Fendt 1042 die we eens mogen uitproberen bij IJsseldijk dairy van Dey's equipment                ( plaatselijke Fendt dealer hier in Ontario ) Zit er in Europa standaard een hef op?? Of is dat ook mee

Fendt 1042

John k
Fendt 1042 die we eens mogen uitproberen bij IJsseldijk dairy van Dey's equipment ( plaatselijke Fendt dealer hier in Ontario )

Zit er in Europa standaard een hef op?? Of is dat ook meerprijs?? Zie de andere foto.

Reacties

T.Tanis
Dikke fendt💪
mike_v
Optie 😉

(klik om te vergroten)

catfan55
Wat waren jou bevindingen ? Wij hebben de 1050 op demo gehad vorig jaar maar hadden er meer van verwacht eigenlijk
valmet6400power
@catfan55
Het kan eigenlijk alleen maar tegenvallen toch als je ervan uitgaat dat het de sterkste (niet knik) wieltrekker is ter wereld?
Siete
@valmet6400power
Die logica volg ik niet helemaal 😅
Waarom zou t per se tegenvallen?
Kan toch ook juist zijn dat de machine meer doet dan dat je er van had verwacht?
Of met minder brandstof? Om mij in vergelijking met de Zwaarste NH of JD of Case of wat dan ook?
+1
valmet6400power
@Siete
Nou Fendt en de mechanisatiebedrijven doen zo bombastisch dat de Fendt 1050 je van het is. En het is natuurlijk een unieke en revolutionaire machine maar aan het eind van de dag blijft het gewoon een trekker. Als je geen grip hebt sta je ook gewoon met 4 banden te slippen net als elke andere trekker als je snapt wat ik bedoel 😄
Siete
@valmet6400power
Ja snap wat je bedoeld. Haha.
Heb je zeker wel gelijk in. Heb geen ervaring met die trekker (of andere in die PK klasse) maar de Reclame is idd wel voor mekaar.. 😁
valmet6400power
@Siete
Ik heb inderdaad ook geen ervaring ermee met trekker met meer dan 300 pk hoor! Maar als ik zie wat onze 72 pk case voor de 3 meter kilverbak kan dan ga ik er niet vanuit dat een 1050 een kilverbak van 10 meter zo voltrekt zeg maar
Fendt926Driver
@valmet6400power schlüter profi trac 5000 tvl vergeten.....
valmet6400power
@Fendt926Driver
Dat is niet relevant 😅
Fendt926Driver
@valmet6400power ja nu ik iedereen wakker heb gemaakt is iedereen natuurlijk ook tegen schluter.

Hoe ze het toch in de kop konden krijgen om een wieltrekker van 500 pk te maken.
Daar zat in 1978 toch niemand op te wachten.
En die zou ook gewoon in serie productie gemaakt gaan worden
Die woog kaal al 21.6 ton
+2
catfan55
@valmet6400power Hier heb je wel een punt met wat je zegt. De promotie was natuurlijk op orde bij Fendt, daar zal het niet aan liggen.

Laat me voor op stellen dat we de trekker nooit hebben kunnen testen waar hij (volgens de promotie) voor gemaakt is. We hebben geen zwaar aftakas werk, enkel trek werk zoals zaaien en grondbewerking, maar ze brachten ons een demo 1050 in Februari toen we aan het vaste mest transporten waren met de Penta kiepers. We reden met zowel onze JCB 8330 en JD 8320R. We zouden verwachten dat de 1050 er met kop en schouders boven uit zou steken maar niks was minder waar. De trekker was zonder twijfel de meest oncomfortabele van de 3, ook was hij (in vergelijking) het langzaamst met ruim 150pk meer als de andere 2. En met langzaam bedoel ik optrekken naar 50km/uur met geladen kieper. (en voordat ik half de fendt fanatiekelingen over me heen krijg) Dit was met de transmissie op z'n gunstigs in gesteld voor het werk wat wij deden, door de vertegenwoordiger van het merk. Ook was er geen besparing op brandstof gebruik tegen over de andere 2. iet was we eigenlijk wel verwachten hadden. De hydrauliek van de Fendt voor het kiepen was wel het snelst van de 3.

