Nou, het leek er nog even op dat het een John Deere zou worden gisteren maar deze Fendt blijft nu. Uiteindelijk toch nog fors goedkope en langer garantie.  Nu nog jongens zien te vinden  die er op wil

Fendt 1042

847 foto's van @John k

John k
Nou, het leek er nog even op dat het een John Deere zou worden gisteren maar deze Fendt blijft nu. Uiteindelijk toch nog fors goedkope en langer garantie. Nu nog jongens zien te vinden die er op willen rijden ( meestal zitten er oproep hulpjes op. Zelf hebben we er heen tijd voor)
Bedrijf: gebroeders IJsseldijk, zijn in 2001 vanuit Lemerleveld naar Ontario verhuisd

Reacties

rommert14
Fendt goedkoper als john deere?
+1
john deere 7810
@rommert14

op moment wel ja 😉 heb ik al veel meer gehoord. De aantallen zijn niet gehaald dit jaar bij fendt.
mdoornekamp
@john deere 7810 in Canada zullen de Fendt verkopen sowieso wel tegenvallen. Voor het rijden met tank heb je trrouwens weinig hi-tech nodig.
Fendt926Driver
@mdoornekamp geen hi tech. Wel massa en een iets hogere transport snelheid.
Zelfs als alle grond om het bedrijf ligt moet je etterlijke kilometers rijden per tank.
Maar hoeveel hi tech heb je dan nodig om te ploegen?
En oprapen?
Dus dan is alles en overal wel te vereenvoudigen van trekker
mdoornekamp
@Fendt926Driver die 1000 serie van Fendt zit sowieso vol poespas. Ook in de simpelste uitvoering. Heb er nog even in gezeten bij de Vor. Wel heel veel gelijkenis met de 936. Alleen iets groter
+3
john deere 7810
@mdoornekamp

jaa die dingen breng je op 1 manier aan de man. Dat is goedkoper zijn dan concurent
Fendt926Driver
@john deere 7810 klopt zeggen wij al jaren over john deere 😂
rommert14
@Fendt926Driver hier in Europa is jd niet bepaald goedkoop, wel jammer opzich. Onze 7820 is bij toeval onze eerste john deere maar ik ben er op het dieselverbruik na dik tevreden. Voor de mengwagen scheelt t gebruik niet alles.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @rommert14:
in Europa is jd niet bepaald goedkoop

Als jd te duur is koop je toch een fendt?
rommert14
@Fendt926Driver ik heb geen fendt bloed he 😝 maar zou na de jd wel eens een fendt voor de mengwagen willen hebben.
mdoornekamp
@john deere 7810 ja daar zeker. Maar hier gaat dat ook wel min of meer zo.
+2
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp als ze willen verkopen in het hol van de leeuw ( lees John Deere en Case) zullen ze toch door de knieën moeten gaan
930triplemaaier
@john deere 7810 de wisselkoers maakt ook veel uit hoor
+2
Fast Eddy
Willen rijden? Als je werknemer bent heb je niet veel keus toch?
ricooo12
Geen verkeerde combi om mee te werken alleen beetje verweg
Fendt926Driver
Als je 2 weken achtereen werk hebt kan het bijna uit om er een ticket voor te kopen.
maikwolsink
Daar wil ik wel een poosje op rondtoeren, kijken of deze beter loopt voor zon tank als een 936/939
Gavrie Willemsen
@maikwolsink zit er zo een groot verschil in rijgedrag tussen een 900 en een 1000 serie?
maikwolsink
@Gavrie Willemsen geen idee wat wil ik dus eens ervaren
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @maikwolsink:
kijken of deze beter loopt voor zon tank als een 936/939

