Toch een tegenvaller tegen gekomen toen de rechter trompet er af ging. Dit is één van de lagers waar het kroonwiel in hangt. Dit lager wilde al niet los komen van het kroonwiel, maar schoof zich uit

Hatz TL 13

hooidonk
Toch een tegenvaller tegen gekomen toen de rechter trompet er af ging. Dit is één van de lagers waar het kroonwiel in hangt. Dit lager wilde al niet los komen van het kroonwiel, maar schoof zich uiteindelijk uit de behuizing. Op de één of andere manier is dit lager toch behoorlijk aangetast, ook op het loopvlak. Het liep ook best stroef. Na uitgespoeld te zijn met WD-40, haperde het nog veel meer. De andere kant zag er nog wel goed uit, maar dan kan ik ze net zo goed allebei vervangen.

Reacties

Gavrie Willemsen
Heeft er water in de achterbrug gestaan?
hooidonk
@Gavrie Willemsen
De olie was niet heel mooi meer, maar er heeft niet echt water in gestaan. Alleen het deksel bovenop de versnellingsbak heeft er al die jaren los op gelegen.
Eigenlijk ziet alles er nog prima uit, enkel dit lager is zo aangetast. Vreemd hè?
JvH 1120
Als dit het laagste punt is zou het goed kunnen olie drijft op water dus als hij lang heeft stil gestaan al het vocht onderin
hooidonk
@JvH 1120
Nee, dit zit juist redelijk hoog (en droog) in de bak.
In de hele bak geen roest te bekennen, in de trompet zijn ook de blanke delen nog heel mooi, op dit lager en het pedaal van het differentieelslot na.

(klik om te vergroten)

De vlekken op bijvoorbeeld het kroonwiel, zijn van het schoonmaken.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hatz TL 13 en hebben de trefwoorden achterbrug en Restauratie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!