35 jaar oud en nog nooit overspoten. 🤪Helemaal klaar voor 2 weken rust in het bouwverlof. Mooi de tijd om een echte Rockinger vrachtwagentrekhaak aan te bouwen. We hebben ook een lekkage in het dak

International 1455 XL

Gavrie Willemsen
35 jaar oud en nog nooit overspoten. 🤪Helemaal klaar voor 2 weken rust in het bouwverlof. Mooi de tijd om een echte Rockinger vrachtwagentrekhaak aan te bouwen. We hebben ook een lekkage in het dak , dat kan ook hersteld worden deze vakantie.

Reacties

rommert14
Een van de slangetjes los? Ik heb er dit jaar 8 vast gezet....
Gavrie Willemsen
@rommert14 slangetjes?
rommert14
@Gavrie Willemsen in de hoeken van het dakluik zitten slangetjes, in elke hoek zit een slang om het water van het dak af te voeren, tenminste bij mijn 1056 en 844 wel, daar waren van beide alle slangen los en het water kwam letterlijk overal als het regende...
Gavrie Willemsen
@rommert14 we gaan alles dichtkitten want de cabine staat letterlijk vol water na een regenbui
rommert14
@Gavrie Willemsen dan zijn het waarschijnlijk die slangen, want vanaf daar kan het water gewoon over de hele hemel lopen. Ik heb ze vast gezet met een slangklem, dicht kitten kan maar dan komt de rand waar het dakluik in ligt vol te staan en loopt het nog over je heen....
SJB533
@Gavrie Willemsen
Zou eerst eens polyesterplamuur proberen.
Gavrie Willemsen
@rommert14 ze hebben een op maat gemaakte metalen plaat op de cabine gelijmd om lekkages in de toekomst te vermijden. De radio is zelfs moeten vervangen worden....
+1
rommert14
@Gavrie Willemsen aha, dat is een aardige verbouwing geweest dus. Mijn inter kan ook weer voor de kleine beco restvoer verslepen 💪
Koiter
@Gavrie Willemsen Is dat een beetje mooi geworden? Vind dat zelf wel zonde als zoiets veranderd word, dat probleem van lekken hebben ze later veranderd vanaf jan 1985 door andere dakluik en andere afdichtingen namelijk. Andere klep van latere serie was een optie geweest misschien
Gavrie Willemsen
@Koiter bovenkant zie je nooit hè....
rommert14
@Koiter ja het is echt een nadeel van inter, maar dat het zoveel regent dat het dakluik alsnog overstroomt is gelukkig zelden, heb ook vaak een andere rode mee op de weg 😊
Gavrie Willemsen
@rommert14 de regen stroomde letterlijk met stralen binnen
rommert14
@Gavrie Willemsen ja had ik ook toen alle slangetjes los waren, dat is echt niet best het heeft de hele bekleding van de 844 verpest.
valmet6400power
Ook nog de originele uitlaat? Of is er al eentje doorgebrand? 🔥
+1
Gavrie Willemsen
@valmet6400power ik denk nog de originele, ik had eens een nieuwe “goedkope” besteld maar die fluitte niet. Deze zit er wel vrij los op en er komt wel wat rook tussenuit onderaan
A.H.S.
Nog steeds mooi,met een beetje craquelé,mag na die jaren 😉
Koiter
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
Mooi de tijd om een echte Rockinger vrachtwagentrekhaak aan te bouwen

Aan deze trekker? Wat is hier het voordeel van tenopzichte van de automatisch sluitende trekbek van IH zelf? Word deze dan verstelbaar aan de trekhaakslede gemaakt?
+1
Gavrie Willemsen
@Koiter een vrachtwagen vangmuil is groter dus als de dissel ban de dieplader iets uit de richting zit word hij toch nog naar de pen geleid
+1
schluterman
@Gavrie Willemsen mooie originele international zo houden
+3
Gavrie Willemsen
@schluterman dank je 😀 wij veranderen er niets aan alleen de spiegels want dat was ten eerste geen zicht de originele maar ze kunnen ook volledig niet mee in het verkeer met een grote machine erachter. Ik vind deze trouwens veel stoerder staan.
+1
schluterman
@Gavrie Willemsen dat ziet er ook goed uit
+1
a3vandiejen
Hele mooie Inter, heb je ook altijd een Inter hart gehad....omdat je ook Landini gereden hebt en Fendt rijd?.
+1
Gavrie Willemsen
@a3vandiejen ik ben mijn bedrijf 20 jaar geleden met een oude Inter 844-S gestart.
a3vandiejen
@Gavrie Willemsen Dat maakt veel duidelijk, heb je een mooi bedrijf gekregen met 20 jaar.
+5
Gavrie Willemsen
@a3vandiejen altijd met 2 voeten op de grond blijven, niet over-investeren maar wel berekende risico’s durven nemen. Maar vooral het graag doen en hard werken 😜😜😊😜
+1
a3vandiejen
@Gavrie Willemsen Zo is het.....
schluterman
Slangetjes maken en dan een elektrische kachel een paar nachtjes erin dan gaat het vocht er mooi uit
+1
rommert14
@schluterman ja bij mij was het een bende toen, ik alles bijlangs en nog steeds dwijl elke keer, tot een kameraad de slangetjes benoemde en nu is ie droog 👍 maar bij een hoosbui krijgen ze het water zo snel niet weggewerkt, daarom s'nachts altijd 'op stal'
+1
Gavrie Willemsen
@rommert14 beter een grote lap roofing op branden 😮
rommert14
@Gavrie Willemsen wat voor spul?
SJB533
@rommert14
Ik denk, dat hij dakleer bedoelt
rommert14
@SJB533 aha, ja die gaten kan je dichtmaken maar ik denk dat je dan nog niet droog zit tijdens een stevige regenbui.
SJB533
@rommert14
Gewoon dichtmaken met polyesterplamuur is het beste
+2
Gavrie Willemsen
@SJB533 hij staat nu bij de Case dealer. Die gaat er ook ineens een bolletje op monteren voor de sturing van onze haakarm carrier. Zo wordt de Inter iets multi functioneler. De 3 Asser past er dan ook aan want ze gaan ook een electrische aansluiting met zo een klein 3 polig stekkertje maken.
Gavrie Willemsen
@rommert14 idd. dakleer dat is altijd dicht. Het dakluik gebruiken we toch nooit
rommert14
@Gavrie Willemsen dan ga je het dakluik ook vastkitten? Beslaan jou ramen nooit met de verwarming aan?
Gavrie Willemsen
@rommert14 ik zet altijd een raampje open van de deur
rommert14
@Gavrie Willemsen lekker fris 😮

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!