Foto van een Kubota M7151 van Paus Agroservice. Is heel wat anders als een A-merk van dezelfde vermogensklasse, maar het valt me zeker niet tegen.

Kubota M7.151

Sanderrr
Foto van een Kubota M7151 van Paus Agroservice. Is heel wat anders als een A-merk van dezelfde vermogensklasse, maar het valt me zeker niet tegen.

Reacties

+4
wim-same
Waarom zou dit dan geen A merk zijn ?
pascal1985
Hij bedoelt waarschijnlijk qua ervaring in die klasse van trekkers.. minikranen en mini trekkers zijn ze natuurlijk al 1vd bekendere
wim-same
@pascal1985 Ik werk ook al jaren met Kubota kranen, maar ik durf gerust te zeggen dat dit toch wel de top is hoor. Probleemloze machines, bij normaal onderhoud, en ook de hoge inruilwaarde zegt al genoeg.
CaseCS130
@wim-same Dit is een mooie serie van Kubota inderdaad. Vooral het gebruik van de ZF achterbrug en transmissie en ruime motorinhoud spreekt mij wel aan. Inruilwaarde is bij deze grote trekkers nog even afwachten, hun eerdere grote trekkers valt dat nog niet mee.
pascal1985
@wim-same Ik geloof zeker dat het goeie kranen zijn. Alleen ik stapte laatst van 1.6tons Takeuchi naar een 3.5tons Kubota maar die bediende puur zwaarder van beetje zelfde draaiuren
Sanderrr
@pascal1985 De kraantjes zijn inderdaad super. Maar Kubota heeft hiermee natuurlijk ook veel langer ervaring mee. Deze trekkers worden pas sinds 2014-2015 gebouwd als ik het goed heb
Gavrie Willemsen
Ben echt benieuwd hoe zo een trekker rijdt in het grondwerk?
wim-same
@Gavrie Willemsen Demo aanvragen.
Sanderrr
@Gavrie Willemsen Dit is een trekker met powershift , die ook automatisch kan schakelen wat wel makkelijk is voor transport. Maar ik vind zelf dat het schakelen best traag verloopt. En als de auto stand aan staat en hij is bezig te schakelen moet je wachten totdat ie klaar is voordat je zelf een versnelling lager kunt kiezen. Hij onthoud ook niet dat je al hebt "gezegd" dat je dit wilt, je moet gewoon eindeloos terugschakelen totdat ie eindelijk eens herkent dat je dit wilt. Ook het automatisch terugschakelen wacht ie te lang mee. Wanneer je al bijna stil staat zit ie nogsteeds in de E3 te zoeken (bereik: A t/m F).
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een NH T6030, schakelt deze wel vlot tussen de groepen, en wanneer je 2x snel achter elkaar op een knopje drukt schakelt ie ook meteen achter elkaar zonder dat je na het eerste keer drukken nóg een keertje drukken moet.
- klaag modus uit -
Verder is het dashboard wel heel duidelijk en het hendeltje waarmee je schakelt voelt robuust aan, je hebt niet het gevoel dat het zo kapot is als je een beetje te lomp doet.
Maar dus eigenlijk... ik zou er eentje met vario nemen.
CaseCS130
@Gavrie Willemsen dit zijn wel 4 cilinders. Wel hele grote 4 cilinders, maar je moet ze denk ik niet vergelijken met een Fendt 800 serie. Deze serie moet je denk ik vergelijken met de 500 serie van Fendt.
Gavrie Willemsen
@CaseCS130 oei niks voor ons dus.... 🤔
+7
wim-same
@Gavrie Willemsen Als je Fendt rijd moet je Fendt blijven rijden. Andere trekkers deugen dan toch niet.
fendt308-driver
@wim-same zal ik wel geen echte fendtrijder zijn want de claas en valtra varios vind ik ook niet verkeerd
wim-same
@fendt308-driver Natuurlijk zijn er veel meer goede merken.
Fendt_favorit
Volgensmij is er ook geen ander merk in dit segment met een hoger brandstofverbruik dan deze...
+6
wim-same
@Fendt_favorit Jij leest het blad "Trekker" zeker. Die hebben maar één goed merk, en de rest deugt niet in de trekkertesten.
+2
GROENEDEERE
@Fendt_favorit
Gelezen in het mooie blad dat op bijna elke bladzijde reclame maakt voor een een of ander Duits merk?
Dat blad is leuk maar never betrouwbaar als het gaat om testen.
Ik denk dat kubota net als hun graafmachines best mee kunnen spelen in de top
wim-same
@GROENEDEERE Het is zeker een merk waar ik alle vertrouwen in heb.
wim-same
@GROENEDEERE behalve voor Deutz-Fahr, want die hebben Italiaanse wortels.
GROENEDEERE
@wim-same
En zuinig is deutz......
CaseCS130
@GROENEDEERE Alleen als die motor in een donkergroene met rode velgen zit natuurlijk 😉
GROENEDEERE
Fendt_favorit
@GROENEDEERE

