Even de turbo van een Ford 5640 iets aangepast. 
Turbo had de geest gegeven en nieuwe kon even niet uit.

Ford Onderdelen

Even de turbo van een Ford 5640 iets aangepast.
Turbo had de geest gegeven en nieuwe kon even niet uit.

Reacties

+4
Fendt926Driver
Dat noemen wij denken in oplossingen.
Niet wat er niet kan. Maar uitdenken wat wel kan.
Grote 👍
hobbyboer
Is dit de blijvende oplossing voor deze trekker?

Het gaat dan om een trekker die weinig uren maakt met voornamelijk licht werk, neem ik aan?
nhmonteur
@hobbyboer ja dat is de vraag. De trekker draait in principe elke dag voor de voerwagen. Dus het is de vraag of hij nog genoeg vermogen heeft.
Ivm met het kostenplaatje wilde de klant het zo hebben.
valmet6400power
Kan de trekker vol gas z’n uitlaatgassen wel een beetje kwijt? Het is niet echt een gestroomlijnde uitgang zo.
nhmonteur
@valmet6400power @Fendt926Driver de trekker heeft gister wel ff gelopen en het leek erop dat hij zo prima zijn gassen kwijt kan. Vandaag gaat hij nog voor de waterrem om de pomp eventueel iets terug te regelen.
hobbyboer
@nhmonteur
Ben benieuwd.
Zal wel een eindje terug moeten anders is het alleen maar roken en brandstof verspillen, verwacht ik.
Laat je de resultaten hier nog even zien?
+1
nhmonteur
@hobbyboer ik laat nog even weten hoe het afloopt. M’n collega’s zullen hem vandaag afmaken. Heb zelf vandaag en morgen cursus.
nhmonteur
@hobbyboer @Fendt926Driver Vandaag m'n collega gesproken die hem heeft afgemaakt. Trekker verder afgebouwd en voor de waterrem gezet. Hij rookte wel aardig zwart. Daarom de pomp opbrengst bijna een hele slag terug gedraaid. Levert nu gewoon het vermogen wat een 5640 moet leveren zonder al te veel extra rook.
Fendt926Driver
@nhmonteur ok. Ook wel bij richard gevraagd voor misschien een 2e hands turbo?
Of is dat geen bedrijfs protocol?
nhmonteur
@Fendt926Driver eigenlijk helemaal niet aan gedacht. Hebben daar wel eens eerder onderdelen vandaan gehaald.
Fendt926Driver
@nhmonteur ok. Misschien moet de klant ook met die oplossing komen.
En 2e hands is ook nog niet gratis.
Maar mooi dat er meegedacht wordt met de klanten
valmet6400power
@Fendt926Driver
Ik denk dat heel veel mensen Richard en z’n handel niet kennen hoor. Althans dat zijn dan meestal liefhebbers met oudere Ford tractoren 😄
valmet6400power
@nhmonteur
Ja precies, meten is weten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die loopt met deze pomp afstelling zonder turbo 😄
Fendt926Driver
Heb je ook de brandstofpomp nog iets terug gedraaid omdat er nu minder zuurstof bij de verbranding is?
Of is dat te verwaarlozen bij dit soort pk trekkers?
geerts 88
Was een gebruikte turbo dan geen oplossing geweest?
Dit lijkt me tegen te gaan vallen.

Maar ja klant is koning en dan is dit een mooie oplossing
mdoornekamp
Turbo is niet standaard voor deze trekkers toch
Huuuuub
Afrika reparatie. Jammer weer....
rubenv
@Huuuuub als het werkt en goedkoop en naar wens is het goed toch
+1
nhmonteur
@Huuuuub ik had natuurlijk ook graag een nieuwe turbo gezet. Maar klant geeft gewoon eerlijk aan dat hij er op dit moment geen geld voor heeft. Dus dan probeer je toch iets te maken zodat hij toch niet zonder trekker zit.
jeet
Heb ik die turbo soms nog opgebouwd in 2002 ofzo
+1
nhmonteur
@jeet geen idee. Is van een 5640 2wd. Ga hier verder geen klant naam noemen.
john deere 7810
@nhmonteur

Tja soms houd het op he. wie betaald die bepaald aan het einde van de rit. Wat kost een turbo nog dan voor zo'n "oud" beestje? Maar vaak zijn het wel reparatie's/oplossingen waar uiteindelijk niks mee verdient wordt voor beide partijen..
nhmonteur
@john deere 7810 Ik dacht rond de 1500. Maar er waren nog meer kosten aan de trekker zodoende dat deze oplossing is bedacht.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @nhmonteur:
Ik dacht rond de 1500.

Als of je een emmer leeg gooit. Vindt het ook knap veel geld voor een turbo.
Maar misschien ken ik de prijzen daarvan ook niet echt....
john deere 7810
@Fendt926Driver

ik hoop voor jou dat je turbo's heel blijven haha. 1500 voor een turbo kun je niet veel van zeggen 😉 Dan koop maar nooit een nieuwere type 900 serie 😉
Fendt926Driver
@john deere 7810 de nieuwe 800 serie vario heeft een dubbele turbo. Nog veel duurder....
john deere 7810
@Fendt926Driver

ja maar ik ga er van uit dat die wel beter zijn dan die van de 900 die sneuvelen nog wel eens volgens mij
Fendt926Driver
@john deere 7810 de eerste serie met man motor heeft daar weinig last van. De serie met deutz motor kent wel veel motor problemen
arnoud
@john deere 7810 orginele, heb er eens een ruilturbo op een 930 gezet bij c&e turbo's vandaan, 800 euro
DANOONTJE POWERR
@nhmonteur
Dan zou ik eens bij turbo's Hoet informeren.
Bij de NH dealer moest ik ook zoiets betalen en bij Hoet 500 voor precies dezelfde turbo.
valmet6400power
@nhmonteur
Wat was er loos met de turbo? En wat heb je gedaan? De turbine er gewoon uitgesloopt dat het huis gewoon leeg is nu?
+1
nhmonteur
@valmet6400power de turbo had te weinig smering gehad door de zwaar verdunde motorolie. Oorzaak was een lekkende brandstofpomp.
Door de slechte smering is het lager defect gegaan waardoor de motor hevig begon te roken door de olie in de uitlaat kant.
Het middenstuk en de inlaat kant zat met 4 boutjes en 2 plaatjes vast aan de uitlaatkant. Deze 4 boutjes los en je kon het complete middenstuk en inlaatkant eraf halen. Daar even een plaatje op gemaakt en klaar.
jeet
@nhmonteur ik weet het eigenlijk wel zeker als ik het hele verhaal zo Lees je hoef ook geen namen te noemen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford Onderdelen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!