Foto van een Steyr 9094. Oude meuk maar weer wat opgepoetst. Klaar voor z'n 20e levensjaar.. Geplaatst door CaseCS130 op 12-01-2019 om 12:31:29, met 94 reacties.

Steyr 9094

Foto van een Steyr 9094. Oude meuk maar weer wat opgepoetst. Klaar voor z'n 20e levensjaar.

Reacties

stijn-de-bock
Leuke trekkers alleen is het dak net iets te laag voor mij .
+1
CaseCS130
@stijn-de-bock Klopt, als je groot bent kijk je al snel tegen de ventilatieunit aan.
SJB533
@CaseCS130
Deze cabine zal nog meevallen tov de CS Compact/900M? Vond mijn vader (1,65m?) destijds maar een klein hok 😂
CaseCS130
@SJB533 tot iets over de 1 meter 80 is er niks loos.
SJB533
@CaseCS130
ook niet bij de 968, 975 en de rest van die serie? Cabine leek me toen vrij klein. Kan me trouwens niet meer herinneren, of deze serie er ook stond, toen. Is inmiddels ook meer dan 20 jaar geleden
CaseCS130
@SJB533 Dat zou best kunnen hoor. Volgens mij was er ook nog een low profile cabine leverbaar op die series. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
GROENEDEERE
Ziet er netjes uit voor zn leeftijd dan
+3
CaseCS130
@GROENEDEERE Van een oud vrouwtje geweest hè 😀
Baltus_steyr
@CaseCS130 zo gaat de mijne er straks ook uit zien hoop ik!
casejxu
@Baltus_steyr verklaar! Ga je poetsen?
+1
CaseCS130
@casejxu of hij laat er een oud vrouwtje op rijden 🤔
+1
Fendt926Driver
@CaseCS130 @casejxu hij laat er ook frontaftakas op bouwen....
CaseCS130
@Fendt926Driver Dat zou wel eens kunnen idd. Nieuwe zuidberg @Baltus_steyr ?
Fendt926Driver
@CaseCS130 ja denk ik wel. Zuidberg fronthef had hij al.
Baltus_steyr
@CaseCS130 we hebben hem (uiteindelijk)kunnen bestellen,alleen 13 weken levertijd...!
Fendt926Driver
@Baltus_steyr eind april begin mei kun je dus dubbel maaien aan 1 trekker. Heb je al een frontmaaier op het oog?
Baltus_steyr
@Fendt926Driver als het allemaal mee zit moet die in maart klaar en gemonteerd zijn op de trekker. Hij is half/eind november al besteld...
Nou toevallig heb ik een gebruikte pz vicon 270 in de buurt gekocht voor een heel zacht prijsje. Kappen zijn wel wat krom en versleten. Grote schotels zijn nog dik/hard alleen de 2 binnenste schotels boven aan zijn half van die platen weg.Verder over een paar maand maar is een paar baantjes maaien op het bouwland kijken of die ook net werk achterlaat...
Fendt926Driver
@Baltus_steyr mooi dus ook al een frontmaaier.....
Ik heb zaterdag ook wel een mooie claas trommelmaaier zonder kneuzer zien staan...
Maar 2.7m breed en dat is mij net te smal. De grote trekker is al 2.8m breed op de banden en voor nood moet die ook gras kunnen halen
Baltus_steyr
@Fendt926Driver oke. Ik had eerst ook graag 3 meter willen hebben, maar 3 meter voor en 3,5 achter wordt met 100/105 pk wel krap. Zal nu met 2,70 iets makkelijker gaan. Bij mij zal de maaier wel breder zijn als de trekker daar verwacht ik geen problemen mee!
CaseCS130
@Baltus_steyr Mooi dat het eindelijk gelukt is, wij hebben er ook wel een paar maand op moeten wachten. Maar beter wachten als niet te krijgen. Dat ben je straks zo vergeten.