Ik ga hier niet steggelen over vakpers wat wel of niet terecht zou zijn, ik heb het alleen over concrete verbruikscijfers welke gemeten zijn.
+2
GROENEDEERE
@Fendt_favorit
En wie heeft die cijfers bekend gemaakt?
Volgens mij dat kladblok
+1
SJB533
@Fendt_favorit
Zulke metingen komen van de DLG. Zie daar echter de M 7 nog niet tussen staan, dus vraag me af, of ze nog wel zo scheutig zijn met diesel...
wim-same
@SJB533 Als ik kijk naar de Kubota kranen zijn deze motoren best wel zuinig.
wim-same
@Fendt_favorit onder welke omstandigheden ? Zo was er een Fendt getest met een Deutz motor. Geen betere, geen zuinigere. enz. Later een Deutz-Fahr met dezelfde motor. Een grote zuipschuit. en de rest deugde ook niet.
+2
CaseCS130
@wim-same Ja dat soort dingen blijven bijzonder.... Straks overal sisu in Fendt, daar hebben ze al jaren over geklaagd dat die een hoog brandstofverbruik hebben. Maar in een Fendt zal het wel ineens de zuinigste zijn.
wim-same
@CaseCS130 Het beste kan je twee trekkers zelf het zelfde werk laten doen, en dan ook alle werkzaamheden, en de zelfde omstandigheden, en dan zou je nog 50 % moeten wisselen van chauffeur, want ook dat maat een groot verschil de een of de ander, dan pas heb je een goed en betrouwbaar beeld.
CaseCS130
@wim-same Blijft lastig. Maar die geprepareerde trekkers testen in een laboratorium heb ik niet het meeste vertrouwen in.
Voorbeeldje, vrienden van mij kochten een paar jaar terug een nieuwe 120 pk NH en ruilden hun oude fiat F 100 in. Die NH moest sterker en tegelijk zuiniger zijn dan de oude fiat volgens de trekkertesten. Maar in de praktijk kon die hetzelfde werk niet doen als de f100 en verbruikte nog meer brandstof ook. Toen is bij de dealer de software aangepast en alle problemen waren opgelost. Maar als je een emissietest zou doen zal de trekker er wel nooit doorkomen.
SJB533
@CaseCS130
Op zich geloof ik wel in de DLG Powermix. Die was er alleen nog niet begin jaren negentig. De NH is een viercilinderturbointercooler? Is natuurlijk wel wat anders dan een ongeblazen zescilinder hè 😉
CaseCS130
@SJB533 Nee, beide zes cilinder
T6020 power
@CaseCS130 sinds 2013 kun je geen 120pk 6pitter meer van cnh krijgen. Een t6.155 tier 4a zonder boost en minimale vermogen is misschien 120pk.
Of met een paar jaar bedoel je de t6000 serie, want dat kan natuurlijk ook.
CaseCS130
@T6020 power Is al wat langer geleden, tis een 6020 of 6030 geloof ik. Verder eenvoudige trekker
+3
wim-same
@CaseCS130 Een feit is ook, hoe eenvoudiger een trekker, hoe zuiniger. airco vraagt vermogen, Powershift vraagt vermogen, Hydraulich inschakelbare aftakas vraagt vermogen, grotere dynamo vraagt vermogen. Zelfs toen de versnellingsbakken gesynchroniseerd werden ging er al veel meer mee draaien in de bak, wat al meer vermogen ging vragen. Dus logisch dat je een oudere trekker niet meer kan vergelijken met een nieuwere, de nieuwere zal altijd meer verbruiken, alleen al door de luxe en comfort. bovendien ben ik ook van mening dat de "schone" motoren ook meer brandstof gebruiken.
+1
SJB533
@wim-same
Nou is een Winner al vrij luxe, hoor Wim. Zoveel meer zal die New Holland niet hebben, aan luxe. Wel nieuwe dingen als een elektronisch geregelde brandstofpomp etc.
+1
wim-same
@SJB533 De nieuwe motoren gebruiken ook al meer brandstof voor hun naverbranding.
john deere 7810
@wim-same

