Hatz TL 13
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Hatz TL 13 en hebben de trefwoorden lassen en gietijzer lassen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Ik heb al bij een bedrijf geïnformeerd wat het kost om op de knappen, maar dat kwam dicht aan een bedrag met 3 nullen. Dat is het bedrag ook wel waard, want ze stoken het deel warm en lassen het dan met hetzelfde materiaal, maar ik vraag me af of dat in dit geval niet een veel te luxe oplossing is, omdat de trekker niet veel meer aan het werk hoeft.
Ik hoop dat er iemand nog andere suggesties heeft of een goedkoper adres voor het opknappen? Of ervaring met het oplassen van gietijzer, bijvoorbeeld met gietijzerelektrodes of gebruik van 2 componenten pasta.
Laatste
Reacties
Gezien de dikte, zal je waarschijnlijk wel moeten voor en na verwarmen, en aanschuinen en in meerdere lagen lassen.
Het voorzichtig uithameren van de las, na elke laag wil ook wel helpen.
Gewoon ijzer aan gietijzer lassen wordt niet supersterk, maar je geeft zelf al aan dat dit ook niet nodig is.
Op zich is het wel het proberen waard het zelf te proberen, al zou ik dan wel eerst een elektrodeapparaat en een lasbrander of oven moeten regelen.
Vervolgens de breuklijn schoon maken/vlak slijpen, een ruw tegendeel maken, v-naad er aan maken, er tegenaan lassen en vervolgens de vorm er weer in maken.
Een lastig detail is nog wel, dat het een boutgat voor de gatenbalk is dat uitgebroken is. Eigenlijk was het het mooiste als dit gat weer gebruikt zou kunnen worden.
Of is het een idee zijn te proberen of CO2 enigszins houdt? Dat maakt het lassen al makkelijker.