Afgelopen dagen tijd gehad om verder te werken aan de Hatz. Alle keerringen zijn er uit en de bak van binnen zo goed mogelijk schoon gemaakt. Nu nog de keerringen in de achteras bij de wielen en de re

Hatz TL 13

hooidonk
Afgelopen dagen tijd gehad om verder te werken aan de Hatz. Alle keerringen zijn er uit en de bak van binnen zo goed mogelijk schoon gemaakt.
Nu nog de keerringen in de achteras bij de wielen en de remmen vervangen en de wiellagers. Bij de voorwiellagers zag ik een afdruk in de buitenschaal van het lange staan, dus die zullen er achter misschien ook wel in zitten. Dan de boel weer netjes opbouwen en nieuwe keerringen en als ik ze kan vinden, nieuwe viltringen. De aftakaskeerring zit in het zicht, dus daar komt weer een keerring in met een stalen mantel.

Reacties

+1
Kramer U800
Goed bezig! 👍🏻 Als het kan zou ik de viltringen ook vervangen door keerringen omdat deze niet optimaal afdichten en uitdrogen. Bij onze Lanz Bulldog ook gedaan (de krukaskering dan).
+1
hooidonk
@Kramer U800
Hier zitten de viltringen voor de keerring. Misschien omdat er vroeger geen keerringen met stoflip te krijgen waren?
Nu komen die er wel in, dus ze hebben niet echt meer een functie.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hatz TL 13 en hebben de trefwoorden versnellingsbak en achterbrug geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!