939 kan prima toch? In Canada genoeg tanken mee weggereden met een vergelijkbare combinatie, toen nog op gewoon 2 keer 800 achter, dan wilde die wel wat drukken in de weg, alleen automatische 4wd aan en hem door de bocht heen trekken en je had er geen last van, inmiddels hebben ze bij dat bedrijf duals ervoor gekocht en staat die in het voorjaar op 4 x 800 achter, dan heb je dat duwen ook geen last meer van
+1
CaseCS130
Mooi ding, denk niet dat je die in Europa krijgt voor minder geld als een JD.
Ruben-Wind
Zoals ik begreep kost een fendt daar met de zelfde opties net zoveel als een jd. Beetje een trekker is wel mooi voor zon tank, heb ze zelf in Alberta er ook verschijnende keren voor zien rijden.
+2
John k
Update: mijn werkgever heeft 120 hectare op 7 km afstand gekocht en zocht daar een snelle trekker voor. De achter wielen worden nog gewisseld door dubbele montering ( 750s dubbellucht), puur om hem steviger op de weg te laten liggen. Vaak gebeurd het uitrijden door jongeren met niet teveel ervaring dus de boel moet wel een beetje veilig zijn.
Fendt926Driver
@John k als je een keer een dag niet weet wat je moet doen...
Leef je dan uit.....
+1
John k
@Fendt926Driver die dag is er in 2018 niet geweest......
rommert14
@John k en hoeveel is er in totaal? En hoeveel koeien?
John k
@rommert14 jaarlijks ongeveer 10 miljoen liter melk en zo'n 650 hectare
rommert14
@John k machtig, is hier eigenlijk ook het doel met hetzelfde personeel als nu... Maar dan hoef je je inderdaad niet te vervelen.
Fendt926Driver
@rommert14 en als zo groot bent kun je ook elke 3 jaar je complete trekkerpark vervangen
cb6520
@Fendt926Driver 3 jaar is wel wat overdreven
+2
John k
@cb6520 eeeeeeh , gebeurd hier wel zo ongeveer........
rommert14
@Fendt926Driver als je zo groot bent en de Canadeze melkprijs krijgt wel ja, wij krijgen gewoon een k*t arla melkprijs van 32 cent.
cb6520
@rommert14 uelzena betaald niet veel beter hier. Arla kun je wel veel toeslagen krijgen toch? Zijn hier veel kleinere bedrijven die aan arla leveren
rommert14
@cb6520 aha, mwa volgensmij niet, wij proberen maar zoveel mogelijk liters te leveren. Hadden het er vanmiddag nog over wij moeten voor dezelfde prijs melk leveren als m'n opa 35 jaar geleden... Maar de kosten zijn wel gestegen.
CaseCS130
@rommert14 Wat dat betreft heeft de schaalvergroting niet veel opgeleverd voor de veehouders zelf. Vooral de consumenten, overheid en toeleveranciers zijn er met de voordelen vandoor gegaan. Dat Canadese systeem is misschien zo gek nog niet. Alleen lastig te implementeren in zuivel exporterende landen.
rommert14
@CaseCS130 ja had mooi geweest zo'n systeem haha
+1
Michiel 6280
@rommert14 waarom dan nog groeien als de prijs toch slecht is ?
rommert14
@Michiel 6280 wij willen efficiënter worden. Dus met hetzelfde personeel meer koeien melken en de productie per koe verhogen.
Michiel 6280
@rommert14 je kan dan ook personeel ontslaan 😉
rommert14
@Michiel 6280 kan, maar dan komt de druk nog meer op ons te liggen. En dan is het makkelijker inplannen met het melken.
Fendt926Driver
@rommert14 de druk moet toch ook het meest op jullie liggen.
Dan weet je ook het beste wat je doet.
En hoeveel werk je nog meer op de hals moet halen
rommert14
@Fendt926Driver dat is ook zo, maar hebben nu ook genoeg te doen zegmaar.
Fendt926Driver
@rommert14 dan zou ik eerst pas op de plaats maken in plaats van 750 naar 1000 koeien te willen groeien.
rommert14
@Fendt926Driver maar met efficiënter bedoel ik niet dat onze medewerkers meer moeten werken maar dan alles soepeler verloopt, en dat betekent voor hun dan dat een werkdag gewoon 8 uur wordt in plaats van 10 uur nu en soms maar 5.
Fendt926Driver
@rommert14 goede voornemens voor 2019.

