Foto van een Ford 7710. Geplaatst door fendt612s op 30-12-2018 om 20:01:10, met 41 reacties.

Ford 7710

Foto van een Ford 7710

Reacties

+1
Hobbyboer_076
Prachtig!
+4
Gavrie Willemsen
Wat een 2 prachtige trekkers 😮😮😮
+1
noordhof
Mooie trekkers zijn dit !
stijn-de-bock
2 bijna dezelfde. En in mooie staat. Super
noordhof
De rechtse is een 3 maar op de andere kun je het niet meer zien ,
fendt612s
@noordhof linkse is een 2 rechtse inderdaad een 3
SJB533
@noordhof
De linkse is een II
noordhof
@SJB533 de verschillen zijn toch klein denk ik want ik zie niet veel verschillen , ..
+1
SJB533
@noordhof
Tegen het einde van de tweede generatie kwamen er Carraro voorassen en zwarte werklampen. Deze heeft nog witte werklampen en een ZF vooras
+1
fendt612s
@SJB533 dat klopt ook zijn de spiegel steunen anders de gen2 heeft een lijnpomp gen 3 roterende de lucht inlaat is anders bij een gen3 ook het dashboard en bediening van de koppeling dat is op de foto's natuurlijk niet allemaal te zien ook loopt de gen3 wat harder als de 2
noordhof
@fendt612s ok , nu zie ik het van die spiegel steunen ! Mooi detail , met een rotatieve pomp zullen ze ook wat vinniger zijn dan de lijnpomp modellen ,
fendt612s
@noordhof dat klopt, en hij rookt ook bijna niet onder belasting dat is met de lijnpomp wel anders ondanks dat er toch niet mee geklooit is
+1
mdoornekamp
@fendt612s ik heb vroeger wel geploegd met een 7710 gen I. Met 4 schaar Kverneland. Die rookte de hele dag. Dealer kon er ook niks aan verbeteren toen. Wel comfortabele tekker toen al.
SJB533
Quote Reactie van @fendt612s:
ook zijn de spiegel steunen anders

Dat is een van de dingen, die ik niet vertrouw. Persoonlijk vind ik, dat die dingen niet op de deuren horen. Is een drama met afstellen.

Witte werklampen worden vaak vervangen door zwarte, als ze sneuvelen, maar andersom zie ik niet gebeuren.
mklok
@SJB533 spiegels op de cabine is beter maar liever alles orgineel , dus de spiegels op de deur.
De witte werklampen is orgineel op de Gen II maar helaas niet meer te krijgen , dus vervangen voor de zwarte exemplaren , vindt het persoonlijk wel mooier.
+2
a3vandiejen
@mklok Kunnen we geen oproep doen aan alle TF om uit te kijken naar een 7710, gen 1.
Een speurtocht met z,n alle Marco.
Niet geschoten is altijd mis...
Een topic maken en als iemand een 7710 ziet er een foto van maken om te bepalen of het een Gen 1 is...door de kenners.
+1
john deere 7810
@a3vandiejen

ik weet er wel 2 😉 1x een 6610 gen 1 en 1x 7710 gen 1. lopen bij 2 klanten van het werk.
a3vandiejen
@john deere 7810 Even onthouden...
+1
mklok
@a3vandiejen Niet geschoten is altijd mis , dus waarom niet. Zal morgen een topic aanmaken.
+3
a3vandiejen
@mklok Zo is het Marco, zou mooi zijn als hij zo gevonden kon worden.
+2
SJB533
Quote Reactie van @mklok:
maar liever alles orgineel

Zo origineel mogelijk ben ik inderdaad ook wel voorstander van, maar ik ben wel fan van goede spiegels. Mijn ervaring is dat spiegels aan de A stijl makkelijker af te stellen zijn en daarom makkelijker worden afgesteld. Stukje veiligheid is dat, en dat telt voor mij meer dan origineel of niet origineel
+6
stijn-de-bock
@SJB533 ik heb liever een betere niet originele spiegel dan een open uitlaat of showverlichting.
+2
SJB533
@stijn-de-bock
Dat bedoel ik 😉
+2
Gavrie Willemsen
@SJB533 originele spiegels op een 55 serie van Inter is ook om het schaam rood op je wangen te krijgen. Daar zie je nog maar amper een mus in vliegen die achter je hangt.....😜
+2
SJB533
@Gavrie Willemsen
Die op de XL-cabine bedoel je? Zijn allemaal dezelfde, toch? Zouden niet misstaan in de beautycase van de gemiddelde vrouw, zijn maar een klein beetje groter 🙈 En zoals gezegd: ze hangen totaal op de verkeerde plek aan de cabine...
+1
casejxu
@SJB533 gemiddelde brommer heeft nog meer spiegel idd. Bij ons heeft t een voordeel. Ze steken niks uit dus geen last met voergang opdraaien
+1
SJB533
@casejxu
Was bij ons een handicap met mest rijden. Tis dat de 7 al een 7,5 jaar geleden vertrokken is, maar ik kan me voorstellen, dat er nog een keer een lasapparaat aan te pas gekomen was 🙈
+1
rommert14
@casejxu de spiegels van mijn 1056 zijn ook een beunwerk inderdaad, je zien geen drol
+1
SJB533
@rommert14
En het ergste is: origineel zijn voor die trekkers brede spiegelsteunen geleverd! (Helaas nog steeds aan de deur)
@SJB533 @rommert14 ik heb weinig verstand van spiegels, maar zijn de spiegels op moderne trekkers niet veel ‘boller’ zodat je zicht veel breder is? Dus dat je weinig opschiet met alleen de steun veranderen en spiegelglas hetzelfde houden?
+1
mklok
@ronald-deutz-fahr Zijn groter geworden , denk dat net als de Mercedes vrachtwagens een display op de linker en rechter binnen stijl komt en de spiegels vervangen zijn door de camera. Dan krijg je binnen op het scherm het uitzicht naar achteren via de camera die weer buiten gemonteerd is
SJB533
@rommert14 Hier een mooi voorbeeld. Weet niet of die er voor de vierpitters ook waren
+1
rommert14
@SJB533 die van mij zijn een keer gelast maar je kan ze niet eens goed bij stellen, ja als je goed staan hebt komt het zijraam van de deur er tegenaan...
SJB533
@rommert14
Meende ik al te herkennen ja. Denk dat de originele beugels (zijn trouwens met grotere spiegels, als ik het goed heb gezien), mits ze nog leverbaar zijn, een vrij prijzige aangelegenheid zijn 🤔
rommert14
@SJB533 ja, maar gewone moderne telescoop spiegels op de cabine stijl zegmaar lijkt mij ook wel wat. Moet nog maar eens.
SJB533
@rommert14
Net zo duur en veel makkelijker denk ik... Ze zijn er nog wel volgens de NGPC

(klik om te vergroten)

+1
stijn-de-bock
@SJB533 jij bent een tractorencyclopedie op jezelf. 👍🏻
+2
SJB533
@stijn-de-bock
Ford is vrij makkelijk voor mij, naast bijvoorbeeld de Europese IH. En van beide weet ik (godzijdank) lang niet alles. Heb in de afgelopen jaren wel aardig wat bijgeleerd, mede door TF.
a3vandiejen
@SJB533 Is dit niet de 7710 waar Marco naar op zoek is...
+1
SJB533
@a3vandiejen
Nee, dat is een Gen I

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!