Foto van een Deutz D7506. Afgelopen twee jaar veel aangedaan, gekocht met een lekke kop en dat gelijk maar gerepareerd en toen de motor weer op alle 6 cilinders liep bleek dat het toerental niet goed

Deutz D7506

InsaneNL
Foto van een Deutz D7506.

Afgelopen twee jaar veel aangedaan, gekocht met een lekke kop en dat gelijk maar gerepareerd en toen de motor weer op alle 6 cilinders liep bleek dat het toerental niet goed terug kwam, tot +-1300 was er niks aan de hand en kwam het toerental netjes terug als je het gas los liet maar daarboven bleef het toerental staan.
Na het eerst maar een tijdje uitgesteld te hebben en de remmen te hebben gereviceerd het regeldeskel maar eens van de pomp gehaald en de schanierpunten van de regelgewichten waren helemaal de gewichten in gesleten waardoor de gewichten vast kwamen te staan en de pomp niet meer kon regelen.
Daarna zoals op de vorige foto te zien is de hydrauliek maar eens aangepakt en nu ligt alle bedrading eraf om alle electra weer klaar te maken, dit is ook al bijna klaar.

Reacties

+3
stijn-de-bock
Relatief zeldzame deutz. Die is meer dan de moeite waard om op te knappen.
+3
InsaneNL
@stijn-de-bock Zeker, ben er druk mee bezig. Dit voorjaar moeten de verstuivers nog een keer gedaan worden en dan heb ik hem technisch aardig goed en kan ik hem eens goed uitproberen dit zomer. Daarna moet die nog een keer doormidden voor de price-as, bekend probleem bij deze ZF bakken.
+2
a3vandiejen
@InsaneNL Veel werk, maar als alles het weer doet heb je er een schitterende Deutz mee.
Ga je ooit nog spuiten?.
Succes
+1
InsaneNL
@a3vandiejen Is wel de bedoeling, maar eerst maar eens zorgen dat die technisch helemaal goed is en dan maar eens op zoek naar ander plaatwerk. Heb er een hard hoofd in om dit weer netjes te krijgen.
+1
MulderDeutz1
Mooi project! Ik ben met bijna eenzelfde trekker bezig (9006) en bijna toe aan de hef en ventielen.
InsaneNL
@MulderDeutz1 ja had er al wat foto's van voorbij zien komen. Ga je er nog extra ventielen bij op bouwen of hoeveel heb je er al op zitten?
+1
MulderDeutz1
@InsaneNL Oke! Heb alleen dat standaard ventiel er nu tussen zitten. Heb een dubbelwerkende en enkelwerkende gekocht en liggen klaar. Tijd ontbreekt helaas. Maar moet eigenlijk van het voorjaar klaar zijn.
MulderDeutz1
@InsaneNL Nog dingen waarom ik moet denken? Tips/tricks?
InsaneNL
@MulderDeutz1 Je hebt dan het hef ventiel en dan twee extra ventielen erbij? Dat zou prima moeten passen, als je al een extra ventiel meer hebt past het waarschijnlijk niet. Omdat de 9006 een extra stuk voor de trekkracht regeling heeft. Als standaard Bosch bouten setjes passen die gebruiken en anders M10 10.9 draadeind gebruiken 8.8 gaat waarschijnlijk niet goed. En tussen alle blokken nieuwe oringen. Als je zelf hendels moet maken moet je rekening houden met de handrem, ik heb ze nog weer moeten aanpassen. Op de vorig foto van mij zie je hoe ik het heb gemaakt. Die snelkoppeling houders horen ook op de 90, deutz dealer kan ze leveren voor +-50. als je dan de snelkoppeling afdraait heb je gewoon push-pull.
MulderDeutz1
@InsaneNL Kijk, super. Bedankt!
InsaneNL
@MulderDeutz1 Ik heb even door je foto's gekeken en volgens mij zie ik er al zo'n dubbelwerkend Westinghouse ventiel aan zitten. Als je daar nog 2 ventielen bij tussen wil zetten wordt het heel krap, ik heb maar een paar cm over.
MulderDeutz1
@InsaneNL Oke! Ik ga het opmeten als het zover is. Bedankt voor de tip 👍🏻

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D7506 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!