Dit was de eerste steyr cvt in het waasland. En is anderhalf jaar lang mijn vaste combinatie geweest met deze alasco dumper weliswaar zonder de verhoogschotten die er hier opstaan om korrelmais te ver

Steyr CVT 170

stijn-de-bock
Dit was de eerste steyr cvt in het waasland. En is anderhalf jaar lang mijn vaste combinatie geweest met deze alasco dumper weliswaar zonder de verhoogschotten die er hier opstaan om korrelmais te vervoeren. Ik heb er meer dan een jaar mee op de deurganckdok gereden toen dat in volle afwerking was. Een plezier om mee te rijden. Minpuntje was de geveerde ZF vooras die veel onderhoud vroeg en wat kinderziektes had.

Reacties

+2
schluterman
Mooie combinatie
Gavrie Willemsen
@schluterman vroege vogel.....
+2
stijn-de-bock
@Gavrie Willemsen vroeg opstaan en vroeg gaan slapen. Daar voel ik mij het beste mee.
+2
Gavrie Willemsen
@stijn-de-bock ik sta 2 tot 3 dagen per week op om 4.00 h om op buro te werken, zo heb ik overdag tijd om naar klanten te gaan, bij te springen en de kinderen wel is naar school te brengen of op te halen
+1
schluterman
@Gavrie Willemsen ik ook door de week om half 5 eruit
+1
Gavrie Willemsen
Ik ook zo een vooras op mijn Landini 165 toentertijd. Die veerde bangelijk goed. Dat was een onafhankelijk geveerde vooras met wel 20 smeernippels.... Eigelijk een soort van McPherson ophanging zoals bij auto’s.....
CaseCS130
@Gavrie Willemsen Dat was dezelfde Carraro vooras als onder deze trekker. Die as is door wel meer merken gebruikt. Het hoge aantal smeernippels is inderdaad wat vervelend aan die as, comfort en duurzaamheid wel goed.
SJB533
Quote @stijn-de-bock:
Minpuntje was de geveerde ZF vooras

Is dat geen vooras van Carraro? 🤔
stijn-de-bock
@SJB533 2 jaar later kwam er nog zo een bij bij buys.die had een carraro.
+1
stijn-de-bock
@SJB533 je hebt gelijk. Ik was fout.heb het opgezocht.beide CVT s hadden een carraro.alleen de tweede was een 150 en had een lichtere versie vooras.missen is menselijk zeker.
Ritchie
Die CVT's van deze en de CVX'en waren toch wel goed? Die gaan wel meer dan 10.000 uur mee toch?

Mooie foto, lijken me hele degelijke trekkers.
GerbertXL
@Ritchie Buurman had ook twee van de eerste generatie. Die hadden een cartridebak, die kon je er aan de zijkant zo uitrijden met een speciaal karretje. Voorzover ik gehoord heb was het met een paar nieuwe klauwkoppelingen meestal wel bekeken. Dus als er wat mankeerde dan was je relatief snel en goedkoop weer klaar.
wessel8830
@GerbertXL je vergeet de kabelboom die vaak lek gaat en de stappenmotor die ook erg prijzig is.
stijn-de-bock
@Ritchie deze op de foto heeft een zwaar leven gehad,eigenlijk ook te weinig onderhouden,en is een aantal jaren geleden afgedankt met ongeveer 16000uren.
+1
Fordje4600
Er zit een carraro vooras onder, daar is niks mis mee, elke dag gewoon de vetnippels 2 slag vet erin of automatische vetsmering
+1
stijn-de-bock
@Fordje4600 is inderdaad carraro.ben er niet fier op om fouten te maken maar kan ze wel toegeven.heb vorige week wel nog een pint gedronken door een discussie te winnen met iemand die het had over een schluter kniktractor.die bestaat volgens mij niet.
+1
Fordje4600
@stijn-de-bock volgensmij heeft schluter nooit een kniktrekker gemaakt inderdaad.
+2
stijn-de-bock
@Fordje4600 inderdaad. daar ging het over.en ik heb mijn pintje gekregen 🍻🍺
SJB533
@stijn-de-bock
Als je het Amerikaans bekijkt (niet specifiek articulated) had hij wel gelijk 🙈
+1
stijn-de-bock
@SJB533 het ging er over wielgestuurd of knikbesturing.das toch niet hetzelfde e😉
SJB533
@stijn-de-bock
In Amerika worden zowel knikbesturing als vierwielbesturing onder 4WD geschaard 😉 De International 4100 wordt daar 4WD genoemd, de 4366 ook. Een trekker met aangedreven vooras is daar een MFWD, terwijl we dat hier 4WD noemen 😉
+2
stijn-de-bock
@SJB533 zo kan je eeuwig discussiëren. En het pintje heeft gesmaakt🙊😉
+1
schluterman
@stijn-de-bock schlüter heeft alleen 4 wiel gestuurde trekkers gebouwd . De profi-tracs
+1
a3vandiejen
Prachtige combi.
+1
Steyr thomas
Super tractors! Vooral de cvt, daar is echt over nagedacht!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr CVT 170 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!