Wat is het toch een taai trekkertje.Hij deed amper onder voor de 6910 en kan met 2/3e van de diesel toe.

John Deere 6420

GerbertXL
Wat is het toch een taai trekkertje.
Hij deed amper onder voor de 6910 en kan met 2/3e van de diesel toe.

Reacties

john deere 7810
Dat ze taai zijn staan ze om bekend 😉 commonrail neem ik aan? bij deze zit ook 2 man minder aan het schap 😉 hoewel deze ook wel wat lusten als je ze aan het gevoel komt.
mdoornekamp
Dikke kiper. Wel olie genoeg om te kipen?
GerbertXL
Het is een commonrail inderdaad.
Olie moet er wel een liter of 10-15 bij als je met een beetje kipper op pad gaat maar dat moet bij de 6910 ook. Airco was kapot van die laatste dus dan maar zo...
mauser
@GerbertXL als je trekker warm begint te lopen moet je die extra olie eruit halen. Bij de 6400 van mijn zwager hadden we ook extra olie ingegooid voor de beco kieper. Nu begon hij warm te lopen. Monteur geraadpleegd en die gaf deze raad.
+1
GerbertXL
@mauser Ja dat doe ik ook. Wel jammer dat dat moet bij onze JD's. Case jxu kan het wel zonder extra olie...
+1
john deere 7810
@GerbertXL

Extra tankje bestellen en je bent van het ''gezeur'' af.... vroeger een optie en nu achteraf ook een simpele optie. Maarja dan komt de nederlander naar boven..... extra betalen..... voor iets wat ook zonder/goedkoper kan. En dan maar blijven klagen.

Zeg niet dat jij dit doet maar zo zijn er velen.
GerbertXL
@john deere 7810 Volgens mij gaf dat extra tankje hooguit 10 liter extra capaciteit, dan moet je er nog extra in gooien. Ik zie het nut er niet van in als het zo ook kan.
mdoornekamp
@GerbertXL achterbrug zo vol gooien is nooit goed. Dus beter extra tankje. Minder warmte ontwikkeling, minder diesel en langere levensduur
JD3010
@mdoornekamp Ik moet ook meer olie in de achterbrug hebben, maar hoor ook dat die extra tank niet volledig benut wordt. Waarom hebben ze daar bij JD niet beter op gelet. Een hoop geld voor weinig liters. Ik ga maar weer zelf aan de knutsel, scheelt een hoop geld en kan meer liters kwijt.
Oliepeil verhogen schijnt voor de Autopowr niet zo best te wezen, een klein beetje kan wel. De schakelbak kan er beter tegen, wat ik hoor.
hobbyboer
Dikke enkelwerkende cilinder op de kipwagen erbij die ingeduwd wordt als de bak omhoog gaat...

Of extra dikke dubbelwerkende cilinders om de klep te openen.....
930triplemaaier
@JD3010 bij een verhoogd oliepeil lopen er meer Assen en tandwielen door de olie wat ten koste gaat van je efficiëntie en hitteontwikkeling tot gevolg heeft.
Dit is ook al heel lang een kritiekpunt bij jd
JD3010
@930triplemaaier Ja dat weet ik, daarom mag dat ook niet veel hoger dan max..
930triplemaaier
@JD3010 veco had er 20 liter tanks bij onder gemaakt om de 22 tons kiepers te kunnen kiepen
JD3010
@930triplemaaier Dat weet ik, m'n buurman heeft ook zo'n tank. Ik hang er 30lt naast.
930triplemaaier
@JD3010 doe dan 100liter dan kun je ook vrachtwagentrailers kiepen als het moet
JD3010
@930triplemaaier dat mogen die chauffeurs zelf doen.😁
JD3010
@930triplemaaier Het is een 20lt tank geworden, die paste er mooi onder en daar heb ik ook genoeg aan.
john deere 7810
@JD3010

een pq kun je inderdaad makkelijk wat bij in gooien. maarja als je het constant nodig hebt zou ik toch een extra tank adviseren.
JD3010
@john deere 7810 Dat doe ik ook, maar geen originele. Die is nog te klein. De aansluiting voor de trekker, heb ik al liggen, nu nog de tank bestellen.
+2
john deere 7810
@GerbertXL

