Foto van een Ford 7710 met de Ransomes push pull ploeg. Bezig met de ploeg marathon in 1983.. Foto is geplaatst door mklok op 30-12-2018 om 07:09:35, met 61 reacties.

Ford 7710

1.109 foto's van @mklok

mklok
Foto van een Ford 7710 met de Ransomes push pull ploeg. Bezig met de ploeg marathon in 1983.

Reacties

newholland-
144 uur nonstop ploegen💪💪
David Bakker
Bestaat deze ploeg combinatie nog ?
SJB533
@David Bakker
De ploegen, inclusief de fronthef, zijn weer terug naar Ransomes gegaan, de trekker schijnt in Nederland te zijn gebleven.
+1
walker1
@SJB533 Jongen, jij moest in 1983 nog geboren worden.
radium45
@walker1 Deze info heeft hij via een oud TF lid.
+1
MaxxuM4ever
@radium45 uit de tijd dat TF foto’s nog met post duiven werden rond gebracht? Hehe
+2
mklok
@David Bakker De trekker is toen verkocht aan een akkerbouwer in Dronten. Toen het bedrijf over gedaan was aan de nieuwe eigenaar is de trekker meegegaan. Eind jaren negentig zijn de jongens van dat bedrijf verder gegaan in Canada of America. De trekker is toen geveild en is ergens in Zuid Holland terecht gekomen bij een hobby boer. Er schijnt een ander vooras onder te zitten. Misschien dat een mede TF er iets weet waar hij staat.
a3vandiejen
@mklok Dus ik begrijp Marco de 7710 waar jij bent wezen kijken was hem niet....
+1
mklok
@a3vandiejen nee , jammer maar helaas.

(klik om te vergroten)

a3vandiejen
@mklok Ja dat is inderdaad jammer, heb je een nummer om te controleren?
Fendttrisixfan
@mklok zeker dat de trekker nog in nederland is?
mklok
@Fendttrisixfan weet jij waar deze staat?
+1
newholland-
@mklok wat zo,n foto op de vroege zondag ochtend niet aan reacties kan opleveren🤓
Fendttrisixfan
@mklok dacht eerst van wel maar heb me vergist
MaxxuM4ever
@mklok Weet je miischien welk veilinghuis/bedrijf dat was? Ino meier of al troostwijk? Misschien hebben die oude documentatie van die veiling. Wel een privacy dingetje terenwoordig maar is het proberen waard misschien.
Weet je in welk dealer rayon hij is beland? Is het daar vd Hoek of niet?
Super dat je er achter aan gaat, vond de verhalen achter de trekkers altijd veel toevoegen, net zoals bij de RIJP en ABH trekkers en werktuigen.
mklok
@MaxxuM4ever Ino Meijer heeft toen deze trekker onder de hamer gehad. Ook deze beste man opgebeld , maar zijn zaak is overgenomen door een andere partij. De documentatie is verloren gegaan.
walker1
@mklok is deze trekker nog ergens aan te herkennen? grote kans dat die stickers van de recordpoging er al lang af zijn.
+1
mklok
@walker1 De stickers en dergelijke zouden er nog op moeten zitten. ook de beugels die op de motorkap zitten zou een herken punt moeten zijn. De lampen bovenop de cabine zaten met beugels net boven het raam met vier boutjes vast. dit zijn ongeveer de punten van herkenning. Fronthef zit er niet meer op , dat was al toen de trekker bij de eerste eigenaar is gekomen.
walker1
@mklok Er loopt er hier in de buurt nog eentje, wel een Gen I, maar geloof niet dat het deze trekker is, die beugels zitten er in ieder geval niet op en ook geen stickers.
Waarom denk jij dat die stickers er nog op zitten als laatste wat bekend is, dat de trekker eind jaren negentig geveild is? Is ook al zo'n 20 jaar geleden namelijk.
mklok
@walker1 Bij de veiling zaten ze er nog op , iets van sporen zouden er nog wel op moeten zitten. En die beugels kunnen eraf zijn , maar dan zouden de gaten nog wel zichtbaar moeten zijn. Bouwjaar moet 83 zijn. Dus de unit code moet met een drie beginnen.
Gavrie Willemsen
@mklok voor hetzelfde is hij al is helemaal overspoten......
mklok
@Gavrie Willemsen alles is mogelijk uiteraard.
+2
ronald73
Deze combinatie heb ik nog op de Rai zien staan, als ik mij niet vergis dat hij daar stond.
radium45
@ronald73 Klopt.
newholland-
@ronald73 met de klei er nog aan😇
+1
mklok
@newholland- Het was zulk mooi weer in die week dat de trekker nauwelijks vies was. Ze hebben express de trekker even in de modder gezet om toch te laten zien dat het om dezelfde trekker ging.
+3
JD3010
@newholland- Maar niet de klei van het ploegen, daar is die niet vuil van geworden. Alles voor de show hé 😉
chris33
@ronald73 Dat kan kloppen, een maat van mij attendeerde mij op deze foto. En vertelde dat ie inderdaad op de rai heb gestaan.
+2
mklok

(klik om te vergroten)

