Soms ondergaan ze zo'n transformatie dat je niet direct ziet welk verleden zo'n trekker heeft. Dat is ook een van de redenen dat ik zo gegeerd serienummer verzamelaar van Schlüter geworden ben afgelopen der jaren. Velen vind het gek, maar als ik met het nummer de archieven induik kom je nog wel eens wat tegen...
Zo ook bij deze, ook al hoefde ik niet in het archief te duiken om een belletje te horen rinkelen. Deze Profi Trac, met serienummer 2500 006, laat op het eerste zicht niets speciaals van zich zien. De geschiedenis leerde mij dat deze trekker ooit van Bundeswehr was. Samen met de 013, die ook al op TF staat. Opmerkelijk is dat hier de hefinrichting voor het dozerblad vooraan de trekker verdwenen is. In de plaats kwam een origineel en fabrieksnieuw moedergewicht. Verder kreeg ook de cabine ook een update naar de iets jongere versie. Normaal hoort deze cabine onder de voorruit 2 kleine raampjes te hebben, dit is bij deze aangepast naar 1 grote. Ook de NAF vooras werd ingewisseld voor de betere versie van ZF.
Waar de trekker nu is, en van wie is tot nu toen voor mij nog een raadsel. Foto nam ik al in 2013, maar sindsdien heb ik de trekker nergens meer terug gezien...

Schlüter Profi-Trac 2500 VL

Soms ondergaan ze zo'n transformatie dat je niet direct ziet welk verleden zo'n trekker heeft. Dat is ook een van de redenen dat ik zo gegeerd serienummer verzamelaar van Schlüter geworden ben afgelopen der jaren. Velen vind het gek, maar als ik met het nummer de archieven induik kom je nog wel eens wat tegen...

Zo ook bij deze, ook al hoefde ik niet in het archief te duiken om een belletje te horen rinkelen. Deze Profi Trac, met serienummer 2500 006, laat op het eerste zicht niets speciaals van zich zien. De geschiedenis leerde mij dat deze trekker ooit van Bundeswehr was. Samen met de 013, die ook al op TF staat. Opmerkelijk is dat hier de hefinrichting voor het dozerblad vooraan de trekker verdwenen is. In de plaats kwam een origineel en fabrieksnieuw moedergewicht. Verder kreeg ook de cabine ook een update naar de iets jongere versie. Normaal hoort deze cabine onder de voorruit 2 kleine raampjes te hebben, dit is bij deze aangepast naar 1 grote. Ook de NAF vooras werd ingewisseld voor de betere versie van ZF.

Waar de trekker nu is, en van wie is tot nu toen voor mij nog een raadsel. Foto nam ik al in 2013, maar sindsdien heb ik de trekker nergens meer terug gezien...

Reacties

schluterman
Mooi beertje
+5
stijn-de-bock
Interessant verhaal 👍🏻👍🏻
John k
Je zou toch zeggen dat iemand wel weet waar die staat.....
+1
mdoornekamp
Ziet er al erg netjes uit. Dure banden. En zo'n vooras kost ook wel een fortuin denk ik.
Schluterfan
@mdoornekamp

Banden zijn van BKT, dus zal nog wel meevallen.
mdoornekamp
@Schluterfan BKT? Het leken mij echte Trelleborgs
SJB533
@mdoornekamp
Staat wel Trelleborg op idd
+1
Schluterfan
@mdoornekamp

Op de gsm kan ik slecht inzoomen, maar het kan goed kloppen wat je zegt! Ik ging er zo vanuit dat het BKT's waren 😉.
schluterman
Ik denk dat hij onderhand al klaar is deze foto's zijn van een paar jaar geleden
Schluterfan
@schluterman

Dat denk ik ook wel, bij mijn laatste bezoek stond hij er niet meer, of het moet zijn dat Stefan nog ergens een loods heeft. Denk dat ik in mei nog een keer terug ga.
+1
FORD-COUNTY
Echt prachtig hoe ze gerestaureerd worden, ik heb een dvd van een profi trac 2500 die ze daar ook opknappen.
+1
Schluterfan
@FORD-COUNTY

Die heb ik ook!
+2
olro 61
Weer een interessant verhaal, altijd weer mooi om te weten wat er met die zeldzame exemplaren gebeurd of verblijven. Zo zien we ook eens die MAN motor, nu al die beplating weg is.
Schluterfan
@olro 61

Ik heb al eens een close-up van de motor op TF gezet. Staat volgens mij in dezelfde map als deze.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Profi-Trac 2500 VL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!