Baltus_steyr
@CaseCS130 ja ff afwachten totdat we hem daadwerkelijk binnen hebben haha!!
Ik ben zeer benieuwd hoe het straks loopt, of die 2 maaiers ook goed kan doen!
CaseCS130
@Baltus_steyr Zonder kneuzers zal het wel aardig gaan hoor. Wat langzamer als met alleen een achtermaaier, maar het werkt rustiger met meer capaciteit. Durf je wel garantie te geven dat je er geen spijt van krijgt.
Wel een raar verhaal dat er eerst tegen je gezegd werd dat die aftakas helemaal niet leverbaar was.... 🤔
+1
Baltus_steyr
@CaseCS130 dat zal wel los lopen. Kon met de kuhn op lange stukken 25 km halen!
Nou de ervaren jongens die bij zuidberg zaten zijn vrijwel allemaal weg, en de jongere jongens weten niet hoe het zit of werkt precies en daarom was het een behoorlijk gedoe om toch aan de juiste kast te komen!
CaseCS130
@Baltus_steyr Ben je lekker mee dan... Maar met de juiste nummers kon het toch niet moeilijk zijn zou je denken.
Baltus_steyr
@CaseCS130 ja klopt. Monteur die heeft het geregeld. Het koste hem wel een paar keer mailen en bellen voordat ze de juiste bak hadden!
sjonnies
@Baltus_steyr hoeveel ok heeft die steyr wij maaiden 6 m zonder kneuzer met 100 pk kon makkelijk 20 maaien maar nu heb ik frontmaaier stuk gereden op een boomstronk en gaan we nu 6 m kneuzer wel met 135 pk
+1
CaseCS130
@sjonnies 95 pk. Wij maaiden er vroeger 4.80 met kneuzers mee. Dat ging prima, 10-12 km in normaal gras. Maar als er dik op stond moest je wel terug in snelheid.
Baltus_steyr
@Fendt926Driver jackpot!
+2
casejxu
@CaseCS130 scheelt wel werk. Een oud vrouwtje nemen met kinderen ipv alles zelf nog te moeten regelen 🤣
+1
CaseCS130
@casejxu Dat is waar, maar dan heb je het leuke werk ook gemist 😅
+2
casejxu
@CaseCS130 dat kan je gewoon blijven volhouden toch? Stel dat er ooit iemand iets uitvond wat beter en lekkerder is als sex blijf ik t er gewoon bij doen!
+5
valmet6400power
@casejxu
Bier drinken!
casejxu
@valmet6400power jij heb geen vriendin zeker??🤣
valmet6400power
@casejxu
Hou op schei uit, al bijna 7 jaar..
casejxu
@valmet6400power en dan bier boven sex verkiezen?
CaseCS130
@valmet6400power trekker rijden!
+1
ronald-deutz-fahr
@valmet6400power prima combinatie, niks mis mee 😎
+1
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Nou volgens mij beïnvloedt het ene de prestatie van het andere wel 😜
+1
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 haha, maar het blijft beide keren mooi werk 😅
MaartenMandemaker
Staat er weer netjes bij. Is deze met Steyrmatic?
CaseCS130
@MaartenMandemaker Ja, deze heeft steyrmatic. Geen elektronische hef helaas, had achteraf wel beter geweest.
MaartenMandemaker
@CaseCS130 oké Steyrmatic is wel fijn. Gat van 3 naar 4 is bij een zware vracht met transport wel groot. Anders moet je de hlr pook eigenlijk gebruiken. Mechanische qua bediening of qua werken niet fijn? Op de 4260 en 70 ook nog mechanisch maar dat bedient wel fijn op zich.
CaseCS130
@MaartenMandemaker Bediening is via bowden-kabel. Dat veert teveel waardoor het heel lastig doseren is. Jammer, slecht uitgevoerd. Oude trekkers met rechtstreekse bediening is veel fijner. De elektrische zoals op de grote serie is wel perfect.
