Stiekem toch nog een andere voorladertrekker proberen.. Foto is geplaatst door GerbertXL op 13-08-2018 om 21:46:02, met 21 reacties.

John Deere 6330 Premium

351 foto's van @GerbertXL

GerbertXL
Stiekem toch nog een andere voorladertrekker proberen.

Reacties

GerbertXL
Toch nog even een vario proberen @johndeere6230
johndeere6230
@GerbertXL

hoezo dat dan? Nog niet helemaal tevreden met de 6420?
KOETIE
@GerbertXL

Straks wil je niet meer terug naar schakel 😅
Is premium de ‘vario’ van johndeere?
johndeere6230
@ronald-deutz-fahr

Vario is autopower.... Premium is zeg maar de wat luxere uitvoering, computer, mogelijkheid tot elektrische ventielen, ander dashboard, iets meer vermogen
@johndeere6230 Aha optiepakketje zegmaar👌🏻
Een 6330 premium is dus sterker als een ‘gewone’ 6330? En met computer bedoel je dat scherm met links en rechts 4 knoppen?
johndeere6230
@ronald-deutz-fahr

Precies, wij hebben ook een basis en toen wij de trekker in 2008 kochten was voorasvering toen alleen nog maar mogelijk op de Premium serie, dit kostte toen dusdanig meer dat mn pa dit achterwege heeft gelaten, nu is dit wel op beide uitvoeringen, de m en r wel te krijgen
@johndeere6230 Aha, tja achteraf zeg je had toen wat meer uitgegeven dan hoef je de komende 20 jaar niet weer, maar ja he😜 Ik miste voorasveering pas toen ik geregeld op een trekker reed die het wel had, net wat je gewend ben 🙈
johndeere6230
@ronald-deutz-fahr

Jaa inderdaad, nog geen eens om 20 jaar vooruit te kunnen, want vraag mij af of die over 10 jaar nog op ons bedrijf is, maar voor je eigen lichaam is het niet verkeerd 😅

Klopt Jaa, eerder hobbelde ik altijd gewoon maar, wist niet beter, maar nu ik meer op andere trekkers rijdt als onze eigen mis je voorasvering wel behoorlijk, sowieso bij alles trekkers
GerbertXL
@ronald-deutz-fahr Nee. Bij eerdere series had je de SE editie als uitgeklede uitvoering. Bij de 30 serie werd dat weggelaten en heet de luxere uitvoering premium.
@johndeere6230 Jawel, heel erg tevreden zelfs maar de aftakas deed het niet. Komt wel goed, stelt allemaal niet zo heel veel voor maar het onderdeel kwam te laat en ik had de voorlader nodig.
@GerbertXL Ah duidelijk! Ja had weleens op een se gereden, lekker simpel, nu weet ik dat dat ook werkelijk als simpel bedoeld is 😅
john deere 7810
@GerbertXL

wat zonde dat ze dat groene deel van de voorlader er niet even afpakken en mooi groen maken. bevalt denk ik wel goed zo'n vario? die nieuwe pq bakken die wat zelf schakelen en actieve stilstand werkt ook wel mooi
johndeere6230
@GerbertXL

Ah op die manier, wat was er stuk van de aftakas? De vario bevalt wel heel goed zeker met zulk werk?
GerbertXL
@john deere 7810 Tja, is een occasion, wie weet doen ze dat nog. Als je ervoor betaald vast wel 😉
@johndeere6230 Om het onderste tandwiel van de aftakas zit een kap en die was tussen de tandwielen gekomen. Trekker sloeg finaal uit als je de aftakas aan deed. Gelukkig geen krasje te zien op de tandwielen maar wel overal ijzersplinters dus de achterbrug krijgt een spoelbeurt.

