Zetor 3011
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zetor 3011 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
De Zetor 3011 was de eerste van deze serie, enkele jaren later werd deze serie aangevuld met de 2011 en de 4011,
Vele onderdelen waren uitwisselbaar zoals cilinderkoppen, koppelingsdelen enz. Bijv. de vooras, koppelingshuis, achterbrug, wielkasten en hef waren aangepast aan het vermogen,
Deze eerste modellen van de 3011 hadden een brandstofpomp die niet direct op het blok was aangesloten maar via een nokkenring (zoiets als bij de Ford Majors, (trekkers maakten een soort tikkend geluid). In Nederland werden de
maaibalken van Mortl veelal meer verkocht , die werden direct vanuit de versnellingsbak aangedreven en hadden al een hydr. hefcilinder.
Maar Schukken had zeker een zeer goede maaibalk.
Laatste
Reacties
Behalve de gril, wat is nog meer het verschil met een nieuwere motorkap op een 3011? Mijn motorkap van de 3011, bouwjaar 67, zag er net zo uit.
De Super 50 werd nog vele jaren later ook geproduceerd in o.a. India en Brazilië.