MaartenMandemaker
@CaseCS130 oké wel jammer dan idd. Bij de MFs is het met een stang en dat werkt wel fijn. Mis op die ook niet echt een electronische hef. Voor het intensievere gebruik is het wel fijn
fendt308-driver
Ziet er knap uit, welk middel gebruik je hier voor?
CaseCS130
@fendt308-driver normaal gebruikte ik alleen turtle wax. Dit jaar voor het eerst de kap met commandant gedaan en daarna met sonax polijst en wax ineen. Vind commandant wel vervelend spul om er weer af te krijgen, uit poetsen lukte niet goed. Met een een auto was sopje eraf gehaald en daarna gedroogd en in de was gezet.
Gebruikte eerst ook veel te veel en door het enorme vochtige weer droogt het sws al moeizaam op.
Het is een beetje zoeken naar de juiste werkwijze, maar uiteindelijk wel netjes resultaat.
fendt308-driver
@CaseCS130 ik wil een beetje doffe lak weer oppoetsen, is dan turtle wax genoeg denk je?
johndeere6230
@fendt308-driver

Bij ons bij de 2250 toen wel, al wordt dat vanzelf weer minder dan jammer genoeg... Alleen het was wel een wereld van verschil
fendt308-driver
@johndeere6230 minder alsin het effect is met een jaar(?) Weer weg?
+1
johndeere6230
@fendt308-driver

Ja zoiets wel ja, zie dr nu niks meer van, nu was die wax ook al wel een x aantal jaar oud en stond de trekker toen nog dagelijks in de stal, waarschijnlijk zal het wel beter zijn wanneer die gewoon buiten de stal staat en goede wax
+2
MaartenMandemaker
@fendt308-driver als het beetje dof is voorzichtig poetsen met commandant no4, en daarna in de was zetten. In de was zetten moet je wel ieder jaar doen om de lak glad te houden
ronald-deutz-fahr
@MaartenMandemaker en watvoor product is was?
Wij doen er eigenlijk nooit wat bijzonders aan, meestal alleen met water, en 1x per jaar ff int schuim blazen en boenen, daarna gewoon afspoelen
CaseCS130
@fendt308-driver Nee, dan zou ik eerst met een polijstmiddel aan de gang. Dat combispul van Sonax valt me ook wat tegen, dacht dat is twee werkgangen in één, maar het is van beide net niks.
Na polijsten wel in de wax zetten, anders moet je zo weer.
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 hoe lang werk heb je met een trekker als deze?
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Ehm, heb het wat verdeeld gedaan tussen het andere werk door. Eerst goed schoonmaken, anders zit je in de rommel te poetsen. Dat is ongeveer half uurtje, iets minder. Daarna cabine en ramen schoongemaakt, 1,5 uur denk ik. Toen kap gepolijst en de rest in de was gezet dat was 2 uurtjes denk ik. Maar doe zoveel mogelijk met een poetsmachine, handmatig kost meer tijd.
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 ah dus als die al brandschoon in de schuur staat kun je op n middag heel wat doen dus! Valt mij hard mee. Toch maar even investeren in een poetsmachine😅
Deutz-Fahr-Rijder
@CaseCS130 is dat moeilijk/heel secuur werk of valt dat wel mee, lijkt mij ook wel grappig om eens te proberen zeg maar. Maar dan moet je verf zeker nog wel heel vast op de trekker zitten, anders poets je alles eraf zeker?
casejxu
@Deutz-Fahr-Rijder ik heb t ooit bij de jxu met de hand gedaan. Voor de eerste keer miss wel zo veilig. Even op een klein hoekje proberen.
Deutz-Fahr-Rijder
@casejxu tsjee dat knapt er idd flink van op. Het is idd wel slim om het eerst met de hand te doen denk ik ja
+1
CaseCS130
@Deutz-Fahr-Rijder Valt best mee. Als je commandant no4 gebruikt wat @MaartenMandemaker ook noemde gaat het niet zo snel fout. Niet te lang op 1 plek en liever een excentrische machine dan een roterende. Ga zeker niet een gewone haakse slijper gebruiken, dat toerental is veel te hoog.
