Foto van een Taarup Opraapwagen voor alle taarup enthousiastelingen. Hier alle maten gewichten en opties bij elkaar uit de prijslijst van louis nagel

Taarup Opraapwagen

Fendt926Driver
Foto van een Taarup Opraapwagen voor alle taarup enthousiastelingen. Hier alle maten gewichten en opties bij elkaar uit de prijslijst van louis nagel

Reacties

Wist nooit dat er een laadautomaat leverbaar was. Herb wel een folder van de 1030 maar daar word er ook niet over gerept
Fendt926Driver
@MaartenMandemaker de messensijpinrichting had ik ook nooit van gehoord.
+1
@Fendt926Driver was ook niet een dure optie! Was het niet gewoon een slijptafel?
+2
@Fendt926Driver Dat was volgens mij een houder waar je een kleine flex in kon klemmen. Ligt me iets van bij. Die maakte dan dezelfde ronding als het mes.
+1
casejxu
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
Dat was volgens mij een houder waar je een kleine flex in kon klemmen
volgens mij ook. Stond er vorig jaar 1 te koop in belgie.
casejxu
@MaartenMandemaker agrarinet.com/taarup-1030.html/ volgens mij heb deze het. Zit een sensor op het kopschot. Heb het wel eens vaker gezien. Maar hoe het werkt geen idee.

occasions.geert-jandekok.com/geert/landbouw/… hier kan je het beter zien denk ik
@casejxu ja ik zie het idd. Is dat een soort optisch oog ? Zit geen vorkhe aan oid toch
casejxu
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
optisch oog

lijkt er wel naar ja. @jordi 1455 in die prijslijsten van jou? word er daar over geschreven?
+1
jordi 1455
@casejxu als het goed is wel, moet ze eerst eens zien te vinden.
Fendt926Driver
@MaartenMandemaker in deze prijslijst staat het er niet bij. Maar ik heb er ooit 1 gezien met walzen in.
Meende later gehoord te hebben op tf dat er daar 29 van gemaakt zouden zijn
jordi 1455
Heb er thuis ook nog twee prijslijsten liggen
mdoornekamp
Mooi laag eigen gewicht. Moderne wagens zijn 2 tot 3 keer zo zwaar
Fendt926Driver
@mdoornekamp maar verschrikkelijke knijpbanden eronder voor de 10 ton maximaal gewicht
mdoornekamp
@Fendt926Driver 500-55-17. valt me nog mee. Volgens mij zijn ze ook nog wel geleverd op kleinere 15 x 17.
Fendt926Driver
@mdoornekamp je mist de R in de bandenmaat.
Een diagonaal band plat niet af. En zo wel op lage druk rij je ze kapot
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver ja klopt. Radiaal was toen nog schaars
@Fendt926Driver waren er toen überhaupt wel radiaal banden?
casejxu
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Volgens mij zijn ze ook nog wel geleverd op kleinere 15 x 17.

Klopt. Moet wel zeggen dat je wel kan zien waar je gereden heb hoor. Zeker bij ons in t land. 8 wielen overwogen maar dan krijg ik m de bult niet op met de jxu ben ik bang
+1
@casejxu denk dat het je enorm mee valt. 8 banden knijpt lang niet zo diep in de kuil als 4. Die van ons rolde er makkelijk tegenop. De 4270 er ook wel voor gehad maar dat ging ook makkelijk.
casejxu
@MaartenMandemaker Oke die 4270 hoeveel pk en eigengewicht is die? Wij gingen dit jaar tot 1.8 meter hoog en dat ging prima. Maar volgend jaar moeten we als het goed is hoger dus ben benieuwd hoe het dan gaat. Anderzijds heb ik ook geen behoefte om veel geld in een onderstel te gooien. Weet niet hoelang wij er nog mee rijden namelijk
Fendt926Driver
@casejxu maak zoiets als @hobbyboer onder de wagen met 7 wielen. Dat was een redelijk makkelijke oplossing..
Heb zelf ooit een opraapwagen bijgekocht en van die tandem de as stompen binnenin de andere tandem gelast en had ook een 8 wielig onderstel.
Koste 1500 euro voor de bijgekochte wagen en ik had genoeg onderdelen
casejxu
@Fendt926Driver Dat is idd ook een heel mooi systeem. Overwegingen genoeg iig. En anders een 12 wielig beun onderstel technikboerse.com/nl/view/…
+1
Fendt926Driver
@casejxu mijn kameraad @marceldeutz heeft een strautmann opraapwagen gekocht uit duitsland die ook op apengrond had gelopen en daar kon molcon dubbellucht aan.
Terwijl er al 620-70R22 tandem op de wagen zit
casejxu
@Fendt926Driver het onderstel van een 470 lijkt mij ook al stukken mooier met meeloop tandem en 700 22,5 banden
SJB533
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
strautmann opraapwagen