Je vergeet nog 1 heel belangrijke 😉 en dat is het hydrolieksysteem. Bij bijvoorbeeld de meeste john deere's kun je kiezen wat voor pomp en welk systeem je neemt. Neem je een simpel tandwielpompje wat altijd volgas rond moet pompen of een ls plunjer pomp. alleen dit scheelt al een slordige 7!!! liter brandstof per uur.

Maar heb inderdaad al vaker gehoord bij die blauwe trekkers dat het nogal tegenvalt wat zo'n ding trekt. Alleen vergeten ze altijd hoe ze zo'n ding kopen..... Als klanten verschillende dealers op belt en prijs op laat maken, en hij wil dit uitspelen... gaat de vertegenwoordiger creatieve dingen doen. er wordt verteld dat hij 140 pk heeft.... wordt er niet bijgezegd dat het alleen bijv met aftakaswerk is. een jd wordt gewoonweg even een ander "pompje" opgezet... wordt er niet bijgezegd dat die dan 7 liter meer verdoet.... Maar daarmee kan de vertegenwoordiger wel weer met de prijs meekomen...

Dus een eerlijk vergelijk zal en kan er bijna niet komen. Maar ik geloof niet dat die groene met rode velgen altijd de zuinigste zijn. Alleen zullen die rijders/eigenaren het nooit vertellen
930triplemaaier
@john deere 7810 komen dit soort verschillen ook niet omdat de kopende partij vaak onvoldoende kennis van zaken heeft waar de verkopende partij met kennis gebruik van maakt?
en over de boost gesproken het maakt het allemaal net even wat verwarrender en ondoorzichtelijker. ik heb ook ook nooit gesnapt waarom fabrikanten hier mee begonnen zijn
john deere 7810
@930triplemaaier

zeker. Maar de kopende partij schreeuwt wel het ergste zonder de kennis 😉
+2
930triplemaaier
@john deere 7810 hier op tf kunnen sommigen er anders ook wat van
arjanvw
@wim-same een loonwerker hier in de buurt is overgestapt van Fendt naar John Deere voornamelijk voor de gunstigere lease en onderhoudscontract. Voor de mestpomp gebruikt de JD 14 liter/uur meer dan de Fendt....met dezelfde pk's
930triplemaaier
@arjanvw dat is wel een heel groot verschil dan vraag ik me af hoe ze gemeten hebben
arjanvw
@930triplemaaier ze hebben genoeg ervaring en uren met de Fendt voor de pomp gedraaid en nu 2 jaar met JD. dus lijkt me dat ze dat wel redelijk goed in beeld hebben..
Gavrie Willemsen
@arjanvw nou vooruitgang kun je dat niet noemen.... 🤔 14 liter??
930triplemaaier
@Gavrie Willemsen vraag me af of de ene niet 150m3 per uur deed en de ander 250m3 deed
CaseCS130
@930triplemaaier of hele dikke dikke mest vs gier. Het verschil is groter dan mijn 130pk trekker gemiddeld verbruikt....
930triplemaaier
@CaseCS130 met hele dikke mest ben je juist minder vermogen nodig...
arjanvw
@Gavrie Willemsen Dat klopt, maar ze hebben een 828 voor de pomp gehad en in 5000 uur de motor 2 keer kapot gedraaid en nog meer akkefietjes met de andere Fendts. Als de dealer het niet goed oplost ga je verder kijken.. Diesel verbruik kom je ook pas achter als je hem in gebruik hebt... maar verschil is groot!
Favorit614
@arjanvw Das dus een verschil van grofweg 14 euro per draai uur.
Bij ca 1000 uur per jaar moet het in de leaseprijs en onderhoud het verschil wel aardig groot zijn
930triplemaaier
@Favorit614 dan mag onderhoud en afschrijving al niks meer kosten
john deere 7810
@Favorit614