@ronald-deutz-fahr Ik word oud, dus doe zoveel mogelijk machinaal. Maar met de hand is ook prima te doen als je nog een jonge god bent.
+1
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 haha, ja dat word vaak gezegt ik ben nog jong en niet versleten. Dat laatste wil ik graag zo houden dus kan er maar beter preventief op investeren 😜
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Zit wat in, maar de oudere generatie zal je dan snel lui noemen haha. Op je vraag over was, was beschermt je laklaag waardoor je veel minder last van doffe lak en verkleuring krijgt. Ook maakt het veel sneller schoon zoals Maarten al zei. Was polijst echter niet, maar beschermt alleen.
Vroeger verkocht de Action Turtle wax voor een rotprijs, dat was altijd dik het geld waard. Jammer genoeg hebben ze het niet meer en het huismerk is troep.
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr ik heb m'n oude kinzo poetsmachine wel over, dit jaar in een professionelere machine geïnvesteerd. Werkt nog prima en denk ik wel tien jaar probleemloos gebruikt maar je zal de poetslap even moeten wassen anders is je deutz case ih rood. 😅
Je mag hem wel tegen verzendkosten hebben als het je wat lijkt.
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 ik zie 35 in je profiel staan, en je voelt je al oud? 😜 na een feestje zeker?😎🍻
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Haha, we spreken over 12 jaar elkaar wel weer 😁
+1
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 haha, dat duurt gelukkig nog ff 😜
valmet6400power
@CaseCS130
Toch als ik de 6400 Turtle Wax zet in de winter dan zie je tot volgende winter als de trekker nat wordt, door regen of beregenen, de regendruppels gewoon als bolletjes op de trekker liggen, als ware afgestoten. Ook daarvoor geldt, eerst stofvrij maken voor je de wax aanbrengt 😄
CaseCS130
@valmet6400power Ja dat spul is prima al gebruiken de echte poets freaks in de autowereld ander spul.
Na een jaar is het bij mij ook wel toe aan een nieuwe beurt, maar dat hangt er ook wat van af hoe smerig die wordt en hoe vaak hij wordt gewassen.
jasper-santing0
Netjes hoor, heb je 3 trekkers met front hef en pto en 2 zonder? 🙈 💪
+1
CaseCS130
@jasper-santing0 Nee, 3 met en 4 zonder. Zonder is dus nog in de meerderheid.
jasper-santing0
@CaseCS130 Haha bliksem heb je 7 trekkers? 😮 Welke types allemaal dan?
trean
@jasper-santing0 zat even te zoeken tussen zijn foto's
Deutz D4006 & D6006
Fiat 68-80 en 70-90
Steyr 9094
Case IH cs 110 en 130
CaseCS130
@trean Klopt, allemaal oude meuk dus.
+1
trean
@CaseCS130 steyr en de Cs-en gaan nog wel toch,

Paar van die oudjes zijn wel makkelijk voor het dagelijkse werk. Scheelt veel omkoppelen.
7 nieuwe trekkers is voor een normale melkveehouder ook niet te betalen. Dat kunnen alleen loonbedrijven en grotere akkerbouwers.😉
CaseCS130
@trean Meeste hebben nog niet zoveel uren en technisch is het allemaal wel netjes. En scheelt veel omkoppelen en de draaiuren van de kleine trekkers zijn het goedkoopste.
+1
MaartenMandemaker
@CaseCS130 het is ook gewoon een stukje arbeidsgemak als je niet steeds hoeft om te koppelen, en als er meerdere trekkers voor een machine kunnen.
