Foto van een Volvo L60G, emissie troep er af en paar pk erbij. In Texas kan het. Foto is geplaatst door Deutz 8006spezial op 31-10-2018 om 19:58:30, met 36 reacties.

Volvo L60G

Foto van een Volvo L60G, emissie troep er af en paar pk erbij. In Texas kan het

Reacties

+1
schluterman
Ik wou al zeggen normaal doen ze dat niet
+1
rommert14
Daar kun je gelijk zien waarom men een compleet spatbord moet nemen ipv een halve....
@rommert14 hahah ja, Europese editie heeft dat. Voor Amerika kost dat aardig meer, en het is in dit plek van Texas aardig droog, voor deze foto net 350 mm in 1 week gehad
rommert14
@Deutz 8006spezial hoezo is dat veel duurder? Lastig kwa ruimte?
+1
walker1
@Deutz 8006spezial emissie troep komt uit de uitlaat nu.
+8
B - W
Wij op die postzegel hierzo lekker milieubewust en duurzaam bezig en aan de andere kant van de oceaan kutten ze maar aan..,
+1
walker1
@B - W Is gewoon lompigheid en niet overweg kunnen/willen met moderne techniek. Heb zelf al 8 jaar een auto met egr en roetfilter die ook regenereerd en werkt al 8 jaar probleemloos en storingsvrij. Als het in een simpele Fiat al goed werkt, waarom dan niet in dure Volvo?
B - W
@walker1 omdat die Volvo L60G geen simpele fiat is, en ook zeker niet zonder storingen, het is gewoon en kut serie, dus enigzinds snap ik het wel dat ze alles eraf slopen, de H serie is al weer vele malen beter naar t schijnt...
walker1
@B - W simpele Fiat of een Volvo loader, een roetfilter is een roetfilter natuurlijk. Roetdeeltjes worden afgevangen, eens in de zoveel uur/km gaat het systeem regenereren en verbranden de roetdeeltjes en zie je wat witte rook. Wat echt verschilt is dat een roetfilter bij een L60G een paar maten groter is dan bij een Fiat Punto.
john deere 7810
@B - W @walker1

tja hier aan deze kant van de plas hebben menig mensen er ook tegen aan geschopt 😉 (en sommige nog) terwijl de techniek helemaal niet zoveel problemen geeft. tuurlijk zit er een roetfilter/egr en heel wat "troep" meer op wat kapot kan. Maar als het toch beter is waarom dan niet? Kan me er wel aan storen dat ze gewoonweg geen wereldwijde afspraken er over kunnen maken..... zelfde verhaal als het mestgedoe.
walker1
@john deere 7810 Ja vind ik ook, als het beter is dan gewoon gebruiken. Een boordcomputer of airco geeft ook wel eens storing/kan kapot, maar dat sloopt niemand er uit. Stoort mij ook dat niet lukt er wereldwijd duidelijke afspraken over te maken.
john deere 7810
@walker1

precies. of de radio 😉 haha
walker1
@john deere 7810 Die stoort al helemaal vaak 😉
catfan55
@walker1 Ik heb precies het zelfde gehad hier in Canada met de DPF serie van Volvo, dealer er bij en een offertes van 15-16.000$ in onderdelen en reparaties. En dan blijf je de probleem DPF houden en kun je binnen 3-4.000 uur weer voor het zelfde geld. Lastig geld verdienen op zo’n manier.

Voor 3500$ had ik de software aangepast en alle probleem meuk er tussen weg. Brandstof verbruik omlaag, aanzienlijk meer power zonder de motor te “tunen” doordat hij nu eindelijk vrij kan ademen & geen problemen meer.