Veel succes het komend jaar.
We kijken vrolijk weer mee het volgend jaar met jou en alle andere mooie fotos met de mooie verhalen
+1
rommert14
@Fendt926Driver jazeker, hetzelfde gewenst, jou projecten en bedrijfsvoering zijn ook altijd een lust om naar te kijken.
+1
Fendt926Driver
@rommert14 dank je.
We houden jullie op de hoogte van onze hoogte en diepte punten in traktor en werktuig gebied.
+2
John k
Kijk, wij zien dit elke dag, dus is het normaal zeg maar......
newholland6640
@John k vanuit Lemelerveld, das vlakbij. Kom jij ook daar vandaan?
+1
Hurli356
@newholland6640 dacht dat John voor een loonbedrijf in Kamperveen werkte.
John k
@Hurli356 klopt, ik woonde zelf in het buitengebied van Kampen en heb jaren voor loonbedrijf ten Hove in Kamperveen gewerkt.
+1
930triplemaaier
@John k ik zou kiezen voor flink wat wielgewichten ipv dubbellucht
mdoornekamp
@930triplemaaier of allebij
930triplemaaier
@mdoornekamp juist niet want de wegen daar bij hem in de buurt zijn nog niet zo heel breed
mdoornekamp
@930triplemaaier ok. Dan wat breder op spoor en wiel gewichten gebruiken
930triplemaaier
@mdoornekamp idd is makkelijker als je een tegenligger hebt en een fatsoenlijk korte trekhaak zonder zwanehals. Dat scheelt ook al een stuk
maikwolsink
@John k welke heeft een langere wielbasis een jd 83..r of deze?
ik heb tijdens mijn stage veel gereden met een jd 8310r volgens mij en een fendt933 en 936.
nu merkte ik dat de tanks vooral bij de fends de neiging hebben om te gaan drukken in de bochten dus je moest met beleid rijden anders stond je er zo haaks voor.
de gewichten deden elkaar niet veel onder maar de wielbasis zat verschil in en dat was duidelijk te merken als bestuurder
John k
@maikwolsink het verschil is dat een 1000 serie Fendt niet te vergelijken is eigenlijk met de 8 serie Deere, de 939 enzo zijn meer als de Deere ( zijn we nu achter gekomen doordat we ze hier gebruikt hebben) . De trekker heeft geen wielgewichten of dubbellucht nodig voor de tank. Dit is puur voor wat he zegt : om het duwen en safe rijden voor bestuurders met weinig ervaring. Heb zelf gereden zoals op de foto en er absoluut geen probleem mee. Maar we hebben dus voornamelijk met die andere bestuurders te maken.
Fast Eddy
@John k

De tank is wel geremd toch? Zo ja is dat op lucht of hydraulisch?
Fendt926Driver
@Fast Eddy zoals ik gehoord heb zijn de tanken nauwelijks geremd.
Kijk maar op de vorige 1042 foto.
2 hydro slangen voor de klep en een stroomkabel is zo n beetje alles wat aangesloten wordt.
De lucht koppelingen zitten beide nog vrij op de trekker
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Ja die lege luchtkoppelingen heb ook gezien. Maar er zit nog een slang/kabel gekoppeld op de foto. Toch wel raar dat er zulke verschillen zijn tussen de verschillende continenten op het gebied van remmen en verlichting.
caseboy
@Fast Eddy waar ik in canada heb gewerkt hadden 2 van de 3 wagens helemaal geen remmen, de remmen hadden ze gedemonteerd omdat die anders in de winter vast vroorde.
andre-huizingh
@caseboy wss bij ideal als ik jouw foto's zo zie. Klopt alleen die beco had luchtremmen. Wanneer heb jij er gezeten? heb er dit najaar (Augustus-november) gezeten.
+1
caseboy
@andre-huizingh ja klopt bij ideal, naajar 2016
Ruben-Wind
@andre-huizingh bij wie zat jij dan?
andre-huizingh
@Ruben-Wind Ook bij Ideal custom farming, dit vanaf augustus tot half november
+1
maikwolsink
@Fendt926Driver klep? voor zover ik die tanken ken was het aftakas aan en sproeien maar
Fendt926Driver
@maikwolsink ik dacht bovenop dat gat afdichten.
+1
casejxu
@Fendt926Driver die blijft open
casejxu
@Fast Eddy waar ik paar jaar terug mee rijd was n beetje half gebakken hydraulisch geremd
930triplemaaier
@Fast Eddy remmen zijn optioneel je kunt kiezen uit hydraulisch bediende schijfremmen of luchtbediende trommelremmen
Fast Eddy
@930triplemaaier

Daarom rijden de meeste ook met een kniktrekker ervoor zeker? Als ze ongeremd zijn.
930triplemaaier
@Fast Eddy je hebt meer vermogen maar ook meer gewicht. En vergeet niet dat een kniktrekker de gewichtsverdeling precies andersom hebt als bij een conventionele trekker. Daarom moet je de achteras wel 5 ton verzwaren. En met sturen beweegt altijd de trekhaak wat bij transport een groot nadeel is. En de remmen van een kniktrekker zijn ook niet oneindig
+1
oerne
@Fendt926Driver
Zag laatst dit systeem
timme936
@John k is dat werkelijk zo dat een Fendt 1000 daar goedkoper is, want ik denk dat het hier in Europa toch wel omgekeerd is... Spreken we dan over een groot verschil?
930triplemaaier
@timme936 Wat dacht je van een wisselkoers die kan de prijs flink beïnvloeden tussen landen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 1042 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!