BSL had ook aparte asconstructies, waarbij je de achterste naven los kan sleutelen en een halve slag kan draaien. Kun je de wielen dus tussen de voorste laten lopen.
casejxu
@SJB533 maar daarmee vermindert je de bodemdruk niet.
SJB533
@casejxu je rijdt alleen geen spoor in een spoor
newholland6640
@casejxu

Taarup waar ik weleens mee rijdt heeft ook 8 wielig meelopend gestuurd onderstel, maar daar merk ik niet zoveel aan, maar daar staat oook een agrotron 165 voor hahah

Maar jullie maken de kuilen nooit zo hoog toch?
casejxu
Quote Reactie van @newholland6640:
Maar jullie maken de kuilen nooit zo hoog toch?

nog niet...
@SJB533 word je wagen alleenmaar onstabiel van toch
casejxu
@ronald-deutz-fahr met 4 wielen in een ander spoor waarvan de achterste breed en voorste smal staan valt dat nog wel mee verwacht ik
@casejxu als het een star tandem is zou dat het stabielst zijn, pendelend maakt het weinig uit denk ik, maar dan liever 8 wielig onderstel, of 7
casejxu
@ronald-deutz-fahr klopt. Eerst maar eens 4 nieuwe banden onder me taarup. Dan kan ik die andere 4 altijd nog overwegen
@casejxu oude versleten? Of slagje groter?
Niet het overwegen waard om er een groter tandem met hogere banden onder te zetten?
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr 3 sliks. En 1 knappe. Dus die maar op reserve zetten.
Neem gaat prima zo. Als t nat is gewoon de minder vol
@casejxu reserve is nooit verkeerd, ff 1 extra velg erbij kopen en daar zal je niet om stil komen te staan 👍🏻
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr zitten nog van die 15.5 velgen onder. Daar zijn geen banden voor te krijgen. Dus word dan sowieso nieuwe banden incl velgen
mdoornekamp
@casejxu 500/50-17 is vergelijkbaar. Deze maat kun je misschien ook wel in radiaal krijgen. Velgen kosten bijna niks.
casejxu
@mdoornekamp machinetrack.nl/agrarische-machines/…
Zat aan zoiets te denken. Wel geen raciaal zoals ik kijk maar deze verslijten wij niet meer verwacht ik
mdoornekamp
@casejxu volgens mij geen radiaal. Wel sterke banden. Ik kan bij vredestein nu ook geen radiaal meer vinden. Alleen alliance. De radiaal is wel behoorlijk duurder
casejxu
@mdoornekamp jaa daar zit wel aardig prijsverschil in. En met een standaard red ik me ook prima.
dx11
Quote Reactie van @casejxu:
Zat aan zoiets te denken