En dan kom je op punt 2, en dat past exact bij wat @Fendt926Driver zegt. 99% van de trekker rijdende wereld zit in mijn ogen niet te wachten op een 500pk wiel trekker (front wheel assist zoals dat hier heet) Ze prijzen zichzelf uit enerzijds uit de markt door de absurt hoge aanschafprijs in vergelijking met en knik trekker, die zonder twijfel veel goedkoper is om te bouwen, en deze trekker kan zich nooit vergelijken met de kracht van een kniktrekker. En anderzijds, wie gaat zo'n trekker kopen met 5, 7, of 10.000 uur? (het zelfde geld deels voor de Claas Xerio's hier) Dat is een probleem wat Fendt sowieso heel erg nekt in Noord Amerika. Het al zo bekende restwaarde argument gaat hier namelijk niet op.

Ze plaatsen zich met deze trekker in een categorie waar (in mijn ogen) enkel een minuscuul percentage van de markt wat aan heeft. Ze prijzen zich uit de markt door de hoge aanschaf prijs met gewone wiel trekkers voor een "gewone loonwerker" en in landen als noord amerika & australis zal 99.9% kiezen voor een 500pk knik trekker in plaats van een 1050. En laten we eerlijk zijn. er zijn inmiddels al kniktrekkers op de markt vario, cabine of vooras vering voor ruim een ton goedkoper als de Fendt.

Maar absoluut zonder twijfel één van de meest innovatieve trekkers van het laatste decennia!
valmet6400power
@catfan55
Ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik denk ook dat de 1050 vooral in Europa ingezet zal worden ipv over de atlantische oceaan! En dan evengoed mondjesmaat, ik weet niet hoeveel ze er produceren per jaar?
+2
Fendt926Driver
@catfan55 op zich heb je wel gelijk.
En als loonwerker moet/wil je geld verdienen.
Maar als merk enthousiasteling ga je geen demo s op je bedrijf halen van een ander merk. Je rijdt gewoon jou eigen merk.
En als nou blijkt dat jou merk een trekker heeft gebouwd die niet aan jou werk voldoet zoek je er werk bij.
Dat is hoe het bij ons is.
Ik laat mijn eigen t shirts maken waar

Fendt Driver

Op staat. Ik ben namelijk chauffeur op zon ding.
Het liefst heb ik zelf een hele serie bij elkaar maar dat is nogal prijzig.

Jullie rijden jcb en john deere en dat is natuurlijk prima. Maar voor ons ondenkbaar om 2 merken te hebben.

Maar wat de 1050 betreft wij hebben ons alsdoel gesteld om binnen 10 jaar een 1050 op ons bedrijf te hebben.
Werk hebben we er zo niet voor. Maar ik zoek er wel werk voor.
En ook al haal ik er alleen de krant er elke morgen mee van de straat dan nog heb ik een 1050..........
+4
dx11
@Fendt926Driver Je bedrijfsvoering gaat mij steefs meer verbazen 🤣
+3
Fendt926Driver
@dx11 ik denk meer in plezier hebben dan geld verdienen.

Geniet van het leven je bent er maar even.
stijn-de-bock
@Fendt926Driver das gesproken 👍🏻
dx11
@Fendt926Driver dat is zeker waar. Ik mag ook graag spulluh hebben, maar graag voor weinig. En het moet zn geld wel weer opbrenengen anders is de lol er snel af
+2
jehan
@Fendt926Driver zou het niet wat zijn dat jij de krant dan gewoon bij de drukkerij gaat halen met je 1050..krijg je toch heel wat meer uren rijplezier per jaar
Piet1960
@jehan En krantenwijkje nemen.
+2
Fendt926Driver
@Piet1960 ik doe geen loonwerk.
Altijd gezeur en gezeik dat het niet goed is.
Krantenwijk is loonwerk.......
catfan55
@Fendt926Driver prachtig haha.

Gelukkig rijden we binnenkort weer gewoon 1 merk, dat t shirts maken is nog niet zo’n raar idee. Zal daar eens naar kijken
CaseCS130
@catfan55 Allemaal JCB straks zeker? 😄
+1
catfan55
@CaseCS130 ja, puur om de kwaliteit 😁
Siete
@catfan55 Hebben ze toch wel gelijk. Jullie zijn ook snel tevreden.... 😉
+1
john deere 7810
@catfan55

Kan me aardig vinden in je verhaal, Denk ook niet dat je het werk voor zo'n trekker in het transport moet zoeken, maar meer zoals bosfrezen of snipperen enzo waar grote vermogens nodig zijn. Vraag me wel altijd af wanneer je in godsnaam zo'n ding hebt afgeschreven..... Scheelt dat er Fendt op de motorkap staat en er meestal wel een idioot is die wat er te veel voor wil geven.Maar in mijn ogen ben je beter af met een trekker van zo'n 300 pk, ongeacht welk merk, die wat je zelf veel breder en eficienter in kunt zetten en als je hem inruilt die ook nog gewillig is.... toch altijd fijn als je zo'n ding inruilt dat die ook wat opleverd omdat er markt voor is.

