hobbyboer
Quote Reactie van @CaseCS130:
Lucht is qua werking ook wel een verfijnder systeem dan olie.

Denk dat olie mooier is en zeker net zo fijn kan remmen, alleen de componententen zijn wat duuder om er een lastafhankelijk 2-leidingsysteem van te maken.
+1
Gavrie Willemsen
@hobbyboer lucht is de toekomst. In de Oostblok landen is alles al 10 tallen jaren op lucht. Vooral in landen die niet vlak zijn is lucht verplicht.
hobbyboer
@Gavrie Willemsen de enige reden dat lucht de toekomst is is omdat het al meer gebruikt wordt in andere landen en bij vrachtauto's en daardoor goedkoper is. Daarnaast is het wel handig als iedereen een beetje hetzelfde gebruikt.
Lucht is niks beter dan olie.
+1
Gavrie Willemsen
@hobbyboer ik vind van wel, bij loskoppelen van je aanhanger slaan bij lucht direct de remmen op
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen ik vind nog veel veiliger dat als de slang knapt heb je bij de ene volop rem en bij de andere niets meer.
Ooit zelf meegemaakt bij heftig remmen dat de slang knapte onder de wagen. Alles onder de olie en je krijgt het bijna niet meer tot stilstand.
hobbyboer
@Gavrie Willemsen dat gebeurt bij een hydraulisch 2-leidingsysteem ook!

Jullie vergelijken een 1-leidingsysteem hydraulisch met 2-leidingssysteen lucht, dat is geen vergelijk
Gavrie Willemsen
@hobbyboer ik ken geen hydraulisch 2 leiding systeem. Ik zou niet weten hoe dat werkt?
SJB533
@Gavrie Willemsen
Heel veel (her)kennen het niet, geloof ik. Volgens de EU zou het moeten bestaan...
+1
casejxu
@SJB533 word ook alleen maar in sowieso Frankrijk dacht engeland en dan strakd Nederland gebruikt. In Zwitserland zit een fabrikant die het erg druk heeft momenteel
Gavrie Willemsen
@casejxu Knorr bremsen?
casejxu
@Gavrie Willemsen nee een hydrauliek boer. Weet de naam zo niet uit me hoofd
SJB533
@casejxu
Nederlandse klanten zullen denk ik wat eerder voor lucht kiezen...
casejxu
@SJB533 niet iedereen heeft behoefte om lucht op zijn trekker te bouwen.
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

En als ik het goed heb is dat nu zelfs verplicht geworden 😉 dat je een 2-leidingsysteem moet hebben. of het nu lucht of hydro beremming is. systemen zijn verglijkbaar met elkaar 😉 De nieuwe deere's hebben zowel hydro als lucht beide 2leiding systeem waarbij het natuurlijk wel mogelijk is om er een 1-leiding systeem achter te hangen.
Fendttrisixfan
@john deere 7810 nog geen enkele nieuwe jd gezien met 2 leidingsystemen olierem systeem, heb ook al gehoord dat er enkele merken alleen maar luchtremmen meer gaan leveren omdat ze geen toekomst meer zien in hydro
john deere 7810
@Fendttrisixfan

Nog geen cursus gehad van de nieuwe type's? kijk maar even bij een schema van een 5r/7r
Fendttrisixfan
@john deere 7810 cursussen zijn ze niet altijd zo snel bij ons
john deere 7810
@Fendttrisixfan

oh herkenbaar hoor haha. Je moet er ook niet te veel hebben 😉 dan steek je er ook niet genoeg van op. Maar vooral de hydroliek en electro zijn wel handig om bij te houden. bij welke dealer zit jij dan?
Fendttrisixfan
@john deere 7810 dealer in België, nabij Franse grens
kerstrunner
Hééél lange dissel?
Favorit614
@kerstrunner dan kun je mooi kort draaien op de kopakker. Nadeel is wel dat de tank verder binnendoor steekt
JoranK
Mooi!

Tank en onderstel worden verzonken?
Favorit614
De nieuwe tank al getest?
newholland6640
@Favorit614

nee, moet hydrauliek en verlichting nog voor elkaar maken. Winterklusje.
CaseCS130
@newholland6640 Hij is al wel geleverd dus? Wel benieuwd hoe het geworden is.
casejxu
@CaseCS130 even jako op Facebook opzoeken. Staat ie op volgens mij
CaseCS130
@casejxu Zal ff zoeken, thanks.
+2
newholland6640
@CaseCS130 zal een deze dagen foto posten
CaseCS130
@newholland6640 Jako had inderdaad paar leuke foto's gepost op FB. Mooi geworden met een dikke turbovuller erop. Nog wel ff een klusje om alle hydro en elektra er weer op te maken zeker? Of ligt het meeste al via het chassis naar achteren?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Jako tank ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!