Niet gelijk 22,5 inch? Is wat duurder en je moet een ander onderstel. Maar krijg je bij verkoop meer voor terug als deze banden
casejxu
@dx11 tja. Weet nog wel een meeloop gestuurd onderstel te leggen ergens hehe... Maar dan moet ik die kopen en dan nog duurdere banden en velgen 🤔
casejxu
@dx11 machinetrack.nl/agrarische-machines/… 4000 euro alleen aan schoenen
@casejxu Nokia banden ofzo?
casejxu
@ronald-deutz-fahr hoe bedoel je?
Baltus_steyr
@casejxu ga je nieuwe bandjes kopen? of scharrel je ze 2 de hands bij mekaar..?
casejxu
@Baltus_steyr verwacht wel dat t nieuwe worden.
Baltus_steyr
@casejxu oke. ik knooi wel verder met oude versleten haha.
casejxu
@Baltus_steyr bij mij zijn er 3 redelijk kaal. En kan er slecht tegen om tijdens het grassen stil te moeten staan ivm lekke band
+1
Baltus_steyr
@casejxu ja dat is lastig. Alhoewel je ze er met 15 min ook wel weer gewisseld hebt!! Sinds we de wagen al hebben nog geen lekke band gehad met gladde banden ( al met al 4 a 5 jaar) en nu dit seizoen al 2 lekke banden...🤔
casejxu
@Baltus_steyr Daarom. Ga toch wel liever voor betrouwbaar
+1
Baltus_steyr
@casejxu dat kan. ik spendeer denk ik liever aan een modernere wagen als deze versleten of niet meer rendabel is.
casejxu
@Baltus_steyr de wagen word er niet minder waard op. En willen eerst wat andere investeringen doen voor dat deze vervangen word. Verwacht sowieso nog 2 jaar mee te rijden
Fendt926Driver
@Baltus_steyr en in welke merk richting en prijsklasse zit je dan te denken?
Ik had er ook graag 1 bij maar onder de 30 000 is bijna niet wat te vinden wat ik zoek.
Zal toch grote banden en 40m3 inhoud moeten hebben met een goede snij inrichting en dubbeldoel kunnen. Dus ook mee in de mais dan kan ik mijn silage wagen ook erop inruilen
mdoornekamp
@Fendt926Driver nee dat valt niet mee onder 30.000 euro. En dan is het vaak al goed gebruikt
casejxu
@Fendt926Driver maar jij zoek ook een wagen die hij en ik met onze trekker niet kunnen bedwingen zeg maar
Fendt926Driver
@casejxu klopt ik had als extra mijn wensen erop gezet. Maar ik wou ook graag zijn en jou volgende wagen weten. Zo maar uit nieuwsgierigheid
hoest
@Fendt926Driver
martienvisser.nl/occasions/… weet niet of deze de 40 m3 haalt maar volgensmij rekend scguitemaker altijd vrij positief dus vast wel
casejxu
@hoest 40m3 niet Denk ik. En rotor lijkt ze scherpe kantjes ook wel wat te verliezen
dx11
+1
Fendt926Driver
@dx11 een belangrijk klein detail ben ik nog vergeten.
Er moeten doseer walzen in zitten anders mag het bij ons de kuil niet op
dx11
@Fendt926Driver ah. Vandaar ook die 40kuub natuurlijk. Anders niet je minder mee als ik met mn taarupje
Fendt926Driver
@dx11 mijn rapide 140 met 50cm opzetrand neemt 42m3 mee.
Met pickup laden kan ik de ruimte achter de walzen niet helemaal mee rekenen. Maar kan nu met dichte klep de walzen in schakelen. Bij percelen op afstand schakel ik de pick up even uit en de walzen aan en draai vast gras tussen walz en klep totdat de lamp wagen vol knippert. Dan nog zonder walzen draaien bodemketting aan tot de lamp wagen vol brand en kan er gemiddeld nog 200m wiers bijin.
Bij veel gras op afstand zetten we de hakselaar er nog bij om alle gaatjes in de raapwagen bij te vullen
@Fendt926Driver heb je dan mensen genoeg om constant iemand op de hakselaar te hebben, te wachten tot jij vol zit om er vervolgens nog 200 meter bij te blazen?
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr eerst zat mijn zoon dan op de hakselaar in het land omdat die toch nog geen 16 was en niet op straat mocht rijden.
Denk dat ik het nu mijn dochter van 14 ga leren.
Meestal hebben we de andere 5 chauffeurs wel onderweg met wagens en nog 1 op de kuil
@Fendt926Driver ow pfoe mensen genoeg! Dacht weleens te lezen dat personeel een probleem begon te worden maar dat valt dus mee...
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr de hakselaar heb ik samen met de buurman. En dan kan ik daar ook wel eens een beroep doen op zijn 6 vrijwilligers......
Thuis met de opraapwagen zijn we met 2 en soms helpt een kameraad mee.
hoest
@dx11
Dat is geen raar geld voor die wagen als hij in het echt net zo goed is als op de foto's Je blijft alleen zo'n nauwe k*tinvoer houden.
@Fendt926Driver
Onze vorige wagen had wel walsen, de huidige niet maar snijd dusdanig veel beter dat het 10 x makkelijker verdeeld
Fendt926Driver
@hoest als wij volop inkuilen moet alles ik 1 keer goed verdeeld zijn anders kan de vastrijder de hakselaar met 2 14 tonners en 2 opraapwagens niet bijhouden.
Dus walzen zijn heilig bij ons op de kuil.