+6
Andre150
+1
walker1
@Andre150 Serieuze record poging zo, zelfs niet stoppen om te tanken of voor chauffeurswissel, dat zie ik ze bij de 24 uur van Le Mans nog niet doen 😄
Andre150
@walker1 ja leuk om te zien voor de volle 100% ertegenaan
T.Tanis
Dat schiet lekker op💪
+2
radium45
Ook mooi die typisch Nederlandse banden, de Vredestein Nylabour. Topper banden uit Groningen was hier pionier mee op de stugge klei aldaar.
+1
redeagle14
@radium45 scheurden die niet net achter de nok? Ik heb weinig goeie ervaring met Vredestein op trekkende wielen.
radium45
@redeagle14 ik heb in de huidige tijd nog nooit een vredestein onder een wagen of trekker willen hebben.
Probleem met de Nylabour waren inderdaad nokken die scheuren vertoonden. Kwam met name door het omklappen door transport op de weg. Waren ze niet echt geschikt voor. Ondanks dat er toendertijd relatief weinig vermogen aan te pas kwam. Tegenwoordig slijt een band nogal extreem snel doordat er op de weg gewoon ff 2 tot zeg maar 400 pk op losgelaten wordt.
Andre150
@radium45 wij hebben bijna alles op vredestein staan. Houden het veruit het langste vol op de weg. Zijn helaas wel wat agressief op grasland, maar een compromisloze band is er nog niet.
+1
radium45
@Andre150 Wat betreft levensduur geef ik je zeker geen ongelijk.
+4
walker1
Gavrie Willemsen
Dat soort van dubbele ploegen is nooit wat geworden. In Engeland wel?
walker1
@Gavrie Willemsen Volgens mij in Engeland ook niet. Op het siltig zand in Flevoland was het wel mooi ploegen, maar op zware klei had die trekker aan alleen de ploeg achter al meer als genoeg werk. Verder kwamen er ook gewone 4, 5, 6 schaar ploegen op de markt en was fronthef nog niet gebruikelijk in die tijd.
JD3010
Quote Reactie van @walker1:
Op het siltig zand in Flevoland

Er is daar weinig zand te vinden, het is een vd zware delen van Flevoland. Het was daar nog jonge klei die goed te bewerken was, het voorbewerken scheelde toen ook,
walker1
@JD3010 Wisselt wel daar, was pas nog in Lelystad en dat was zanderige klei, richting Almere is nog wat zanderiger. Weet ook niet waar dit precies gedaan is en hoe de grond toen was. Van Werven heeft ondertussen half Flevoland al gediepploegd.
JD3010
@walker1 Waar je geweest bent, is opgespoten zand. Daar heeft van Werven niks geploegd, daar zit het zand veel te diep, ook waar dit toen was
walker1
@JD3010 Nou, Tussen A6 en Vliegveld bij Lelystad is echt geen opgespoten zand. Bij Almere deels wel.
JD3010
@walker1 ik weet niet precies waar die wedstrijd was, maar waar je het over hebt is het geen zand. Maar dat was 15-20 km vandaan waar dit toen was.
walker1
@JD3010 Ik weet niet waar jij precies woont en hoe vaak jij ergens de bodem bestudeerd, maar ik was aantal weken geleden nog een braak perceel op dat industrieterrein oostelijk van de A6, waar o.a. Giant zit. Dat perceel was vorig jaar nog door akkerbouwer gebruikt. Maar de toplaag was sterk zandige klei. Heel Flevoland varieert wel in bodemopbouw.
+1
JD3010
@walker1 De gronden op de industrieterreinen die niet nodig zijn, worden elkaar verhuurd voor de landbouw. Daar bij de gevangenis is puur zand, daar kunnen bollen geteeld worden zonder netten.
Maar nee ik graaf niet overal in de grond, maar weet wel in grote lijnen hoe de gronden zijn
renault 106-54
@JD3010 We hebben een keer mais gezaaid op die zandgrond bij de gevangenis. Het zaaien lukte helemaal niet omdat het zand zo fijn was. Moest eerst nog een keer aangerold worden.
trean
Quote Reactie van @walker1:
Dat perceel was vorig jaar nog door akkerbouwer gebruikt. Maar de toplaag was sterk zandige klei.

Heb daar in de buurt wel eens geholpen met aardappels rooien op meerdere plaatsen. Is daar wel lichte klei maar nog lang geen zand. Kan daar nodig zijn om te beregenen voor het rooien. Ook de rijsnelheid is daar tijdens het rooien meestal tussen 3,5-4,5 km/h en op het echte zand rijden ze minimaal 6 km/h.
930triplemaaier
@trean achterop de wulpweg is ook hele lekkere klei heb daar wel eens bieten geladen met 25% grond tarra Almere hebben ze ook niet voor niks in die hoek gebouwd
trean
@930triplemaaier bij de A27 is het allemaal zware klei. Onder Almere in de hoek tegen Amsterdam ook lekker zwaar.
ronald73
@930triplemaaier Almere hebben ze echt niet daar gebouwd omdat daar wel eens bieten met 25% tarra kunnen worden geladen 😉
+4
Gavrie Willemsen
Wat een prachtige film!! Net eventjes uitgekeken. Ha ha die chauffeurs wissel is ook mooi om te zien. 👌🏻
+2
ronald73
@Gavrie Willemsen Ook bijzonder vond ik de man aan de handpomp die druk in de weer was om tijdens het rijden diesel over te pompen.
+1
walker1
@ronald73 echt teamwork, eentje met slang op de ploegtrekker, de ander pompen en dan ook nog iemand die trekker met tankaanhanger bestuurd.
+3
Gavrie Willemsen
@walker1 je zou bijna zeggen, de goeie oude tijd.......
+3
ronald73
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
je zou bijna zeggen, de goeie oude tijd.......

Als het gaat om bv emissienormen en computerstoringen op landbouwmachines was er geen betere tijd op de wereld 😄
walker1
@ronald73 nou, ik zou toch echt niet willen dat het gehele wegverkeer nog uit auto's, vrachtwagens en andere voertuigen bestond uit de periode van voor de uitstoot normen.
mklok
@draaipiet deze was het

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!