Denk wel dat dit ook een serieus probleem gaat worden de komende jaren om dit soort inruil weer aan de man te brengen... En dus ook de inruilprijzen...
Fendt926Driver
@john deere 7810 je denkt wel dat er markt is straks voor alle 7000 serie amerikaan en 8000 serie amerikaan?
Enorme buffels met een draaicirkel van een duikboot.
De 7000 serie uit mannheim zie ik veel hoger in inruil dan die andere
JohnDeere5085
@Fendt926Driver draaicirkel van de bijvoorbeeld 7920 valt je enorm mee 11,8 meter
Fendt926Driver
@JohnDeere5085 valt dat mee met het eind van de neus ver voor de wielen met nog gewichten ervoor die nog verder uitsteken en dan een 2e of derde leven op een boerderij?

Maar waar een wil is is een weg dus ze zullen wel ergens blijven
+2
john deere 7810
@Fendt926Driver

Je kent ze niet 😉 alleen van het zien. zijn wendbare en zeer eenvoudig in gebruik,bediening en onderhoud. Zijn beren van trekkers met nagenoeg geen storing. Kunnen maar weinig type's meekomen kwa betrouwbaarheid en onderhoud. Die vinden altijd een nieuw baasje ongeacht de uren. Dat is ook te zien wat ze 2dehands nog kosten. Trekker&werktuig laatst gemist over de 7020 serie?
+1
catfan55
@Fendt926Driver De deere 8000 serie is een hele onpraktische trekker voor Europa met de lange neus, nog verder uitstekend frontgewicht en/of fronthef en de (iets) grotere draaicirkel in vergelijking met andere merken. Kan deze trekker nog wel mee komen met de nieuwe regelgeving mbt afmetingen/uitsteken bij de vooras? Voor ons hier is het absoluut geen probleem of belemmering, maar dat is voor Europa wel anders denk ik.

@john deere 7810 Deere heeft hele goede series gehad (7*10/7*20/7*30 bijvoorbeeld) maar ook hele slechte series (de eerste generatie 7R bijvoorbeeld) maar dat geld voor ieder merk, iedere kleur heeft z’n gewilde en niet zo gewilde series gehad. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Gebruikt kopen is dan soms slimmer als nieuw. Laat een ander maar het proef konijn zijn en koop ze zelf maar als ze bewezen zijn. Wij zijn hier ook mee op de koffie gekomen en doen dit ook niet meer. (Een onbewezen product kopen)
CaseCS130
@john deere 7810 Dat is altijd al zo geweest met zwaarste trekkers. Dat werd 20 jaar terug ook gezegd over de 926, maar nu rijdt bijna elke loonwerker in NL wel met dat soort vermogens. Maar op korte termijn zal inruil wel wat tegen vallen ja. Zo heeft @Fendt926Driver zijn varios ook gekocht destijds denk ik. Die zullen nu misschien wel meer waard zijn als waar hij ze toen voor kocht.
De mensen die toendertijd nieuwe 926 kochten en later 936's die kopen nu de 1000 serie. En als je er werk voor hebt denk ik zeker dat een 1000 veel meer mans is en meer te bieden heeft als een 936.
john deere 7810
@CaseCS130

Deels mee eens ja, een fendt 926 werdt alleen toen wel met open armen ontvangen 😉 en de 936 ging helemaal als warme broodjes, dat zijn ook echt loonwerker trekkers voor de europese (nederlandse) markt een 1050 van nu vallen veel loonwerkers tegen hier kwa grootte en pk's in verhouding met wat hij kost. Ik denk ook wel dat ze er komen, maar een x houd het op met de grootte he.

Daarbij zit er nu zoveel op een trekker gebouwd en kan er zoveel aan kapot, dat veel mensen steeds huiveriger worden voor gebruikte trekkers omdat het soms gewoonweg niet leuk meer is als ze de rekening krijgen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 1042 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!