Welk merk heb jij dan als nieuwe wagen?
Mijn rapide 140 snijdt op 4.5cm hoeveel kleiner snijdt jou nieuwe wagen dan?
hoest
@Fendt926Driver
vorige was een rapide 125 maar met maar de helft van de messen erin anders was die helemaal niet vol te krijgen. nu een Jumbo 6000 met alle messen erin. Ik meende dat hij dan op 4,4 cm snijdt
Fendt926Driver
@hoest pottingers lopen hier ook steeds meer in de buurt.
Laden zeer snel en gaat wel een bult in.
Mijn rapide 140 laadt ik met droog gras een bult van 40cm boven de schotten met alle messen erin.
Met natter gras is het waardeloos maar dan zetten we de hakselaar er naast en blazen we ze vol
hoest
@Fendt926Driver
Droog gras wou die van ons ook nog wel laden maar als het iets natter of taaier was dan was het hopeloos.
Baltus_steyr
@Fendt926Driver als de taarup versleten is ( kan wel 2 jaar duren maar misschien ook wel een jaar of 6) zit ik een Beetje te kijken naar een rapide 100 met een rotor van thm. Zelf een wagen kopen en rotor in laten plaatsen. Tenminste als deze dan net zo licht laden als de taarup. Dit lijken mij degelijke wagens met weinig onderhoud en makkelijk en snel messen wisselen en toch een betaalbare boeren wagen. Wanneer het je niet uit komt of je geen volk hebt of een zware snede gras hebt je de wagen ook gerust in de schuur kunt laten staan wat je met een nieuwe of een goede 2 de handse niet kunt!!
Fendt926Driver
@Baltus_steyr dat klopt. De inhoud van een rapide 100 gaat jou denk ik tegenvallen als je een taarup gewend bent.
Een rapide 125 of 130 is dan iets mooier kunnen ook iets mooiere banden onder