Volvo heeft de D serie kranen en G serie wielloaders heel snel opgevolgd door de E en H serie door de problemen met de DPF, deze machine zijn in de tweedehands markt ook heel goedkoop te krijgen doordat ze zoveel problemen geven. Addblue werkt fantastisch goed, eigenlijk nagenoeg geen storingen mee. Maar dat DPF hebben we al zoveel gedonder mee gehad, ongeacht of het nu Grondverzet, landbouw of transport machines zijn.
walker1
@catfan55 okee, ik wist niet dat dit een serie was met veel storingen. Ik heb veel met aannemers en gww bedrijven te maken, maar hoor eigenlijk nooit negatieve verhalen over Volvo loaders. Hoor echter wel vaak verhalen, niet alleen bij Volvo machines, dat men roetfilters, ad blue systemen er tussen uit haalt, puur omdat men het onzin vind, of omdat het 1 x een storing geeft. De laatste jaren is er veel ontwikkeling geweest om de uitlaatgassen schoner te krijgen, systemen die in mijn ogen ook werken, want die zwarte rookpluimen zie je bijna niet meer. Maar hoe meer techniek er op een machine zit, hoe meer er kan storen en deze techniek staat natuurlijk nog redelijk in de kinderschoenen.
mdoornekamp
@walker1 Als je Volvo rijdt, hoor je er helemaal bij. De meesten zijn zo blij, dat ze de negatieve punten graag voor lief nemen
rommert14
@mdoornekamp daar ben ik wat op terug gekomen, bij een volvo zijn bij 10000 uur ook gewoon de normale dingen versleten.
mdoornekamp
@rommert14 ja klopt.
+4
@mdoornekamp soort fendt/BMW rijders zegmaar?😜
+2
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr Gelukkig maar dan dat ik geen Fendt heb. Wel een Bmw
catfan55
@walker1 in mijn ogen is het heel simpel, wanneer een reparatie van een wankel systeem meer kost als het systeem verwijderen is de beslissing snel gemaakt. Ik zeg ook absoluut niet dat alles slecht is, maar de DPF in deze serie volvo’s wel. We hebben veel machines met addblue die allemaal probleemloos draaien, we gaan het niet zomaar verwijderen omdat het ons niet aan staat
john deere 7810
@catfan55

in zo'n geval kan ik het me ook begrijpen.Die bedragen gaan ook nergens over. Bij jd hadden ze er op het begin ook problemen mee, net als vele andere merken. daarin tegen werkt de ad-blue perfect. En zijn de problemen ook weg. wel is het belangrijk dat je het roetfilter goed uitbrand of een motor goed laat werken is de ervaring.
@walker1 haha dat is niet waar, trekkers boven de 8000 uur word geen airco meer van gemaakt. Zijn keuzes
JD-4450
@john deere 7810 ben ik met je eens!
Praten ze over europa.....
Dit was een die regenereerde? Klote met die dingen, helemaal als boeren shovel dat die wil regenereren op winterdagen dat je alleenmaar hoeft te voeren...
rommert14
@ronald-deutz-fahr een beetje boer met zo'n machine gebruikt m wel langer als een uur per dag mag ik hopen, zeker daar.
@rommert14 ‘daar’ is dat er al af als ik t hier zo lees.
Werkte bij een boer met een nieuwe l45, rijd en werkt super, maar nietecht een boerenshovel..
Maar die had zat dagen van alleen voeren en (rest)voer(aan)schuiven
rommert14
@ronald-deutz-fahr een l45 heb je in nl denk ik ook niet nodig om je amigootje te laden.
@rommert14 we hebben gelukkig niet allemaal zoveel koeien als jullie, ook met minder kan je een Volvo rijden😂
En ja het had met een lichtere shovel gekund, maar dat is ieder zijn eigen keus, bij een 6 tonner had je met een hoogkiepbak moeten werken, en daardoor maar de helft (of zelfs minder) per bak kunnen scheppen.
deJong
@ronald-deutz-fahr valt mee met een hoogkiepbak. bak goed achterover helemaal omhoog (komt ie dichter bij de shovel) en kiepen maar!
@deJong het is mij met een terex niet meegevallen, hij krijgt de bak gewoon slecht omhoog door het extra ijzer wat eraan zit...
Ruben-Wind
En als de melding op komt dat je moet regenereren moet je hem ook niet uit zetten, doe je dit wel 2 of 3 keer achter elkaar kan gelijk de dealer even komen om hem te resetten. En die rekenen daar hele andere tarieven als in NL.
rommert14
@Ruben-Wind wat houdt dat regeneren eigenlijk in?
@Ruben-Wind dat viel nog mee, waren vooral andere dingen die kapot gingen. Die bende word zo gigantisch warm, en als het dan ook nog 45 graden buiten is, tja dan wil het wel vaak kapot gaan.

De voerder heeft nu een l60h staat al bijna 5000 uren op, en die heeft amper kosten gehad dus zeg het maar. De g serie doet het gewoon bar slecht daar
+2
rommert14
@Deutz 8006spezial ik heb het wel door, nog mooi 15 jaar door met onze f

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Volvo L60G ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!