Foto van een O&K A30 (heftruck) remcilinder. Poging 300 om werkende remmen te krijgen maar dit keer gaat het lukken

O&K A30 (heftruck)

Foto van een O&K A30 (heftruck) remcilinder. Poging 300 om werkende remmen te krijgen maar dit keer gaat het lukken

Reacties

+1
stijn-de-bock
Je bent er gerust in.
Dit is een nieuwe remcilinder?
+1
wim-same
Ben bang dat poging 301 er ook wel zal komen. Blijven vaak onbetrouwbare rem systemen. Oude Atlas kranen hadden dat ook. Het was altijd wel wat met de remmen.
+1
@wim-same en verrek je had gelijk. Het is niet gelukt. Komt geen druk op het pedaal ondanks ontluchten. Lekkage bij een T stukje in de remleidingen waardoor lucht de leiding in komt
@bernard-vant-klooster maar gisteravond is het toch gelukt. Koperen leiding vervangen en toen kwam er ineens druk in het pedaal. Rent weer super en jopelijk dit keer voor een langere tijd
@bernard-vant-klooster dus het zat in de leiding al die tijd?
@ronald-deutz-fahr nee. De hoofdremcilinder was ook lek. Doordat die gerepareerd was en er weer druk op de leidingen stond ontdekten we dat daar ook lekkage zat. De olieleiding en de hoofdremcilinder waren dus stuk en zijn nu beide gemaakt. We hadden wat problemen met ontluchten, dat wil niet zo makkelijk en we snapten niet waarom er steeds maar geen druk op het pedaal kwam. Bleek uit eindelijk dat het er wel was maar dat de druk heel diep in het pedaal zat. Toen we dat eenmaal afgesteld hadden werkte alles weer naar behoren 😃
@bernard-vant-klooster ah dus nu alles weer in elkaar en je kunt weer voeren. Koeien zullen wel honger hebben ondertussen 😜
+1
@ronald-deutz-fahr dat deden we al maar dan zonder remmen. Je kan er makkelijk bij dus als er gevoerd moest worden of iets anders kon dat gewoon
casejxu
@bernard-vant-klooster wij hebben ook een tijd zonder remmen op de ahlmann gereden. Maar was erg blij dat ze het weer deden!
@casejxu uit eindelijk went het, maar als ze het doen gebruik je ze ook altijd😅 en zonder remmen ben je ook beperkt over de controle die je hebt
casejxu
@bernard-vant-klooster haha nou ik vind het maar niks. Gfelukkig geen schade gereden
+1
wilbertkw
Als er al meerdere pogingen gedaan zijn dan ook controleren welke remvloeistof je gebruikt. Er zit verschil in de afdichtingen. Er zijn er die geschikt zijn voor DOT en die niet geschikt zijn voor DOT
@wilbertkw lhm olie gaat erin
Leplomp
Hoi Benard en de rest van dit forum,
Ik zit ook te klooien met de remmen van mijn o&k a40.
Er zit geen druk achter het rempedaal en als ik op het pedaal druk dan perst hij de vloeistof er in het reservoir uit. Pedaal loslaten dan zakt het weer. Betekent dat dat de hoofdremcilinder aan vervaning toe is? Zoja, waar zou ik deze kunnen kopen?
Het ontluchten lijkt me ook geen gemakkelijk klusje. Er zit volgens mij nog geen ontluchtingsnippel op. En bij de laatste knelkoppeling kan je heel slecht bij. Ik wil de hele remtrommel eraf halen om te kijken of ik er dan beter bij kan maar daar zit nog geen beweging in. Het wiel, de as naar het differntieel. En de lagerborgmoer + lagerborgring heb ik er al uit. Klopt het dat de remtrommel er nu met bijv een grote poelietrekker af moet kunnen?
Ik hoop op tips

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de O&K A30 (heftruck) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!