Maar ik snap ook dat je een niet te dure wagen zoekt zodat die mee mag lopen maar ook stil kan staan als de loonwerker komt.
mdoornekamp
@Baltus_steyr trekkracht van een Rapide 100 gaat je nog niet meevallen. Taarup draait lichter door grotere rotor en betere en dunnere messen
Fendt926Driver
@mdoornekamp wij draaiden met 62 pk 305 en een 86 pk sterke 309 voor een rapide 80. Dus de steyr voor een rapide 100 moet altijd kunnen
mdoornekamp
@Fendt926Driver hangt ook van de gewenste snijkwaliteit en capaciteit af.
CaseCS130
@mdoornekamp Ja dat denk ik ook. THM rotor zal dat wel wat verbeteren maar het invoerkanaal wordt er niet groter van. Ik zou om wat anders kijken zelf, zeker als je niet meer vermogen hebt als de 9094 @Baltus_steyr
+1
Baltus_steyr
@CaseCS130 ben ook zeer benieuwd of de rapide s met thm rotor net zo licht laden als de taarup. Een mooie pottinger zou me best passen. Alleen een nette voor weinig geld vindt je niet snel!
+1
@Baltus_steyr denk dat je met een taarup niet zo raar zit hoor. Rapide ga je in capaciteit achteruit. Wil lang niet zoveel gras door met hetzelfde vermogen. Taarup trekt ligt door de ruime invoer en grote rotor. En snijd gewoon prima. Is ook nogal wat lichter vasn gewicht.
+1
Fendt926Driver
@Baltus_steyr hier kijken we ook rond met een bepaald idee. Maar wat het precies gaat worden weten we pas als we het tegenkomen en ons alles aanstaat
marceldeutz
@Fendt926Driver Even kleine correctie huub. De maat is 620/40R22.5
Fendt926Driver
@marceldeutz och ja tuurlijk. Een 40 maat. 70 is wel heel groot
@casejxu 110 pk en krap 5 ton eigengewicht. Ook wel tot 2.5 meter hoog zonder moeite. Hangt er ook van af hoe stijl je de oprit maakt natuurlijk. Moet alleen zorgen dat je de bult mooi vlak hebt. Maar ik zou het wel proberen denk ik. Loopt prachtig mooi op het land vooral op ingezaaid of als het wat natter is
casejxu
@MaartenMandemaker onze jxu is 90 en weegt nog geen 4.5ton. Misschien Dat verse banden al een heel verschil maakt
hobbyboer
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
@casejxu denk dat het je enorm mee valt. 8 banden knijpt lang niet zo diep in de kuil als 4. Die van ons rolde er makkelijk tegenop.

Ik heb ook de indruk dat meer banden (=veel lagere last per band) makkelijker de bult op rolt.
Helaas niet met dezelfde trekker geprobeerd omdat het onderstel gelijk met de trekker veranderd is, maar moeilijker de bult op gaat het zeker niet.
casejxu
@hobbyboer oke aha. Wie weet van de winter. Hoeveel heeft jou onderstel je toen ongeveer gekost aan materiaal?
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @casejxu:
Hoeveel heeft jou onderstel je toen ongeveer gekost aan materiaal?

