Even een fotootje samen met de nieuwe wagen na afloop van de teleurstellende trekkertrek Stadskanaal

Deutz DX 160

ljdekker
Even een fotootje samen met de nieuwe wagen na afloop van de teleurstellende trekkertrek Stadskanaal

Reacties

stephan-inter
Wat ging er mid
stijn-de-bock
Mooie foto.mooie deutz en Saab.
walker1
@ljdekker Je had ook de Deutz voor de sleepwagen moeten zetten ipv die Saab.
in ieder geval 2 mooie klassiekers 😄
ljdekker
De saab heeft wel meer pk`s dan de deutz ja. Deutz was te breed voor de trekkertrek. Schijnbaar mag je niet breder zijn dan 3 meter en ik mocht ook niet buiten mededing meedoen. Er waren er ook wel met veel te veel pk`s en die mochten wel mee doen en kregen pas diskwalificatie achteraf.
walker1
@ljdekker had je dan niet gewoon de dubbellucht er af kunnen gooien en mee doen?
+3
ljdekker
@walker1 Ja en natijd er weer aanhangen zeker. Ik haal ze er niet af. Vind het sowieso flauw, wat is er mis met dubbellucht? Zonder dubbellucht trekt het ook niet want die 20.8 is veel te smal. Anders maar in de 11 ton want daar is de max breedte wel 4 meter.
walker1
@ljdekker ik dacht dat er aan en er af hangen juist de lol was van trekkertrek, net zoals het gesleep met gewichten.
Maar goed, zal wel per wedstrijd verschillen hoe moeilijk ze doen over dubbellucht? Ik neem ook aan dat je vooraf de regelementen kan lezen.
ljdekker
Heb wel eerder getrokken met dubbellucht daar en toen zei niemand er wat van.
Fendt926Driver
Hier mag je niet meer dan 1.3m breed van band zijn per kant. De totale breedte is hier ook niet te vinden in het tsta regelement
Arie_MF
@Fendt926Driver dat vind ik een betere regel dan totale breedte.
stephan-inter
Waar rij jij en welke klasse?
Ik mag in de 7 ton maximaal 3mtr zijn met een bandbreedte van 1.2 of 1.3 en in de 9 ton mag ik 4 mtr zijn.
+1
GROENEDEERE
Regels zijn regels
stephan-inter
@GROENEDEERE
Yup en die zijn overal anders. Beste is bij inschrijving vragen wat de regels zijn op de betreffende slep.
ljdekker
Zijn 4 keer 20.8 banden. Als regels dan regels zijn moet je iemand met teveel pk`s ook niet laten trekken. Ik reed in de 7 ton
houthandel1056
@ljdekker dat Kun je niet van te voren weten, bij ntto gaan de nummers 1t/3 altijd voor de waterrem na de trekpoging
+2
stijn-de-bock
@houthandel1056 k vind het jammer van een diskwalificatie voor de dubbel lucht.er gebeuren andere dingen op trekkertrek. Bovendien horen zo n banden toch thuis op zo n trekker.
+1
houthandel1056
@stijn-de-bock sommige geven veel geld uit om velgen te verlassen e.d. Om maar binnen de 3 meter te blijven, zo blijft het het eerlijkst, maar maakt mij ook niet uit maar regels zijn regels
Arie_MF
@houthandel1056 sommige mensen geven ook veel geld uit aan het opvoeren van de motor om in de 'standaard'klasse mee te doen..
ljdekker
Als je het dan goed wilt doen moet je bij deze trekker de breedte ook natijd meten, net zo als je de pk`s natijd meet.
houthandel1056
@ljdekker meten gebeurt van te voren op de weegbrug
Sanderford
Ik had ze er toch af gegooid denk. Niet meerijden is helemaal zonde. Bij ons mag je niet eens met dubbellucht rijden (basrijs)
ljdekker
@Sanderford Dan had ik er maar 1 afgegooid want dan zit je weer op 3 meter.
+1
RobVolvo
@ljdekker Dan moet je de remmen goed in orde hebben en het pedaal los koppelen, want dan gaat ie allemachtig scheef trekken...
ljdekker
T was toch een thuiswedstrijd. De trekker staat er nu voor maar als je die wegdenkt kijk je er tegen aan. Bij die bomenrij op de achtergrond, daar was het.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz DX 160 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!