Gaat zeker 15 liter in 😉 en dat is voldoende om die beco omhoog te krijgen. daarbij kun je er zelf ook een tank bij aanhangen naar je eigen wensen. Niet denken in problemen maar in oplossingen. Ik snap het probleem nooit zo van die extra kosten... als je radio kapot is hang je er toch ook een nieuwe in? als je telefoon het geheugen vol heeft hang je er toch ook een kaartje bij in? of de volgende koop je met meer opslag?? hoor ik nooit iemand zeuren om het geld. Het ene merk heeft dit en de ander heeft dat. en perfect wordt het nooit.
930triplemaaier
@john deere 7810 die 15 liter extra is genoeg voor een 18 tonner maar voor een 22tonner kom je bij de 6020 serie nog ongeveer 10 liter te kort
En ja in de polder hangt men 22+tons kiepers achter een 4 cilinder
john deere 7810
@930triplemaaier

Dat weet ik, maar optie 2 staat er ook bij he 😉
johndeere6230
Quote Reactie van @930triplemaaier:
die 15 liter extra is genoeg voor een 18 tonner

Moet zonder toch ook wel lukken? Van de zomer ging het qua olie prima met een 18 ton's grondkipper achter de 6230, kijk maar tussen mn foto's. Nu zal een landbouwkipper met aardappels ofzo die helemaal opgekiept moet worden misschien wel lastiger gaan, alleen grond hoef je vaak niet helemaal op te kippen om hem leeg te krijgen
JD3010
@john deere 7810 Volgens JD is het 14lt die tank. Met mijn vorige kiepwagen kon m'n trekker de cilinder niet uitkrijgen als die koud was. De cilinder van m'n huidige kiepwagen is 14lt groter, dan blijf ik dus hetzelfde probleem houden.

Als ik nu voor ca. 500 euro minder een tank van 25-30lt heb, kies ik toch voor m'n eigen optie.
john deere 7810
@JD3010

ja dat snap ik helemaal. groot gelijk heb je ook nog. Jij doet er wat aan 😉 ipv alleen klagen
JD3010
@john deere 7810 Ik klaag wel over andere dingen.😉
mdoornekamp
@JD3010 standaard tank kost 350 euro compleet dacht ik.

Verder is de jd perfect toch
JD3010
@mdoornekamp Standaard is dan zonder slangen etc? Ik heb ruim 600euro te horen gekregen. Maar dan nog blijft het probleem van de hoeveelheid olie.
Beetje probleem met de airco, ik heb er zelf te weinig kennis van om te weten waar het aan ligt. Na 3x weggebracht nog steeds niet oké. Met een beetje geluk kan ik die werkend houden.
casejxu
@JD3010 wat mankeert er aan de airco?
JD3010
@casejxu Die bevriest soms
mdoornekamp
@JD3010 probleem met de temperatuur sensor. Je moet de airco niet te koud zetten. En wel de blazer op 2 en zorgen dat de lucht erdoor kan. Nieuwe R modellen met climat control bevriest nog sneller.
casejxu
@mdoornekamp @JD3010 probeer de temperatuur sensor eens op de anders locatie in de verdamper
JD3010
@casejxu zover ben ik niet in de cabine geweest, dus weet ik niet of dat kan.
JD3010
@mdoornekamp Er zit al een nieuwe sensor in. De blazer heb ik op 3 of 4 staan. Die van de 6320 is zonder problemen, die werkt altijd.
mdoornekamp
@JD3010 staat de airco dan helemaal op koud? Dat is de 30 serie?