Ongeveer 1000 voor nieuw ijzer incl snijden, iets van 800 voor 7 nieuwe asstompen, +/- 1500 voor 3 wielen (1nieuw en 2 z.g.a.n.), 7 spatbordjes van 50 per stuk (dacht ik?) is 350.
Rest weet ik zo niet meer, maar tel er eens 1000 bij voor cilinders, elektrodes en ander klein spul dan kwam ik niet boven de 5000 euro incl banden.
En de originele assen nog compleet zodat die eventueel nog een keer terug kunnen bij verkoop.
casejxu
@hobbyboer oke valt mij mee eigenlijk.je heb de wagen ook nog steeds dan?
hobbyboer
@casejxu simpel rechttoe rechtaan ontwerp, ook geen remmen dus de remleiding is nu voor de besturing te blokkeren, dan kost het niet zoveel.
Ja ik heb de wagen nog
hobbyboer
Koste wel veel tijd, ook omdat ik maar een beperkt boerenwerkplaatsje tot mijn beschikking heb
casejxu
@hobbyboer aha ja dat zal wel. Heb me werkplaats tegenwoordig wel aardig voor mekaar dus dat zou t probleem niet zijn! Blijft het een gaaf project van je vinden!
@hobbyboer ja dat was mijn ervaring ook idd. Nu 26.5 inch onder de huidige wagen, dat rolt ook makkelijk. Staat alleen wel veel meer gewicht op natuurlijk.
@mdoornekamp klopt wij hadden 400/15.5 onder de 1030. Dat was klein zat. 500 is al een stuk beter. Later onder de 465 8 continental 505r17 op dik 1 bar. Dat liep echt super.
deutz dx 610
@MaartenMandemaker moet ik ook maar eens aan de knustel komend winter...
CaseCS130
@mdoornekamp Dat lage gewicht valt mij ook het meeste op. Onze Pöttinger met ongeveer dezelfde DIN inhoud is al een keer zo zwaar leeg.
Het ruimt hier in de buurt nu wel snel op met Taarups, laatste paar jaar zijn er veel verdwenen van het strijdtoneel. Schuitemaker is hier nu veruit de meest geziene wagen.
newholland6640
@CaseCS130 geloof best dat het voor die tijd machtige wagens waren, maar ze kunnen niet echt meer mee.
CaseCS130
@newholland6640 Voor de grotere bedrijven zijn ze al snel te klein. En het onderhoud begint de meeste te plagen. Zodra er wat ruimte op de kammen komt wordt het een grote rotzooi in de invoer. THM maakt er wel een hele mooie vervanging voor maar dat is voor de meeste een te grote investering in een oude wagen hier.
@newholland6640 vind je de super Vitesse beter?
newholland6640
@MaartenMandemaker
nee niet direct.
Vind de bak van onze super Vitesse wat te licht, verder kun je met die europrofi wel redelijk doorrijden, maar daar staan ook valtras voor die net wat meer pk hebben dan onze 6640. in een dik gewas wat niet al te droog is moet de 6640 er nogal aan trekker.
+1
dx11
Quote Reactie van @newholland6640:
maar ze kunnen niet echt meer mee.

Op welk punt niet?
mdoornekamp
@CaseCS130 volgende fase is nu dat de Schuitemakers van het strijd toneel verdwijnen.
CaseCS130
@mdoornekamp 😄 Dan lopen we hier in het gebied wat achter. Komen alleen nog maar meer. Zal wel met de korte afstand naar Meinderts te maken hebben. En het feit dat buurman er ook eentje heeft. Snap het verder ook niet, want mais wordt er hier nauwelijks mee gereden omdat het meestal te nat is voor opraapwagens. En voor puur gras zijn er wel betere alternatieven in mijn ogen inderdaad.
mdoornekamp
@CaseCS130 je omschrijft het precies goed. haha. Emotioneel heeft Schuitemaker nog wel waarde. Maar voor de rest......
Fendt926Driver
@mdoornekamp als die emotie maar eens zakt. Zakt de waarde ook.....

EN DAN KAN IK ER 2 BIJKOPEN VOOR DE PRIJS VAN 1

Sorrie ik liet mij even gaan in mijjn jeugdig enthousiastme.

Maar als het mogelijk is koop ik exact dezelfde grootte weer bij in misschien een iets nieuwere uitvoering.
Want ze kunnen naast de hakselaar in gras en mais en zelf laden.
En met de 40m3 inhoud ook s winters nog mooi mee naar de houtzagerij in duitsland om zaagsel te halen.
4 dubbeldoel wagens noem ik dat....😜😜
mdoornekamp
@Fendt926Driver die tijd komt Huub. Nog een paar jaar geduld. Collega heeft een 580. Rotor nu stuk na 5 seizoenen......Nu aant overdenken hoe het verder moet
casejxu
@mdoornekamp stuk? hoe en wat dan? in tweeen?
Fendt926Driver
@mdoornekamp poe stuk na 5 seizoenen dat is wel heel snel.
Dat ben ik niet gewend van schuitemaker.
De rotor kapot of de aandrijving er naar toe?
mdoornekamp
@Fendt926Driver @casejxu sterren los int midden. Constructie van de nieuwe type rotors is minder sterk dan oude. En een tand minder per omwenteling
Fendt926Driver
@mdoornekamp nou is de 580 ook de boeren uitvoering en niet de loonwerkers uitvoering. Die moeten de 6600 of groter hebben.
Maar dat geeft niet de vrijheid om kwalitatief een mindere wagen te maken.
mdoornekamp
@Fendt926Driver 580 en 660 draaien veel bij loonwerkers. Vaak staat er wel te veel vermogen voor
casejxu
@mdoornekamp oei das wel heel snel idd.
SJB533
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Want ze kunnen naast de hakselaar in gras en mais en zelf laden

