Kleine verbouwing 😄. Foto is geplaatst door wilko-hoogeveen op 07-01-2019 om 21:57:13, met 24 reacties.

Massey Ferguson 1155

wilko-hoogeveen
Kleine verbouwing 😄

Reacties

wilko-hoogeveen
Blok krijgt 0.6 liter minder inhoud
valmet6400power
Minder? Kun je dan met trekkertrek in een bepaalde klasse meedoen of iets dergelijks?
+1
wilko-hoogeveen
@valmet6400power jaa, is voor de 4.5ton supersport. Wordt nu 8.3 liter.
RVM
@wilko-hoogeveen blijft het niet 9 liter met 2 kleppen per cilinder?
+1
wilko-hoogeveen
@RVM vanaf 2020 wordt 3200 toeren toegestaan en dan is de inhoud max 8.3 liter
RVM
@wilko-hoogeveen oké, zetten jullie m meteen op pullers?
wilko-hoogeveen
@RVM nee, gewoon gesneden banden. Pullers komt ooit wel maar is nog geen budget voor...
radium45
@wilko-hoogeveen Dus als je een hoop ervaring opgedaan hebt met deze nieuwe toerentallen is de overstap naar de ProStock niet zo heel groot meer?
+1
wilko-hoogeveen
@radium45 Over het algemeen moet een V8 beter gaan presteren met hogere toeren (orginele toerental van deze motor is 2900 en eerst was het Max voor farmstock 2700 toeren). Aangezien in de 4.5 ton supersport nog nooit echt een perkins V8 het goed gedaan heeft hopen wij met dit hogere toerental misschien een gat te dichten met 6 cilinders. Maar of dat wat wordt, moet de tijd zich gaan bewijzen!
radium45
@wilko-hoogeveen Dat was nu net wat ik niet wilde zeggen om niet te negatief over te komen. Mijn idee is ook dat een V8 in deze klasse nooit echt mee heeft kunnen doen. In mijn ogen missen ze het koppel wat een lijn 6 veelal wel heeft.
RVM
@radium45 in 2011 was een V8 kampioen ( mooiste NK ooit, naar mijn mening )
+1
wilko-hoogeveen
@RVM Dat weet ik, de Red Danger, was inderdaad prachtig. Maar dat is een IH blok en geen perkins
RVM
@wilko-hoogeveen klopt en die heeft na dat NK nog maar 10 wedstrijden gereden. Blok te zwak.
Industrie V8 was niet toegestaan.
+2
radium45
+1
Arie_MF
@radium45 er is volgens mij ook nog een seizoenscompilatie vd Red Danger. The Undertaker is ook een prachtig klinkende v8.
radium45
@Arie_MF de undertaker komt hier niet zo ver uit de buurt vandaan. Loopt ook bijzonder mooi.
wilko-hoogeveen
@radium45 undertaker is er ook 1 ja, na 3 jaar gaat ie dit seizoen hopelijk weer een paar keer rijden. Die is daarentegen ook wel 10.5 liter volgens mij 💪
radium45
@RVM Dat klopt inderdaad, nu vond ik dat ook de mooist lopende V8 in die klasse. Jammer van die brok schade.
+1
RVM
@radium45 ik stond er 10 meter vandaan toen ie klapte in Stroe 2012. Eeuwig zonde.
basia
Hoe gaat dat , iets dikkere bussen erin ?
+1
wilko-hoogeveen
@basia dit is een 540 cubinch motor van een MF1155 en een MF1150 heeft een 510 cubinch motor (8.3liter) en dat verschil zit in de slag van de krukas en drijfstangen. De zuiger gaat straks zegmaar iets minder ver naar beneden. Er kom sws wel andere dikkere bussen in (wel met dezelfde boring) met meerdere randen die ook nog in het blok geboord moeten worden, dit zodat de bussen niet naar beneden gedrukt worden.
Arie_MF
@wilko-hoogeveen waarom wil je een kleinere slag ipv kleinere boring? Ik denk dat dat hogere toerental inderdaad wel eens verschil kan gaan maken. Kijk maar naar de Warpath en de Trailblazer in usa, die doen aardig mee(is dan wel geen supersport)
+1
wilko-hoogeveen
@Arie_MF Dat is misschien een latere stap, nu wordt het gewoon een motor van een 1150. Allemaal ex-onderdelen van de Red Attraction, voor nu een snellere/makkelijkere stap.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 1155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!