Automaat en voorlader valt me tegen. Natuurlijk een kwestie van wennen maar ik vind het met dit werk verrekte lastig dat de trekker pas stilstaat als je de rem intrapt. Ideale syteem naar mijn idee zou 2 pedalen zijn zoals een linde heftruck. Eigenlijk heeft deze trekker me ervan overtuigd dat ik de goede keuze heb gemaakt 😃
houthandel1056
@GerbertXL absoluut niet mee eens, vario is gewoon een must met voorlader werk, pas zelf weer met voorlader aan t werk geweest, rechter voet bij het gas, linker teen bij de rem, gaat super 👌
GerbertXL
@houthandel1056 @johndeere6230
Mee eens, ik vind de vario wel beter, maar niet goed genoeg. Eerste vario waar ik echt mee gewerkt heb is een NH tvt en die had het gewoon beter voor elkaar vind ik, afremmen op het gaspedaal (rijpedaal), stilstaan terwijl de bak in de "versnelling" staat en omkeer rechts.
Werken met koppelomvormer ben ik ook wel gewend met heftrucks, waardeloos systeem vind ik. Als je wilt stilstaan en heffen moet je gas en rem intrappen. Ouwe baas had gelukkig Linde heftrucks.
Dat makkelijke versnellen is ook prachtig, zeker weten, maar voorlopig ben ik heel tevreden met de 6420. Ik ben vooral aan het stront en zand scheppen op het (krappe) erf dus ik red me wel.
Hoe het komt... Tja. Zou kunnen dat de kap al een poosje tegen het tandwiel heeft geschuurd en toen is ingeklapt door de oliestroom. Gok maar.
johndeere6230
@GerbertXL

Ja op die manier, dat is zeker waar, zo zou een fendt vario met TMS helemaal ideaal zijn in mijn ogen, alleen betaal je dan ook voor...

kijk dat is in ieder geval mooi, is al een hele vooruitgang op de 6400 of niet? Ben je hem ook dagelijks nodig dan?
Ah op die manier, net lullig dat het dan bij jullie gebeurt als je hem net hebt..
GerbertXL
@johndeere6230 Een fendt stond/staat wel op m'n verlanglijstje maar de dealers heb ik niks mee en ja, ze zijn me veel te duur. Blijven dromen zal ik maar zeggen 😉.
Ik ben gewoon erg tevreden met de JD dealer (Schipper mechanisatie) en de trekkers bevallen en doen het goed. Als ze een ander merk zouden doen zou ik dat merk rijden waarschijnlijk.
Zeker een vooruitgang maar het is wel wennen, trekker is 30 cm breder dan de 6400. Maarja, ik wilde wel bredere banden dus dan moet je kiezen of delen.
In principe zou ik de voorlader wel een week kunnen missen, met de kraan of heftruck kan ik het meestal ook wel redden maar ik had wat werk gepland met de voorlader en schipper bood zelf een leentrekker aan dusja. Wij hebben de 6400 ook een keer een week uitgeleend via schipper omdat een klant zonder zat, het moet een beetje van 2 kanten komen.
johndeere6230
@GerbertXL

Ah oké! Vind vooral de prijs zo gigantisch hoog...

Ah op die manier, een dealer is vaak belangrijker dan het merk zelf, is hier net zo ja... speelt ook wel mee dat mn oom bij de vor brandes werkt, anders hadden we misschien wel wat anders gereden.

Ahzoja, alleen maar mooi als je elkaar zo kunt helpen! En dan heb je nog een keer wat te proberen 😛
johndeere6230
@GerbertXL

Ohw... daar wordt het niet beter van nee... hoe kan zoiets komen dan?

Ahzo... het is net wat je gewend ben denk ik, heb ook wel geregeld op shovels gewerkt waarbij je pas stil staat als je de rem intrapt, dit zal niet heel veel anders zijn dan denk ik... Wat ik vooral een voordeel van een vario vindt is het makkelijk versnellen, daar liep ik nog wel eens tegenaan met balen rijden... Wat voor werk doen jullie er vooral mee dan?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6330 Premium ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!