Foto van een Fendt 930 met een Schuitemaker opraapwagen.Vanuit Oost-Duitsland naar Twentrac in Holten om een wagen in te ruilen.

Fendt 930

JJ
Foto van een Fendt 930 met een Schuitemaker opraapwagen.
Vanuit Oost-Duitsland naar Twentrac in Holten om een wagen in te ruilen.

Reacties

JJ
Eindstand was netjes.

(klik om te vergroten)

Fendt926Driver
@JJ ben je nog bij familie in nederland langs geweest nu je er toch was of heen en terug in 1 dag....
JJ
@Fendt926Driver woon sinds maart weer in Nederland, dus dat was in dit geval niet nodig. Wel dag van te voren een melkveebedrijf met 5.000 koeien een drijfhek gehaald met een Agro-truck.
Jeroen-ford
513 liter verbruik? Kun je een vrachtwagen toch ook voor laten rijden?
rommert14
@Jeroen-ford en die is ook nog eens sneller, dat redt je ook niet een dag
+1
mdoornekamp
Past zo'n wagen wel op een vrachtauto? Dat probleem heeft Strautmann ook gehad met de Terra
930triplemaaier
@mdoornekamp vergis je niet in de prijzen voor die diepladers
newholland-
Oostduitsland 🤔Denk eerder oosten van duitsland😉
geerts 88
32 liter per uur??
Mdbm
@geerts 88 Met een lege vracht vind ik 32 liter ook wel genoeg.
Fendt926Driver
@Mdbm duitsland is iets minder vlak dan nederland.
En vergeet niet dat een lege rapide 3000 ook al bijna op de 13 ton aan gaat
geerts 88
@Fendt926Driver en vergeet niet dat er 300 pk aan die 13 ton staan
Mdbm
@Fendt926Driver De 828 van @Gavrie Willemsen verbruikt maar 13 liter met transport. Een tripple dezeure weegt toch ook wel wat.
+1
Fendt926Driver
@Mdbm bij een vol uur voor de dezeure rijdend zal dat ook meer zijn. Maar gavrie werkt rondom de kerk met zijn trekkers en daar zitten ook kip en wacht minuten bijin
nielsve
@Fendt926Driver hier en belgië hebben we ook aardig wat heuvels. Maar zelfs met een volle 3 asser aardappelen kom ik nog lang niet aan de 30 liter/u.
+2
Fendt926Driver
Heerlijk ritje.
Daar kan geen vrachtwagen tegenenop.
En enkele vracht meebrengen is goedkoop.
Maar vrachtwagen heen en terug met laden en al is ook gouw 75 euro per uur.
Maal 16 is 1200 euro. Dan liever 513 liter diesel erdoor
geerts 88
@Fendt926Driver en die 800 km doen ook wel wat met je banden
Fendt926Driver
@geerts 88 valt mee. In 3 weken maishakselen rij je hetzelfde. Mais campagne duurt wel langer.
Maar niets is gratis. Ja de zon komt gratis op
geerts 88
@Fendt926Driver was meer met het verschil met vrachtwagen is niet alleen de diesel die je noemde
Fendt926Driver
@geerts 88 klopt. Maar afgezien van weinigen die dan ook zelf de vrachtwagen rijden is dit een heerlijk ritje
geerts 88
+1
JJ
Met een topsnelheid van 65km/h kom je natuurlijk aan een relatief hoog brandstof verbruik. Op de heenweg met een Rapid 2085 en terugweg een 3000. Dus geen kale trekker. Op de foto is de wagen zonder schotten ik dacht 3,80m hoog. Door Almelo rijden was erger als dwars door Duitsland.
rommert14
@JJ maar waarom zelf rijden en niet transport? Tijd over?
nielsve
@JJ dan vreet snelheid toch echt wel veel diesel.
Hoeveel rpm doet zo'n trekker dan bij 65km/u?
hermanjohndeere
@nielsve hou maar is bij hoelang het duurt voordat de trekker van 0 naar 40 gaat en van 40 naar 50. Dan kom je er achter waarom snelheid zoveel diesel vraagt.
