Foto van een Valtra N174. Foto is geplaatst door jordi 1455 op 20-01-2019 om 17:22:32, met 46 reacties.

Valtra N174

jordi 1455
Foto van een Valtra N174

Reacties

mdoornekamp
Die heeft wel spierballen. Maar vraag me wel eens af hoe die het zou doen als vervanger van mijn 6630. Dan moet ie ook int loonwerk voor de Strautmann Giga
+1
bikkertie
@mdoornekamp ff keertje testen 😋
jehan
@mdoornekampdoet ie met 2 vingers in de neus
mdoornekamp
@jehan ja ja ja. Hoe zit het met eigen gewicht. Moet ook de bult op. En Houdt die vooras dat? 6 cil trekker is toch iets meer mans. Maar een T vind ik weer te groot/lang voor lichtere werkzaamheden zoals zaaien
jehan
@mdoornekamp eigen gewicht kun je zwaarder maken he ..vooras kan het makkelijk hebben ..
mdoornekamp
@jehan ja kan eventueel wat wiel gewichten achterin zetten. En natuurlijk frontgewicht. En dan waarschijnlijk een vario. Want die 5 traps bak heeft veel te weinig keus
jehan
@mdoornekamp zoals al gezegd probeer er een op demo
arjanvw
@mdoornekamp ben het wel met je eens, het verschil tussen de 4 en 6 cilinder is best groot bij Valtra. 4 cilinders vind ik persoonlijk ook veel mooier. Soms verkijk je er ook op, onze 4 cilinder Claas 540 is langer dan de 6 cilinder Fendt 512
@mdoornekamp is dit vergelijkbaar met een 6630? Naar mijn idee is deze veel lomper, misschien gezichtsbedrog? 6630 is 140pk?
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr deze valtra is niet zo lomp hoor. Lief trekkertje. 6630 is 140 pk. Met boost 165. Met een 4 cilinder jd 6130R gaat het niks worden.
+1
fendt308-driver
@mdoornekamp deze trekker heeft al een best lange wielbasis, het zijn niet de korte stuiter 4cilinders van vroeger. Alhoewel het mij ook 110% meevalt wat een valtra n142 mans is
@mdoornekamp en die boost hebben ze allemaal?
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr de Se goedkope versies hebben geen boost. De mijne is ook aardig sterk omdat de verstuivers van de common rail al wat slijten
@mdoornekamp ah zo, die se zie je niet veel in de 6 cilinder. Kan de bak dat wat hebben dan? Is slag lichter als van de 68 toch?
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr bak kan het wel hebben. Je mag niet extreem zwaar in de A trekken. Maar in B kan ie het wel trekken de kuil op, omdat de versnellingen wat lager/gunstiger liggen dan de amerikanen.
@mdoornekamp wat zijn de Amerikanen? De 68 al? Of boven de 75 pas?
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr vanaf 68 de amerikaanse 5 bak
@mdoornekamp aah zo, wat is daar de achterliggende reden van? Mis de f weleens wat (kan ook gewenning zijn) maar de keus word hard minder als de ene bak 6 groepen tot 40 km hebt of 5 groepen tot dik 50..
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr hangt ook sterk van de verdeling af. Bij mijn 6155R met 5 bak, ligt de laatste groep echt flink hoger om de 53 te halen ( ook nog bij 1900 toeren). De eerste 4 groepen liggen mooi in het werk bereik
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr deze valtra s hebben ook te weinig werk versnellingen. Dat bleek ook uit de test in Trekker magazine.

ik had de tabellen er al bij gehad toen ik mijn jd kocht. Toen ook naar een T174 gekeken.
+1
@mdoornekamp jammer is zoiets... word het wel beperkter van, onze deutz heeft ook te grote trappen en geen overlap in de groepen, soms komt dat beroerd uit.
Trekkermegazine hebben we nietmeer, alle nummers vanaf de 3e tot 2 jaar terug hebben we ze liggen. Maar het werd toch steeds duurder en steedsmeer voor grote loonwerk machines naar ons idee. Rubrieken als ‘de sleutelaar’ zat er zelden nog in, dat was altijd het mooist om te lezen.
Gelukkig is het meeste ook op internet te lezen
JD 6430 The Best
@mdoornekamp toch maar eens een 6130 proberen als ik jouw was, machtig felle trekker. Zijn hier verschillende die een 6 cilinder jd op een 130r al ingeruild hebben.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best ok. hoe lang hebben jullie de trekker al?
JD 6430 The Best
@mdoornekamp sinds eind mei rijden we ermee.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best ok dus al 1 seizoen gebruikt
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Klopt, van woelen tot koppeggen zaaien en kipperen heeft ie gedaan tot nu toe.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best ok. Vario bak toch. Bevalt wel goed dus
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Autopowr idd, we hebben nu in alle 3 autopowr. Trekker bevalt heel best, zeker met de geintergreerde gps is t een genot om ermee te werken
JohnDeere5085
@JD 6430 The Best wat voor motor ligt er in zon 6130r?
SJB533
@JohnDeere5085
DPS 4,5 liter viercilinder
JohnDeere5085
Quote Reactie van @SJB533:
DPS 4,5 liter viercilinder

zelfde als in onze 5085m dus
JD 6430 The Best
@JohnDeere5085 JD 4,5 liter
StevenBomers
@JD 6430 The Best met 2 turbo’s
JD 6430 The Best
@StevenBomers 1 vaste en 1 variabele als ik t goed heb.
mdoornekamp
@StevenBomers volgens mij zijn ze daar een beetje van terug gekomen. Staat wel in de folder, maar zit in werkelijkheid maar 1 op
+1
JD 6430 The Best
@mdoornekamp

Deze 130 kan het ook in de bergen😀
930triplemaaier
@JD 6430 The Best met de helft van de messen erin kan ik het ook
mdoornekamp
@930triplemaaier lijkt idd niet heel kort. Is ook wel lang spul wat opgeraapt wordt
CaseCS130
@mdoornekamp Het lijkt mij wat krap met zo'n 6130. Dan is het verschil met je 6155r wel groot.
Een N174 lijkt me wel meer mans. Komt die 5*4 bak zoveel tekort ten opzichte van een JD pq?
mdoornekamp
@CaseCS130 valtra heeft erg weinig werk versnellingen. En schakelt ook wat trager dan ik gewend ben.
CaseCS130
@mdoornekamp Maar dat gaat altijd over 4-12km/h? Ik vind dat eigenlijk wat aan de lage kant voor moderne trekkers. Doe zelden dingen langzamer dan 7-8km/h. Wat dat betreft heb ik tussen de 12-20km/h liever wat meer versnellingen.
Traag schakelen kan wel irritant zijn ja.
mdoornekamp
@CaseCS130 de meeste versnellingen liggen bij deze bak tussen 20 en 50 km😅. Laagste normale versnelling is 4 km. Anders moet je naar de kruip.
CaseCS130
@mdoornekamp Hmm, dat is een beetje een gekke opbouw ja. Beetje gemiste kans dan bij zo'n relatief nieuw ontwikkelde bak.
mdoornekamp
@CaseCS130 ja klopt. Je bent ook maar zo geen A merk. Zitten ook wat teveel ingebouwde veiligheden is. Alles staat steeds op slot. Dat bevordert het snel werken niet
JD 6430 The Best
@930triplemaaier ja daar heb ik verder geen verstand van, kwam toevallig dit filmpje voorbij🙈 Maar wel bergen dat vergt ook vermogen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra N174 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!