Foto van een Ford 8340 krukaskeerring vervangen na bijna 20000 uur! Helaas is het aluminium deksel gescheurd waar de krukaskeering in zit en is er ooit een helicoil in geprutst

Ford 8340

Fordje4600
Foto van een Ford 8340 krukaskeerring vervangen na bijna 20000 uur! Helaas is het aluminium deksel gescheurd waar de krukaskeering in zit en is er ooit een helicoil in geprutst

Reacties

nhmonteur
Ik zie dat er ook de oudere carterpakking gemonteerd is. Wil je hem echt goed dicht krijgen, dan zal ik de carterpakking ook vervangen voor de nieuwste. Dit is een ijzeren pakking met een rubberen rand.
De oude papieren pakking gaat vaak stuk onder de houder van de krukaskeering doordat daar een bouten zitten.

Een nieuwe carterpakking is wel ff iets werk omdat je vooras iets naar voren moet.
Fordje4600
@nhmonteur dat heb ik ook gehoord, het carter lekt niet, de pakking onder het aluminium gedeelte lekt wel, als we de motor weer aan de versnellingsbak maken en de vooras iets naar voren halen kan het carter er dan onderweg?
nhmonteur
@Fordje4600 ja dan kan hij reminders uit. Maar dat gat midden onder de aluminium houder is niet origineel. Daar hoort helemaal geen bout in. Dus die dan ook niet meer monteren anders kan het Carter er niet onder uit als de motor weer voor de transmissie zit.

Ik haal vaak de motorkap eraf. Dan de 6 bouten bij vooras los en dan bij de bovenste 2 hele lange bouten erin doen zodat je daar de vooras op naar voren kan schuiven.
Fordje4600
@nhmonteur oke dan gaan we dat gelijk even meepakken👍
Fordje4600
@nhmonteur maar waarom zouden ze dat gat erin hebben gemaakt?
nhmonteur
@Fordje4600 ik denk om lekkage tegen te gaan. Normaal zitten daar geen bouten, en dan met de oude papieren pakking beweegt dat toch heel iets. Daarom gaat het daar bijna altijd lekken. Dus misschien hebben ze zo geprobeerd on dat tegen te gaan.
Ik heb het zelf nog nooit gezien een bout daar. Bij die bout kom je toch ook alleen bij als hij overmidden is?
Fordje4600
@nhmonteur nee de bout kan je gewoon van buiten eruit draaien, onder het carter in het midden zit ie
Fordje4600
@nhmonteur ik denk zelf dat dit een garantie reparatie is geweest omdat we kort na aanschaf 2 lekjes hadden, 1 hydrauliekslang waar het draad van geknapt was en ergens anders (waarschijnlijk de krukaskeerring)
InsaneNL
@nhmonteur weet jij toevallig of je de voorste krukaskeering bij een 7740 zo kan vervangen? Of moet dan het distributiedeksel er voorweg en daarmee de vooras?
nhmonteur
@InsaneNL Ja deze is zo te vervangen. je moet wel de krukaspoelie verwijderen. Hier dien je wel een goede trekker voor te hebben. Je moeten de poelie verwijderen door de 2 gaten in het middenstuk te gebruiken. Je kan er geen standaard poelietrekker op zetten omdat er een trillingsdemper in de poelie zit en je deze dan beschadigd.
InsaneNL
@nhmonteur oke duidelijk, dankje altijd makkelijk om even van tevoren te checken. Is de grote bout in de pulley trouwens linkse of rechtse draad?
nhmonteur
@InsaneNL gewoon normaal linksom los.
InsaneNL
@nhmonteur super, nogmaals bedankt.
+1
jammermaarhelaas
Breuk in het aluminium zal wel gekomen zijn nadat de helicoil er in gemaakt is. Uitvinders.
+1
Fordje4600
@jammermaarhelaas dat denk ik ook, dit soort "reparaties" (tijd en geld verkloten wat achteraf 10x zo veel kost) kan ik daarom dus ook niet begrijpen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8340 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!