nielsve
@hermanjohndeere dat van 40 naar 50 kan ik niet bijhouden. Hier loopt er namelijk geen één 50km/u 🙄
+1
JJ
@nielsve @rommert14 @hermanjohndeere verbruik van 0-40 is hetzelfde als 40-50 zegt men altijd. Toerental bij deze generaties is nog hoog rond de 1950rpm.
+1
hermanjohndeere
@JJ dat zal wel. Maar de tijd die nodig is, is in verhouding veel langer als van 0naar40. Op lange stukken maakt dat niet zoveel uit. Maar op korte stukken verbruik je dus veel meer als dat je er kwa tijd mee op schiet.
+3
JD-4450
Lijkt me wel erg mooi zo'n rit. Laat het dan wel of niet wat duurder zijn dan met de vrachtwagen, maar zo zie je nog eens wat. 800 km binnendoor
+3
Albert Peters
Hele mooie reis Avontuur en spanning Lijkt me geweldig
RPCounty
Das wel ff anders wat als 13 liter per uur..ik kom op 32 zo uit t hoofd. Dat leek mij ook aannemelijker dan 13 liter. Dat neemt een trekker van 70 pk
Gavrie Willemsen
@RPCounty nee echt niet hoor, mijn 612 vroeger ging echt niet boven de 12 liter en mijn 818 nu moet ook echt niet meer dan 12 à 13 liter nodig hebben. De 612 reed 40 km en mijn 818 staat op 44 afgesteld. Ik zal volgende week het nog is echt nakijken met de klok erbij en de meterstanden op te schrijven.
+1
Fendt926Driver
Poe zeg. Dit is ook nog een unieke rapide 3000 met walzen in.
Is dat speciaal zo gezocht of toevallig tegenaan gelopen
930triplemaaier
@Fendt926Driver deze zijn ook nog hydaulisch aangedrreven ipv met een ketting
Fendt926Driver
@930triplemaaier alle 3000 met walzen zijn hydro aangedreven.
De latere voer opraap wagens hadden weer een ketting
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver die lange ketting maakt altijd een hels lawaai
Fendt926Driver
@mdoornekamp merk er weinig van in de trekker.
Alleen met aanzetten. Maa Dan weet ik ook dat de walzen draaien.
mdoornekamp
@Fendt926Driver ik sta er dan vaak naast of achter met de shovel
Fendt926Driver
@mdoornekamp klopt dan heb je wel iets meer lawaai.
Weet niet hoe dat met deze hydraulische is
jehan
@Fendt926Driver morgen ga jij zeker de 3 asser ophalen bij twentrac..of een van de andere 13 rapides kijken die ze er hebben staan
Fendt926Driver
@jehan kan niet deze 3 asser heeft jj net opgehaald.
Er staat een 2085 inruil maar daar gaat hetzelfde in dan de mijne. Dus schik ik dan alleen dieper in de hypotheek
jehan
@Fendt926Driver hahah denk maar niet dat ik met schuitemaker rapide naar huis ga
rommert14
@Fendt926Driver wel jammer dat alle prijzen op aanvraag zijn.
+1
Fendt926Driver
@rommert14 ja daar heb ik ook altijd een hekel aan. Maar de baas bij twentrac dhr van de berg zal dat wel willen
Daar bel ik ook nooit naar toe.
De dealers met prijzen kun je vergelijken en daarmee af
rommert14
@Fendt926Driver bij deense lmbs staan altijd de prijzen erbij, zelfs bij een fendt 1050 ex demo.
Fendt926Driver
@rommert14 super vindt ik dat. Alleen is alles in deense kronen en niet in euro s
+1
rommert14
@Fendt926Driver even delen door 7,44 en je weet het.
JJ
@Fendt926Driver deze wagen heb ik erheen gebracht. Prima wagen voor je, waarschijnlijk effectief weinig verschil ja.

