Dit is het broertje van de tractor dat ik gisteren geplaatst heb.ze zijn  beide al enkele jaren verkocht met ong 19000 uren elk.het waren 2 supertrekkers die een zekere bekendheid hadden bij ons in de streek. Ze hebben een vrij zwaar leven gehad in het loonwerk maar presteerden bovengemiddeld goed en iedereen die er mee heeft gereden sprak er vol lof over. Een ode aan Tarzan en Jane.

Steyr 9145

Dit is het broertje van de tractor dat ik gisteren geplaatst heb.ze zijn beide al enkele jaren verkocht met ong 19000 uren elk.het waren 2 supertrekkers die een zekere bekendheid hadden bij ons in de streek. Ze hebben een vrij zwaar leven gehad in het loonwerk maar presteerden bovengemiddeld goed en iedereen die er mee heeft gereden sprak er vol lof over. Een ode aan Tarzan en Jane.

Reacties

+2
Mdbm
Was tarzan niet het liefje van jane? 😋

Mooie combinatie.
+1
stijn-de-bock
@Mdbm die namen hebben altijd op deze trekkers gehangen. Trouwens iedere trekker bij van Hooste krijgt een eigen naam.😁.
+3
Sojaboontje
@stijn-de-bock Jij was zeker Tarzan? 😂
MaxxuM4ever
Hier waren ze niet erg populair bij loonwerkers volgens mij, dacht dat de achterkant wat aan de lichte kant was dat ik wel eens geleden heb hier op de site. Lijken me wel lekkere trekkers, 6x4 versnellingsbak en 4 aftakas toerentallen. Ook graveerder vooras?
+1
stijn-de-bock
@MaxxuM4ever bij ons in de streek waren er wel meer en hadden best een goede reputatie. Met geveerde vooras.de 6x4 versnellingsbak deed het heel goed en was handig in gebruik in het maisseizoen aan de traktiekar.van een te lichte achterkant nooit gehoord integendeel de 4 cil versie had eerder een te lichte motor.
+1
@stijn-de-bock zijn alle 4 cilinders niet te licht😉
stijn-de-bock
@bernard-vant-klooster toch zeker die met een zwaardere achterbrug.
+2
MaxxuM4ever
@bernard-vant-klooster voor de 9105 / CS110 kun je de achterbrug wel heavy duty noemen denk ik voor deze trekkers
CaseCS130
@MaxxuM4ever Voor de 9145 ook nog wel hoor. Achterbrug was van ZF en is zeer robuust gebouwd. Hef heeft bv. bijna 10 ton hefvermogen. Bak is ook eigenlijk nooit wat mee. De eerste modellen hadden wel eens schade aan het differentieel bij extreem gebruik, bij deze modellen was dat al verzwaard en geen issue meer. Het lamellenpakket van de aftakas kan ook wel kapot maar dat heeft elke moderne trekker eigenlijk wel uit die tijd.
Jammer was dat de serie ophield bij 145 pk, later hadden loonwerkers behoefte aan wat meer vermogen en werden ze wel eens opgeschroefd. Motor deed zo 190pk maar dan kreeg je wel problemen met de koeling.
@CaseCS130 steekassen willen wel knappen. Zelf meegemaakt op de straat met een 9145.was de 2e as van die trekker toen. Werd ook wel goed gebruikt op zich. Was wel een beer van een trekker.
+1
CaseCS130
@MaartenMandemaker Oké, dat is wel de eerste keer dat ik het gehoord heb bij deze types.
@CaseCS130 trekker werd ook wel goed gebruikt maar was niet zwaar opgedraaid. As was inwendig geknapt. Was aan het optrekken met een kieper erachter en toen deed hij niks meer. 4wd erin en zo weer naar huis toe. Andere kant was al eens eerder geknapt
stijn-de-bock
@MaartenMandemaker of gewoon differentieel achteraan aan.reedt hij dan niet?
@stijn-de-bock niet geprobeerd, was ook maar een paar honderd meter vanaf huis gelukkig
MaxxuM4ever
@CaseCS130 ja die met de uitlaat aan de zijkant waren wel een stuk beter dan die met de uitlaat op de kap toch?
stijn-de-bock
@MaxxuM4ever de eerste generatie is vaak minder door kinderziektes.heb zelf ook nog met een gereden met de uitlaat op de neus en dat was geen probleemtractor.
+1
@CaseCS130 Hier in de buurt reden er zat rond met +-200pk. Voornamelijk voor opraapwagens en voor het mestrijden kwamen die pk's wel van pas. Maar ik heb ze eigenlijk nooit horen klagen over slechte koeling/ problemen met de versnellingsbak
CaseCS130
@tractorquintentje Zodra je iets er vooraan knoopt of ze stilstaand voor een mestpomp zet wordt het wel penibel.
+1
@MaxxuM4ever ik bedoelde dat alle 4 cilinders (qua motor) te licht zijn, als grapje. Heb de voorkeur aan een 6 cilinder persoonlijk
+1
Baltus_steyr
@stijn-de-bock de 4 cilinder met zware achterbrug zijn nog de boeren trekkers! Ik heb hier de 4 clinder met een lichte achterbrug. Hoef er niet meer pk's uit te halen want dan draai je zo de achterbrug aan puin!
+1
steyrlanzboy
Mooi
+1
a3vandiejen
Mooie foto.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr 9145 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!