En toch valt het me tegen, hoe geschikt ze zijn. Vooral in maïs. Die nieuwe zijn trouwens al stukken beter, maar de rood-gele zijn niet geschikt voor de maisoogst, als het seizoen weer eens lekker Nederlands is.
casejxu
Quote Reactie van @SJB533:
maar de rood-gele zijn niet geschikt voor de maisoogst

waar uit zich dat in dan?
+1
mdoornekamp
@casejxu te zwaar. En dat zijn de rood/gele silagewagens trouwens ook
+1
Fendt926Driver
@casejxu mijn wagen een 140 sw weegt leeg al 9780 kg op 4 keer 520*20.5.
En er gaat 40m3 in. Bij een beetje nattigheid zak je snel weg.
mdoornekamp
@Fendt926Driver heb je de wagen los gewogen ooit? Een nieuwe 6600 gaat over 12 ton
Fendt926Driver
@mdoornekamp 12 ton is wel heel veel inderdaad.
Maar dubbldoel is wel het handelsmerk van schuitemeker.
En robuust.
mdoornekamp
@Fendt926Driver ja klopt. Als dubbel doel is er geen betere. Ik gsbruik de wagens alleen voor oprapen. Dus bekijk ik het ook door een andere bril
930triplemaaier
@mdoornekamp de fendt 824 met rapide 8400 met doseerwalsen en luchtcpmpressor weegt rond de 23.5 ton dus de wagen zelf rond de 14 ton dan vindt ik 12 ton voor de standaard 6600 wel hoog
mdoornekamp
@930triplemaaier Loonwerker reed hier wel mais met SR 6600 en John Deere 6210R. Die wogen 22 ton dacht ik. Die waren dan niet echt schoon denk ik. haha
930triplemaaier
@mdoornekamp met frontgewicht?
mdoornekamp
@930triplemaaier ja stuk of 18 denk.......
+1
SJB533
@casejxu
Te kleine bandjes, waardoor de wagen al veel eerder de grond in gaat, dan noodzakelijk
+1
dx11
Quote Reactie van @SJB533:
Te kleine bandjes

Gelul. De rapide 100 zeker wel. Maar als je een beetje rapide 145 hebt, die staan ook gewoon op goed rubber
casejxu
@CaseCS130 toch blijf ik ook stiekem naar andere wagens kijken! Met name dat ik de messen er niet hydraulisch uit kan halen vind ik nog wel eens lastig. Ervaring met de europrofi 2 / 3 ?
newholland6640
@casejxu ja dat is ook waardeloos als je weet dat dat bestaat. Hoe oud zijn die wagens, bijna 20 jaar?
casejxu
@newholland6640 t is maar een enkele keer dat ik t graag zou willen. Vooral met even een perceel schoonmaken bijvoorbeeld. Rijd nu 1,5 jaar met m en heb er nog nooit een prop in gehad. Dat was met de kemper of pottinger siloprofi wel anders. Mijn taarup zal rond 88 zijn. Dus 30 jaar oud
+1
newholland6640
@casejxu

heb wel wat ervaring met zn europrofi, vind ze super laden, had ze haast nog wel liever gehad dan onze super Vitesse.
casejxu
Quote Reactie van @newholland6640:
heb wel wat ervaring met zn europrofi