Jd 20 serie was de beste serie ooit.
JD3010
@mdoornekamp nee, als ik die op halverwege koud zet, bevriest al binnen 15min. Ik zet die een heel klein beetje op koud en dan een tijd zo laten. Na een half uur steeds ietsje verder tot max. een kwart. Als ik geluk heb blijft die het dan doen, anders uitzetten, laten ontdooien en opnieuw beginnen.
Ik heb beide een 20serie. 2003 en 2005
mdoornekamp
@JD3010 Ok. Dat is inderdaad niet goed. Gewone regeling of climate control
JD3010
@mdoornekamp gewoon. De 6320 doet het veel beter, daarin kan ik het echt koud krijgen.
mdoornekamp
@JD3010 ok. Lastig. Mijn 6630 doet gewoon goed. Geen climate control
+1
JD3010
@mdoornekamp ja, ik ben aan het ploegen en dan wordt het best warm. Het stikt vd muggen in de groenbemester, dus de deur open is ook niet optie.
Arie_MF
@JD3010 als de verdamper en de kachelradiateur achter elkaar zitten kan een niet goed sluitende kachelklep de oorzaak zijn, dan heb je lauwe lucht in de cabine terwijl het ijs op de leidingen bij de verdamper staat, en wordt de compressor niet uitgeschakeld omdat de temperatuurvoeler vd verdamper een normale temperatuur meet door de warmte vd kachel.
JD3010
@Arie_MF Vorige week is die weer een tijdje weg geweest en het moet nu weer goed functioneren, hij bleek nog steeds te bevriezen tot -20. De temp.sensor is verplaatst en nog wat dingen en nu zou die niet meer bevriezen.
mdoornekamp
@JD3010 ik heb 2 x complete olie tank set gekocht. 6620 en 6630
+1
GerbertXL
@john deere 7810 Wat zit je nou te ijlen, ik heb toch een oplossing? Als jij geen problemen hebt met extra kosten dan zal ik m'n rekeningnummer geven, kun jij de extra tank betalen. Als ik alles moet gaan aanpassen voor die 2 dagen met de dumper kan ik beter de loonwerker laten rijden.
Ik ben best gek met m'n JDtjes maar dat je er geen fatsoenlijke kipper mee omhoog kan krijgen zonder dat er een vracht olie bij in moet is een tekortkoming.
mdoornekamp
@GerbertXL een Beco 240 is meer een kiper voor een 200 pk trekker. Die heeft dan ook de bijbehorende hoeveelheid olie.

Onze 7800 heeft 100 liter in de kont. Daar wordt je niet blij van met een grote beurt . Ben jij weer blij met 40 liter in je 6420.

Feit blijft dat te veel olie erg slecht is
930triplemaaier
@mdoornekamp met goede filtratie gaat hydrauliekolie wel 4000 uur of nog langer mee dus dan is het ook nog te overwegen om een fijnfilter erop te zetten. Aan de andere kant vul je af en toe ook wel hydrauliekolie bij door olie verlies dus dan vervang je ook steeds wat olie
john deere 7810
@930triplemaaier

een eigen systeem wel ja 😉 maar dat geldt niet bij een systeem wat altijd olie uitwisselt met andere systemen.
john deere 7810
@GerbertXL

Ben het met je eens dat het ergens een tekortkoming is. Maar ze kunnen/willen het blijkbaar niet anders maken. Als je er "tevreden" mee bent is het goed. maar je haalt het nog wel even aan hier, dus eigelijk vind je het nog niet wat zo. En het was ook niet specifiek voor jou bedoeld 😉 Maar meer omdat gezeur/geklaag/geijl hoe je het ook noemt hier op tf. zoals mdoornekamp ook al aangeeft. als je elke 1500 uur die extra 15/20 liter of hoe groot je de tank ook maakt extra moet betalen... dure aangelegenheid voor die ene x in die uren dat de kipper omhoog moet.

Het is maar net wat je wilt en wat uiteindelijk een machine trekker allemaal wel niet aan moet voldoen. Het heeft allemaal z'n voor en nadelen. Maar het gaat altijd om de nadelen en de voordelen hoor je ze niet over. En daar doel ik niet mee op jou maar in het algemeen.
Dus ja ijlen... soms moet je even wat kwijt.
JD3010
Quote Reactie van @john deere 7810:
als je elke 1500 uur die extra 15/20 liter of hoe groot je de tank ook maakt extra moet betalen.

