Foto van een New Holland L 85. Foto is geplaatst door 105ls78 op 24-11-2018 om 18:29:21, met 27 reacties.

New Holland L 85

719 foto's van @105ls78

105ls78
Foto van een New Holland L 85

Reacties

DANOONTJE POWERR
Dik ding! 👍
valmet 605
@DANOONTJE POWERR dit is toch die fiat 90 serie? Of was dit de ford 40 serie
+1
DANOONTJE POWERR
@valmet 605
Klopt, dit is de opvolger van mijn trekker.
Is er maar eventjes geweest, werd al snel TL.
De Ford werd TS.

De blauwe versie van de L kreeg overigens wel een Ford achtige type-aanduiding maar waren toch echt Fiats.
SJB533
@valmet 605
De FIAT (90/)94-serie werd de NH/Fiatagri L en NH/Ford 35-serie. De Ford 40-serie werd NH/Ford 40-serie en NH/Fiatagri S-serie. De daarop volgende serie kreeg een T voor de letter, van de NH/Fiatagri serienaam.
+1
casejxu
@SJB533 en werd ook in het rood als jou geleverd👌
SJB533
@casejxu
JXU is van later datum, maar idd: basis is nog steeds de 90
+1
casejxu
@SJB533 behoorlijk. Bevalt overigens super
CaseCS130
@casejxu Jij hebt al powershuttle op de jxu neem ik aan. Deze hadden nog de gesynchroniseerde pook aan de linkerkant van de stoel. Wij hebben vroeger precies zo eentje als hier op foto gehad. Het was bij ons geen succes, vooral motorisch viel het tegen. Na een paar jaar alweer ingeruild op Steyr 9094.
casejxu
@CaseCS130 jup en een hi/lo der op
+1
CaseCS130
@casejxu Ja, die hi/lo hadden wij er ook op.
DANOONTJE POWERR
@CaseCS130
Verklaar je nader.
De motor is zo ongeveer de betrouwbaarste ooit.
CaseCS130
@DANOONTJE POWERR motor ging ook niet stuk maar het vermogen viel gewoon tegen. Trekker deed nauwelijks meer dan onze 70-90. Kon de opraapwagen en 6800 liter tank amper doen.
Mechanisatie bedrijf wisselde toen van merk naar Steyr en toen hebben we die l85 ingeruild op een 9094. Die was veel meer mans.
DANOONTJE POWERR
@CaseCS130
Dat kan niet goed geweest zijn.
Ik had een 72-94 en een 88-94 dus dezelfde vergelijking en dat verschil was ook heel duidelijk merkbaar.
Alleen op de weg valt het wat tegen omdat het gat tussen 3 en 4 te groot is.
Dan moet je echt de hi-lo gebruiken tijdens het overschakelen.
+1
CaseCS130
@DANOONTJE POWERR Vrienden van mij hadden toen ook een 88-94. Die was vele malen feller.
DANOONTJE POWERR
@CaseCS130
Vreemd, in principe is het onderhuids precies dezelfde trekker.
CaseCS130
@DANOONTJE POWERR Weet ik. Ik was toen 17 toen die trekker weg ging, dus zoveel had ik toen nog niet te zeggen. De dealer wilde natuurlijk wel Steyr verkopen zodat zijn nieuwe merk ook wat in de buurt kwam te draaien. Dus die deal was snel rond. En jij hebt ook wel ervaring met Sisu 4 cilinders toch? Dat zijn wel hele taaie motoren.
+1
valmet6400power
@CaseCS130
Dat zijn het zeker 😊
+1
DANOONTJE POWERR
@CaseCS130
Ja klopt, zijn goeie motoren en in combinatie met een dyna-6 bak erg fijn om mee te werken.
hobbyboer
Quote Reactie van @SJB533:
De Ford 40-serie werd NH/Ford 40-serie en NH/Fiatagri S-serie. De daarop volgende serie kreeg een T voor de letter

Ik kan mij de S-serie niet herinneren.
Werd dat, na de 40-serie, niet gelijk TS voor beide merknamen?
SJB533
@hobbyboer
De S is hier niet of bijna niet geleverd. Je had onder andere de S90 en S100. Volgens mij respectievelijk de 7740 en 7840
DANOONTJE POWERR
@SJB533 @hobbyboer
Dat waren ook geen nieuwe modellen maar alleen een nieuw type nummer.
valmet 605
Wel grappig eerder was het kiezen tussen omkeer of hoog laag.
+1
DANOONTJE POWERR
@valmet 605
Nee, de keus was omkeer met hi-lo of omkeer met kruip.
+2
valmet 605
@DANOONTJE POWERR oke ik geloof jou onmiddellijk recht van de oudste
timvanr
Trekker alweer weg?
105ls78
@timvanr je weet maar nooit he...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland L 85 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!