lijken me ook mooie en fijne wagens.
+1
CaseCS130
@casejxu Nee, wij hebben altijd Krone wagens gereden. Eerst met de vorkjes invoer en later met 6 balken. Deze pottinger is onze eerste rotor wagen. Hydraulisch uitklappen gebruik ik alleen om na het werk de boel snel ff schoon te maken. Heb hem eigenlijk nooit vast in het werk. Het uitzwaaien van de messenbalk is wel fantastisch, werkt heerlijk.
Waarom een pottinger zo licht laad weet ik eigenlijk niet. Ze hebben nog de smalle invoerkammen terwijl de meeste merken nu brede kammen hebben. Maar het laad werkelijk als een trein. @mdoornekamp is wat minder gecharmeerd van de niet gelaste kammen op de rotor. Ik weet niet hoeveel zwakker dat is. In onze situatie ben ik er niet zo bang voor, het gaat bij ons nooit buigen of barsten.
mdoornekamp
@CaseCS130 de wagen bevalt dus goed dus. Pottinger weet in tussen wel hoe ze opraapwagens moeten bouwen. Waarschijnlijk zitten de rotor tanden daarom ook wel vast genoeg. En krijg je geen Taarup en Schuitemaker perikelen
CaseCS130
@mdoornekamp Ja, wagen is nog niks mee geweest in 4 seizoenen. In zo'n jaar als dit met dat droge spul heeft het ook werkelijk niks te lijden natuurlijk. Capaciteit is ook mooi voor onze boerderij en past goed bij de trekkers. Kunnen er nog wel een poos mee vooruit zo.
a3vandiejen
Ook even kijken hoor.....
Fendt926Driver
@a3vandiejen wij zijn nog maar bij 1300 vieuws.
Jullie gaan nog naar de 2000 heb ik wel gehoord.....
a3vandiejen
@Fendt926Driver Ach...wat mij betreft is het een leuk geintje toch voor een keer.
Iedere week zou niet leuk meer zijn.
+1
Fendt926Driver
@a3vandiejen och als je er zo in staat geef ik weer vol gas op mijn foto....

Nee geintje jij mag er vast aan wennen om op 1 te staan. Straks als de drago klaar is sta je wel vaker op 1....
a3vandiejen
@Fendt926Driver Maar daar doe ik het ook niet voor hoor, maar vind het zeker mooi als er leuke reacties zijn maar het allermooiste is om er straks op te rijden.
Fendt926Driver
@a3vandiejen ha ha. Nu help je mij weer aan vieuws....

We gaan verder bij jou foto.
a3vandiejen
1046
Rustig hier😉
hobbyboer
@1046 even een pauze ingelast?
1046
@hobbyboer denk gebakpauze😋😋
+4
Fendt926Driver
@1046 ik moet even rustig aandoen dat we niet boven de vieuws van a3 uit komen
jehan
@Fendt926Driver heb nu deze foto bekeken haha
radium45
@Fendt926Driver Van wanneer is deze prijslijst? Ik kan mij nog goed herinneren dat ik voor de laatste 1030 hier heel ander geld betaald heb.
mdoornekamp
@radium45 minder? Dit is bruto. Maar wel eenvoudige oude uitvoering
radium45
@mdoornekamp Nee, juist heel wat meer
mdoornekamp
@radium45 ok. maar dan wel met hydraulische messen en groot tandem neem ik aan
casejxu
@mdoornekamp kan geen 1030 zijn geweest dan. Dat grote tandem zat alleen onder de 470 naar mijn weten
radium45
@mdoornekamp Nee een echte 1030, dus met veerbeveiliging
+1
@radium45 heb hier een folder waar ook een verkoopprijs opgeschreven staat. Zal is ff kijken of ik hem kan vinden
Fendt926Driver
@radium45 prijslijst van louis nagel uit 1987
radium45
@Fendt926Driver Zal hier eens rondsnuffelen. Grote kans dat ik de kooporder nog wel heb liggen.
+1
1046
Daar heb je een punt🤔

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Taarup Opraapwagen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!