en 2x motorrevisie
Favorit614
@wim-same De eerste Deutz motoren die in de Fendt trekkers lagen , werd de software door en voor de Fendt specifiek geschreven.
Na een paar jaar werd de software vrijgegeven voor Deutz.( iets met licenties of leverings voorwaarden oid. tussen Deutz en Fendt
(Tenminste dat werd mij verteld)

Ik mag aannemen dat DLG onafhankelijk is in het testen van trekkers.
En dat verbruiksnormen niet anders worden gelezen, of er nu een Fendt of merk X van het zelfde kaliber, het zelfde verbruik hebben bij de zelfde belastingtest.
930triplemaaier
@Favorit614 fendt was in 1998 toch ook 1 van de eerste trekkerfabrikanten die een motor gebruikte met 4 kleppen per cilinder voor de toen nieuw ontwikkelde 700 serie? en dat was een samenontwikkeling met deutz en daarom had fendt ook een bepaalde tijd het alleen recht op die motor met 4 kleppen per cilinder.
Favorit614
@930triplemaaier dat keur ik ook goed 😎
GROENEDEERE
@930triplemaaier
En die motoren waren gigantische dronkaards
+3
wim-same
@Favorit614 mooi vehaal hoor, blijf er maar lekker in geloven. Ik zei het toch al, Imand die Fendt rijd moet gewoon Fendt blijven rijden, Ook de redacteuren van het blad "trekker"kunnen niet tegen commentaar.
+1
john deere 7810
@wim-same

helemaal mee eens. oogkleppen op en lekker blijven kijken naar die groen/rode. Die mankeren iig nooit wat he.....
arjanvw
@Gavrie Willemsen @Favorit614 Dat klopt, maar ze hebben een 828 voor de pomp gehad en in 5000 uur de motor 2 keer kapot gedraaid en nog meer akkefietjes met de andere Fendts. Als de dealer het niet goed oplost ga je verder kijken.. Diesel verbruik kom je ook pas achter als je hem in gebruik hebt... maar verschil is groot!
CaseCS130
@arjanvw Ze moeten gewoon een Claas in Fendt kleur kopen, probleem ook opgelost haha.
+1
arjanvw
@CaseCS130 haha! Maar dan wel een uit de 800 serie, anders zit je nog steeds met de DPS motoren! 😉
john deere 7810
@arjanvw

als je motor 2x kapot is gelopen in 5000 uur tijd dan wist ik het wel...... Dan maar een x een koppakking vervangen en iets meer diesel er in..... Verder gaan ze iig makkelijk een trekkerlevenlang mee. Ook al lopen ze je hartstike vast voor de mestmixer 😉 9/10 x alleen koppakking lek.
CaseCS130
@arjanvw haha, 8 serie ligt fpt in?
arjanvw
@CaseCS130 klopt, helaas gaan ze met de nieuwe 5 en 600 weer door met DPS
fendt308-driver
Quote Reactie van @arjanvw:
maar ze hebben een 828 voor de pomp gehad en in 5000 uur de motor 2 keer kapot gedraaid

Toch niet lopen kloten met op 1000eco pompen? Daar houden ze niet van
Verklaart wel het verschil in brandstofverbruik
930triplemaaier
@fendt308-driver het wordt idd af geraden om voor de sleepslangpomp met 1000eco te draaien omdat de smering en koeling dan te wensen over laat
arjanvw
@fendt308-driver Daar kan ik je geen antwoord op geven.
Fendt926Driver
Dit is een 150 pk 4 cyl.
Is van mijn mechanisatie bedrijf.
Lees de reakties maar eens

@bbracke

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kubota M7.151 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!