+1
CaseCS130
@MaartenMandemaker Ja, als je met ouder spul werkt moet het elkaar wat kunnen vervangen. Dan kan het werk altijd doorgaan. En met inkuilen gaat alles wel eens wat door elkaar heen, dan is het erg makkelijk dat je zo op de trekker kan springen en wegrijden.
+2
MaartenMandemaker
@CaseCS130 Ja klopt zo is het ook. En betaald is betaald, dan is die pijn allang weer vergeten. Hier kunnen de beide grote trekkers hetzelfde werk doen en de 4260 en 70 ook, en alles is uitwisselbaar dat is ook wel handig. 60 komt in het voorjaar eigenlijk niet voor de spuit weg, maar als het moet k aan die ook ff voor de schudder of hark.
trean
@CaseCS130 oudjes die je hebt kosten niet zo veel, maar als je een trekker voor de mengwagen zoekt met 2dw ventielen en 540/1000 pto en 100-135 pk van voor 1995 valt het aanbod en de prijzen nog tegen. Als ze boven de 12000 uur komen zakt de prijs wel iets, maar voor een met weinig uur kan je ook een nieuwere met 10.000 uur kopen.
+2
CaseCS130
@trean Ja dat aanbod valt tegen, maar komt ook doordat die categorie trekkers veel door liefhebbers van tt etc. worden gekocht. Ik koop ze het liefst jong met weinig uren of nieuw en laat ze dan vanzelf oud worden.
Van de trekkers met cabine heeft de 130 de meeste uren met 6500, de rest zit er allemaal onder.
Ik las een keer een artikel over een oude boer in de boerderij. Die man zei "je moet nooit oude rommel kopen, dat krijg je vanzelf". Vond ik wel een mooie uitspraak.
jasper-santing0
@trean Dat is de moeite🙈 jij bent de reserve j de vries van noord nl?😜🙈
trean
@jasper-santing0 zelf hebben we er maar 4 waarvan er 2 in categorie dx11 vallen.
MaartenMandemaker
@trean de dx11 lat is ook hoger gelegd volgens mij laatst 🙂
trean
@MaartenMandemaker ja nu vallen ze allemaal in de categorie.
Was volgens mij vooral omdat hij een goede wil hebben voor het persen en maaien met trippel, oudere trekkers met dat vermogen zijn er niet veel van.
Fendt926Driver
@trean ha ha. Wat is oud...
Mijn grote trekker is al weer 19 jaar oud.
Maar ik denk dat die gisteren voor het eerst op het aoc heeft gestaan in die 19 jaar
trean
@Fendt926Driver is maar net wat je verder hebt aan vergelijkingsmateriaal.
Als je een paar s4 hebt zijn 415 en 820s oud terwijl dat voor jouw nieuw zou zijn.
+1
fendt308-driver
Quote Reactie van @trean:
Als je een paar s4 hebt zijn 415 en 820s oud

Liever een oudje dan als die nieuwerwetse😜
MaartenMandemaker
@trean Nee en een beetje comfort en betrouwbaarheid is ook wel fijn. Geloof dat ze met die agrostar niet veel geluk gehad hebben. Al zijn dat wel fijne trekkers om mee te rijden.
CaseCS130
@jasper-santing0 Nee, 12 is zelfs voor mij te gek.
jasper-santing0
@CaseCS130 Haha toch wel 🙈
Wat voor werk heb je nu allemaal voor 7 trekkers dan?
CaseCS130
@jasper-santing0 Zomers als we aan het inkuilen zijn staat 110 voor de wagen, 130 op de bult, 9094 voor de schudder, 60-88 voor de hark, 70-90 voor de kuilsnijder, 60-06 voor de blokkenwagen. Dan is alleen de 40-06 nog over. Maar die draait ook wel voor de hark als er geen andere trekker vrij is.
verwijderd
trean
@jasper-santing0 geen mf meer bij ons. Die site had ik nog niet bekeken. Heeft ook nog geen haast, maar als ik iets moois in de buurt zie staan voor een leuke prijs kan het snel gaan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr 9094 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!