Wat kost de olie bij jullie dan op het werk? Wie zeurt er nu over geld.😉
john deere 7810
@JD3010

Dacht iets van 3,90/4,00 ofzo heb geen idee. ik zeur er niet over 😉 Ze kunnen er wel over zeuren bij mij.
GerbertXL
@john deere 7810 Ik haal de olie er weer uit na de tijd...
hobbyboer
@GerbertXL
Of standaard de kippers met de bak een stukje omhoog afkoppelen.
mdoornekamp
@hobbyboer en als je hem dan een keer uitleent, krijg je hem met de bak naar beneden terug. Is je olie weg
+1
hobbyboer
@mdoornekamp
Het is maar een mogelijkheid.
Met verhuur/uitlenen of meerdere gebruikers is het niet ideaal idd.

Voor eigen gebruik zou het mooi kunnen als je een mooie steun hebt die je makkelijk onder de bak klapt.
GerbertXL
@hobbyboer Dat is wel een slim idee ja. Puntje van aandacht is dat ie niet van mij is haha.
En de boer waarvan ik 'm leen is verhuist dus dit zal wel de laatste keer zijn geweest 😞.
john deere 7810
@hobbyboer @GerbertXL

even een losse snelkoppeling met een stuk slang er aan, bus er onder en het is er ook zo uit toch?
johndeere6910
6420 zuiniger dan de 6910 dat bestaat niet. 6420 nam hier even veel met zaaien als dat de 7710 doet met zaaien en ook nog een parragrubber er voor heeft net als de 6910 die is was zuiniger dat de 6420 was
mdoornekamp
@johndeere6910 denk dat die 6420 wel net zo sterk is als de 6910.
johndeere6910
@mdoornekamp als je een 6910 met 160 pk hebt niet
GerbertXL
@johndeere6910 Wat @mdoornekamp zegt.
Ik heb via via gehoord dat hij 140 pk aan de aftakas zou hebben, evenveel als de 6910. Dat geeft dus méér pk's aan de wielen, want dit is een schakelbak. Misschien zou hij tussen de maaiers in wel meer verbruiken, dan moet het vermogen er voornamelijk via de aftakas uit.
Nou kan ik er ook best een stukje naast zitten, daar niet van. Maar het verschil was wel zo duidelijk, uit m'n hoofd zo'n 7 om 11 liter.
johndeere6910
@GerbertXL onze was ook gechipt naar 145 pk een autopowr nam veel en veel meer dan de 6910 autopwr en deze heeft 160 aan de stomp
GerbertXL
@johndeere6910 Ik heb m aan de waterrem gehad en hij heeft krap 110 pk aan de aftakas bij ruim 800 aftakastoeren en 960 nm bij 700.
john deere 7810
@GerbertXL

hoeveel uur heeft die gelopen? zijn er al een x nieuwe injectoren ingekomen?
GerbertXL
@john deere 7810 9000. Geen idee van de injectoren, heb 'm nog niet zo lang.
john deere 7810
@GerbertXL

x bij de dealer informeren 😉 maakt vaak een heel verschil
mdoornekamp
@john deere 7810 Vermogen zit bij vrij laag toerental. Als de injectoren slijten, wordt ie toch sterker?
john deere 7810
@mdoornekamp

heb het in de praktijk nooit gezien of getest op vermogen, hebben wel altijd een standaard testje wat we bij de 20 serie kunnen doen, En hoe slechter te zijn des te meer retourdiesel je hebt per injector, dus zou het vermogen eigelijk achteruit moeten gaan... en ook is de juiste inspuiting/verdeling niet meer zoals het hoort
GerbertXL
@john deere 7810 Ik bedoelde meer dat ik het vermogen vind tegenvallen voor wat er bij de tester uitkomt. Ik vind 'm oersterk, maar aan de andere kant heb ik er geen last van als het wat minder is, hij doet geen werk waar ik het vermogen nodig heb.
john deere 7810
@GerbertXL

jaa dat vind ik dus ook tegenvallen... lopen hier zat 6320/6420's met een front en achtermaaier + kneuzer (meestal 2x 280) dat zie ik nog niet zo makkelijk gaan met 110 pk...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6420 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!