Hier zie je Handels- en Loonbedrijf Kuper BV (Klazienaveen) × met een Fendt Meerdere.. Foto is geplaatst door oldtimergek op 15-10-2018 om 09:52:38, met 24 reacties.

Fendt Meerdere

oldtimergek
Hier zie je Handels- en Loonbedrijf Kuper BV (Klazienaveen) × met een Fendt Meerdere.

Reacties

T.Tanis
Kijk eens wat een mooi plaatje met mooi spul👌👍
+1
caseboy
Zouden ze allemaal wel genoeg pk's hebben vur die opraapwagens
+1
geerts 88
Aan gewichten ook geen probleem
caseboy
@geerts 88 inderdaad, die bodem zal nou wel goed aanhedrukt zijn
jehan
Ik had ze terug gestuurd ..kom maar weer zonder gewicht blok
guus hiddink
@jehan met voorasvering een blokkie erin werkt hij veel fijner maar idd dit is wel erg veel van t goede
jehan
@guus hiddink fijner werken ..daar gaat het niet om ..de enigste keer dat ik gewichten gebruik is met ploegen ..
guus hiddink
@jehan alles met fronthef heeft een blok in de fronthef bij ons met achterwaarts opkuilen dumperen en voor de carrier een must wil je iets te vertellen hebben
jehan
@guus hiddink wat rijden jullie ook alweer voor merk van die blaauwen toch he ...hmmm dan snap ik het helemaal
Fendt926Driver
@guus hiddink dat hoor ik heel veel dat bij vooras vering er een blok voorin moet/ fijner is. Dan zou ik toch zonder vooras vering kopen...
Mijn trekkers hebben ook wel vooras vering maar ik heb niet eens een frontblok...
+1
guus hiddink
@Fendt926Driver moeten is een groot woord maar het werkt idd in sommige gevallen wel fijner je krijgt een rustiger weggedrag met zware vrachten trekker dweilt veel minder of het licht aan de trekkers op het werk :d
mdoornekamp
@Fendt926Driver maar jij hebt oververmogen. Dan kan het wel zonder front gewicht.
hobbyboer
@jehan Daarom ook altijd stalen gewichten kopen ipv beton, als loonwerker.

En de banden lekker hard oppompen, heb ik een loonwerker al eens horen zeggen, het merendeel van de boeren denkt bij het zien van een mooi afgeplatte band eerder "goh, wat een zware machine" ipv "goh, wat een mooie lage bandenspanning"
@jehan wat maakt die 1200 kg voor verschil ten opzichte van een gewicht van 500, op een volle combinatie van 20? 25? Misschien zelfs richting 30? Ton, misschien komt hij hierdoor juist beter de kuil op vooruit...
geerts 88
@ronald-deutz-fahr en wat dacht je van die wielgewichten. Als hij de kuil niet op komt lost je toch voor de kuil. Dat is hier in het zuiden normaal.
@geerts 88 die wielgewichten had ik niet gezien, ook niet op gelet...
Bij ons gebeurt dat helemaal niet eigenlijk, ben ik maar wat blij mee! Shovel moet alleen verdelen en aanrijden naar mijn idee. Gras de bult opscheppen kost teveel tijd als er een hakselaar of 2 opraapwagens rijden.
Verhaal word anders als er maar 1 opraapwagen rijd.
Hier komen steeds meer aangedreven silagewagens, hoge bult, dan aftakas aan, trekker in de vrij, en het spul rijd zonder enige moeite omhoog zonder geslip geklapper of gejaag.
guus hiddink
@Fendt926Driver moeten is een groot woord maar het werkt idd in sommige gevallen wel fijner je krijgt een rustiger weggedrag met zware vrachten trekker dweilt veel minder of het licht aan de trekkers op het werk 😀
930triplemaaier
Frontgewicht ben je helemaal niet nodig zeker niet bij strautman met een trekker van dit kaliber ervoor. Bij schuitemaker kan ik het nog wel snappen want die hebben flink meer oplegdruk dan dan Duitse wagens
fendt308-driver
@930triplemaaier
Ben ik deels met je eens, deze karren krijgen wel naar veel oplegdruk als ze maar halfvol zitten
+1
mdoornekamp
@fendt308-driver opleg druk wordt bij de nieuwere Strautmanns ook steeds meer. Pottinger net zo. De markt vraagt ernaar.

deze dikke trekkers hebben echter zelf wel een behoorlijk eigen gewicht.
930triplemaaier
@mdoornekamp ja en nee de Duitsers houden zich meer aan de regelgeving
mdoornekamp
@930triplemaaier mijn Giga 3601 leunt er ook wel aardig in. Wij hebben altijd gewixht voor op de 6155R
930triplemaaier
@fendt308-driver bij de schuitemaker had ik met volle vracht 6ton oplegdruk

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Fendt ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!