(klik om te vergroten)

mdoornekamp
@Fendt926Driver is dit dan met 2 of 3 walsen. Je ziet nog best vaak 3 walsen. Terwijl 2 hetzelfde resultaat geeft. Alleen ben je dan wel sneller leeg.
930triplemaaier
@mdoornekamp bij schuitemaker heb je tegenwoordig als je een losband hebt 3 walsen en anders heb je er 2
930triplemaaier
@Fendt926Driver die ketting maakt wel veel lawaai
mdoornekamp
@930triplemaaier ik dacht dat die 3 assers altijd hydraulische walsen hadden. Mooiste blijft toch zonder walsen. Dan benut je de wagen ook beter. En minder onderhoud
rickboer blija
@mdoornekamp @Fendt926Driver @930triplemaaier weten jullie toevallig of het lastig is om walzen af te bouwen van een schuitemaker rapide?
mdoornekamp
@rickboer blija Walsen kun je evt wel demonteren. Maar je hebt er vaak wel voor betaald. De omschakel bak voorin is ook wat gevoeliger.

Gewoon blijven zoeken naar een wagen zonder walsen
rommert14
@mdoornekamp waarom zijn walsen eigenlijk onderhouds gevoeliger? Ik heb aan onze feedo nog nooit wat aan de walsen gedaan eigenlijk.
mdoornekamp
@rommert14 zitten toch echt lagers in de walsen die je moet smeren. En kettingen slijten ook.
rommert14
@mdoornekamp ja oke, lagers smeren inderdaad.
rickboer blija
@mdoornekamp zou de omschakelkast ook gewisseld kunnen worden voor 1 zonder?
mdoornekamp
@rickboer blija omschakelkast kun je wel wel wisselen denk ik. Moet je wel een goeie gebruikte kunnen vinden. Aandrijf bakken sneuvelen nog wel eens omdat de Rapides toch vaak misbuikt worden
nico7530
Ik vind dat die erg veel verbruik voor een combi die nog geen 25T weegt. Een vrachtwagen van 400pk in de bieten bij ons verbruik over heel het seizoen een 42L/100km en we zitten zowel in dorpjes, onverharde wegen, autosnelweg
valmet6400power
@nico7530
Die vrachtwagen is gebouwd om zo zuinig mogelijk te transporten. Een trekker niet!
nico7530
@valmet6400power Een trekker wordt toch ook gemaakt om zuinig te werken, dat het nu gaat over ploegen, zaaien, oogsten of transport. Maar natuurlijk de vrachtwagen is specifiek gemaakt voor het transport.
+3
Fendt926Driver
@nico7530 ik vindt vrachtwagens altijd waardeloos met kuil vastrijden.
Maar daar zijn ze ook niet voor gebouwd.
Trekkers zijn compromissen voor van alles en nog wat.
En ze kunnen enorm veel. Maar om nu elke keer de trekker met opraapwagen op de dieplader te zetten om naar een perceel te rijden vindt ik ook al zo wat
+2
nico7530
@Fendt926Driver Wie gebruikt er nu ook een vrachtwagen om een kuil vast te rijden??
Het gaat hier toch niet over dagelijkse loonwerk activiteiten maar over het afhalen/leveren van een de opraapwagen da is totaal iets anders
rommert14
@nico7530 wij zouden er niet eens over na denken om zelf een machine uit Nederland te halen.
Fendt926Driver
@nico7530 een trekker is niet voor transport. Maar hij kan het wel. Om dat dan te gaan vergelijken met een vrachtwagen die optimaal voor transport gemaakt is vindt ik een kromme vergelijking.
Iedereen die wel eens transport doet met de trekker weet dat het iets meer diesel kost dan met een vrachtwagen
+1
Mooie riit hoelang rijden?
+1
KOETIE
@johndeere6910forever

16 uur, 11 minuten en 34 seconden staat er 😬
+1
rommert14
@KOETIE dat is nog netjes ook
+1
KOETIE
@rommert14

Gemiddeld 50 km/h🤔
dian-waalderink
Via de tomtom op vermijd snelwegen gereden? Of ouderwets met de kaart? 😉
JJ
@dian-waalderink via de standaard Kaarten app van Apple (iPhone). Wel snelwegen uitgeschakeld inderdaad. 1x om moeten rijden ivm te laag viaduct. Verders slechts 2x een stuk in Duitsland moeten rijden niet helemaal toegestaan was. Zoals eerder gezegd door Almelo was een ramp. Daar heb ik weinig straten/wegen gereden die toegestaan waren...
+1
mdoornekamp
@JJ met Samsung Maps zet ik hem op "vermijd snelwegen". Maar dan sta je nog zo voor een autoweg😡
+2
fendt308-driver
@mdoornekamp dan als tussenstop de dorpies toevoegen dan blijft hij een beetje van de grote wegen af. De optie "vermijd deze weg" mis ik nog
+2
JJ
@mdoornekamp had vooraf op de computer ook al eens even gekeken. En 300 van de 400km had ik al meer dan 50x met de auto gereden. Meen dat het een bepaalde weg 200km rechtdoor was wel met rotondes en bepaalde strook aanhouden maar toch.
+1
trean
@JJ meestal kijk ik voor af op Google Maps bij alle n wegen kruisigen of je daar mag rijden. Anders via computer verslepen. Dan alle dorpen opschrijven en eind bestemming in Google Maps op telefoon zetten en rijden maar. Goed naar de borden kijken.
+1
dian-waalderink
@JJ ja Almelo is een ramp met de trekker, ik woon zelf pal naast Almelo dus weet de weg. Maar voor ieder ander is het een heel gepuzzel 😉
jehan
0,6 lier diesel per km poe poe..vrachtwagen gebruikt ongeveer de helft
cb6520
@jehan ja dan bespaar je dus paar 100 euro diesel( wat ik al betwijfel) en geef meer dan 1500 voor de vrachtauto.. top idee
Ritchie
@cb6520

Op een opraapwagen van hoeveel? Ton of anderhalf?
Fendt926Driver
@Ritchie dit is een 2e handse die zal denk ik rond 60 a 70 000 euro kosten

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 930 en hebben de trefwoorden poseren , twentrac en schuitemaker geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!