Foto van een Schlüter Super 2000 TVL. Foto is geplaatst door jordi 1455 op 21-10-2018 om 16:46:08, met 15 reacties.

Schlüter Super 2000 TVL

jordi 1455
Foto van een Schlüter Super 2000 TVL

Reacties

schluterman
Lelijk verbouwd ding klopt niks meer van
stijn-de-bock
@schluterman is inderdaad wel jammer ja.
David Bakker
Dat dacht ik ook ja , de neus wat hoger ? andere motor misschien ?
schluterman
@David Bakker er zit een andere motor in waarschijnlijk een daf
@schluterman amai een daf dat wist ik niet maar er staan er bij mijn weten toch eeb paar te koop 8 stampers bij jenssen in risumlindholm en zo op internet ook een paar de goedkoopste die ik al gezien heb is 12 d 😂
Kramer U800
Hij staat heel hoog op zijn wielen...
Die ziet er ook veel te hoog uit voor een 2000
schluterman
@schluter jan van samang dit is weldegelijk een super 2000tvl alleen zit hier waarschijnlijk een daf in
Kramer U800
@schluterman Waarom zou je dat doen!?
+2
stijn-de-bock
@Kramer U800 hoogstwaarschijnlijk omdat de originele kapot was en een daf de goedkoopste oplossing.
+3
olro 61
@stijn-de-bock Dat is het probleem met een 8 cilinder Schlütermotor, als de krukas breekt (en dat schijnt nogal eens voor te komen) dan is er geen vervangbare meer te krijgen...
+2
Schluterfan
@olro 61

De oorzaak daarvan is in sommige gevallen het niet goed in het oog houden van de krukasdemper op de polie vooraan. Als die scheurtjes vertoond mag je jezus christus gaan bidden als je zo verder rijd...
olro 61
@Schluterfan Wat ik er zo over hoorde en las, is dat zeker de krukasdemper goed in de gaten moest worden gehouden (ook bij 6 cil Schlütermotoren) maar dat ook de krukas gezien de lengte te fragiel is en de koeling van die laatste 2 cilinders bij zwaar werk te wensen overliet - het koelwater kwam al als hete soep bij de laatste 2 cilinders langs...
+2
Schluterfan
@olro 61

Klopt. Ik heb nog niet aan een 8cilinder gesleuteld, maar ik denk dat Schlüter over de hele lijn motor ongeveer de zelfde waterpompen inbouwde. Ik heb die van mijn Compact (1973) eens naast die van mijn 1250 (1988) gehad, en ik kon alleen op details verschillen zien. Die details gingen eigenlijk puur op aanpassingen om ze gemakkelijker te monteren (bij de Compact een elende als de radiator nog gemonteerd is) en het huis sterker te maken. Verder zit zo'n ding helemaal het zelfde in elkaar. Enkel bij de kleine 3 cilinders (S350-450, misschien ook Super) heb je een andere kleinere waterpomp.

Die termische problemen waren niet alleen bij de 8 cilinders, maar ook bij de grote 6 cilinders. Toen Schlüter begin de jaren 80 het verkoopsakkoord had met Saudi Arabie gingen er ik dacht 3 Super 1800's (Schlüter 6 cilinder, turbo, intercooler, 180pk) naar daartoe. Die trekkers hadden alle 3 Airco, en de koeler daarvan zat nog eens voor de motorkoeler. Bij zwaar werk hielden die het ook niet. Kopdichtingen moesten eraan geloven. Monteurs van Schlüter hebben toen extra luchtroosters in de motorkap bovenaan gemaakt. Dat deden ze ook bij de enkele, al dan niet alle geleverde 1500's die daar toen ook liepen. Die aanpassing werd ook 1800's en later 1900's met Schlüter motor toegepast die in Duitsland bleven. En voor zover ik gezien heb, zelfs bij de allerlaatste 1700's en 1900's met MAN motor.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 2000 TVL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!